پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:29:25 - جمعه 22 اسفند 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
جهاد رسانه ای از مصداق جهاد افضل است/انتظار مردم از هیات نظارت بر انتخابات بیشتر شده است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: نحوه عملکرد هیات‌های نظارت از هم اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی و نخبگان و اهالی رسانه قرار دارد و آسیب‌ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراها اتفاق افتاده، موجب شده است که انتظار مردم از هیات‌های نظارت فعلی بالا برود.

به گزارش “صبح رابر”؛حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی وسیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی وتبریک فرارسیدن سالروز میلادامام حسین(ع) مصادف با سوم شعبان گفت: در فرازی از زیارت امام حسین(علیه السلام ) گویای این حقیقت که امام حسین علیه السلام حق جهاد را به صورت کامل انجام داده است.

وی با بیان اینکه قتال همیشه لازم نیست؛ جهاد همیشه لازم است، افزود: جهاد عبارت است از؛ تلاش در مقابل یک دشمن انجام می‌گیرد هر تلاش در مقابل دشمن باشد، مجاهدت است در عرف اسلامی به آن جهاد میگویند.

خطیب جمعه رابر جهاد را جامه تقوا خواندوعنوان کرد:  لباس هم کار محافظت از سرما و گرما برای انسان انجام میدهد به انسان زیبایی، وقار ،متانت و شخصت می دهد روحیه جهاد و مبارزه نیز همین نقش را  دارد نقش محافظ را ایفامی کند وهم زیبایی تقوای انسان است.

وی به آثار مثبت جهاد و مبارزه و ۶ اثر منفی ونداشتن روحیه جهاد اشاره  کردوگفت: کسی که جهاد را ترک می کند ۶عقوبت در انتظار اوست که  اول ذلت و خاری است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  اگر ملت و کشور ما به این اوج اقتدار رسیده است عامل اصلی آن روحیه مبارزه جهاد و مقاومت است و افزود:  ملتی روحیه مبارزه و جهاد ندارد دچار  انواع گرفتاری ها و بلا ها می شود، ترک جهاد و مبارزه صد ها گرفتاری برای کشور به بار می‌آورد که اولین بلا  توسری خوردن است، قدرت  تحلیل شناخت و تجزیه از دست می دهد، و لیاقت پرچمداری اسلام  را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جهاد در فرهنگ اسلامی اقسام متعددی دارد افزود:  جهاداکبر مراقبت از نفس خویش اولین جهاد است و جهاد کبیر است جهادی برای عدم تبعیت و دنبال روی از دشمن گرفته می شود و خدمت به خلق و مردم مظلوم، مستضعف و محروم جهاد صغیر می شود.

امام جمعه رابر بیان کرد:جهاد علمی از همین قسم است جوینده علم برای او جهاد در راه خدا ثبت می کند و  حق گویی و عدالت گویی از مصداق جهاد افضل است، امروز رویکرد استکبار ستیزی و ظلم ستیز نظام انقلاب اسلامی از جمله جهاد افضل شناخته شده است.

وی افزود :در فضای رسانه،  جهاد رسانه ای از مصداق جهاد افضل است  و انتظار فرج جهاد افضل است  برای اینکه همه گرفتاری های خانوادگی فردی و اجتماعی رفع شود جهاد افضل نیاز است جهاد اعظم انتظار فرج بالاترین جهاد است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت  ۲۲اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل گفت: شهدا از همه هستی وجود خود در راه ولایت گذشتند یاد خاطر سید شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای امنیت و مدافع حرم به ویژه ۳۵۰شهید شهرستان و ۸ شهیدگمنام ر گرامی میداریم .

وی  خدمت کردن به خانواده معظم شهدا را افتخار و توفیق الهی دانست وافزود:بنیاد شهید قدر این خدمتگزاری و توفیق الهی بداند توفیق الهی در دوران عمر محدود نصیب کرده است.

خطیب جمعه رابر  با تبریک سوم شعبان سالروز ولادت سید سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) وروز پاسدار وچهارم شعبان ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز  گفت: این روز به  نام روز پاسدار  نامگذاری شده؛  پاسداری یک فرهنگ عزت و افتخار است و جنبه عقیدتی و سیاسی و مجاهدت وهمچنین جنبه نظامی دارد به عنوان  بازوان انقلاب اسلامی هم در گذشته بودند و خواهند بود .

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی با اشاره به ۲۰اسفند ماه آغاز ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر وروستا گفت: بر اساس قانون نظارت بر انتخابات شورای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی است  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابیه حوزه مسئولیت نظارت درست برانتخابات  شوراها را دارد.

وی به مناسبت آغاز ثبت نام داوطلبان چند تذکررا  یادآور شد  و گفت:  از مجلس انقلابی انتظار می ‌رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیات اجرایی تا مرحله پایانی، روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را از خود به یادگار بگذارند چراکه همزمان با گام دوم انقلاب اولین انتخابات شوراهاست.

خطیب جمعه رابربیان کرد: نحوه عملکرد هیات‌های نظارت از هم اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی و نخبگان و اهالی رسانه قرار دارد و آسیب‌ها و اتفاقات تلخی که در برخی شوراها اتفاق افتاده، موجب شده است که انتظار مردم از هیات‌های نظارت فعلی بالا برود.

وی افزود: نباید در تایید صلاحیت تسامحی نسبت به افراد فاقد صلاحیت انجام شود، ضمن این که آبرو و حیثیت افراد داوطلب نیز باید به شدت مورد صیانت قرار بگیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  گفت: هیات های نظارت باید بدانند تایید و رود داوطلبان در آینده زیست و سرنوشت مردم تأثیر جدی دارد لذا  رعایت نگاه  الهی و تقوای سیاسی، عدم ملاحظه  این و آن باید همواره مورد توجه و نظرباشد.

وی افزود: بدون تردید نظارت درست و متقن و استوار، خصوصا در بررسی صلاحیت‌ های داوطلبان، زمینه مهمی در برگزاری یک انتخاب درست است، اگر نظارت دقیق رخ دهد انتخاب درست هم در پی آن به وجود خواهد آورد.

خطیب جمعه  رابر  با بیان اینکه انتظار می رود افراد تاثیر گذار برای خدمت نام نویسی کنند، عنوان کرد:  افرادی توانایی دارد که در آبادانی شهر نقشی را ایفا کنند به عنوان داوطلب پا به عرصه شورای شهر وروستا گذارند، فلسفه تشکیل شورا هم همین است، پیشبرد صحیح برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی،  بهداشتی فرهنگی و سایر امور رفاهی.

وی تأ کید کرد: عضویت  وهمراهی امام جمعه با احزاب، تشکل های سیاسی،  حضور ودخالت در فضای رقابتی  قطعا مخالف خط ومشی تعیین شده از سوی مقام عظمای ولایت است؛ لذا در انتخابات شورا مستقیما در خصوص تایید یا رد صلاحیت وحمایت از حزب و  فرد خاص  در این زمینه خودداری دارد و امام جمعه رابر در این زمینه  هیچ سخنگویی ندارد ونهادهایی که مربوط نهاد نماز جمعه هستند در این زمینه هیچ ورودی ندارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از مردم  شهرستان رابر تقاضا کرد صرف قبیله ای و فامیلی رای ندهید ما به شهر و روستا های رابر نیازمندیم؛ مشکلات شهر وروستاهای رابر کم نیست ، لذا  بر خلاف نفس  که گرایش زمینه ای و فامیلی  را دنبال میکنند افراد ی که صلاحیت این نقش مهم  را دارد به عنوان شورای شهر و روستا انتخاب کنید وبرای آبادانی شهر وروستای مان دریغ نخواهیم ورزید.

وی خطاب به کاندیدای انتخابات شورای شهر وروستا گفت: افرادی صلاحیت دارند؛ نام نویسی کنند، رعایت تقوای الهی وسیاسی خیلی مهم است دوران  این انتخابات میگذرد اماپرونده عمل ما تا قیامت خواهد ماند کسانی تقوای سیاسی دارند در این برهه ها از امتحان الهی مثبت بیرون آیند لذا همدیگر  را تخریب نکنید.

خطیب جمعه رابرافزود: آنهایی که صلاحیت ندارد به مدت چهار سال آبادانی شهر و  روستا متزلزل می شود برای زیر ساخت های شهر روستا به شورای متخصص ، جهادی و روحیه انقلابی نیازمندیم که برای آبادانی شهرمان از هیچگونه تلاشی دریغ نورزند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم انتخاباتی پر شور، حداکثری  وبا فردی اصلح  انتخابات را  پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب