پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:39:03 - سه شنبه 30 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار سلامی:ما بدون هویت اسلامی در سبک زندگی نمی ‌توانیم در سایر جنبه ‌های جهاد مقدسمان موفق باشیم.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه اولین همایش سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: این اولین گام برای یک مسیر طولانی است و برای پیمودن یک تمدن بزرگ یک مسیر طولانی سخت و دشوار خواهد بود ولی وقتی اولین گام ها با […]

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه اولین همایش سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: این اولین گام برای یک مسیر طولانی است و برای پیمودن یک تمدن بزرگ یک مسیر طولانی سخت و دشوار خواهد بود ولی وقتی اولین گام ها با صلابت برداشته می شود برداشتن گام های بعدی راحت خواهد بود.

سلامی جمهوری اسلامی فرارتر از یک ضربه ژئوپلیتیک در حیاتی ترین منطقه جهان امروز دانست عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران منظومه ای جامع از تحولات چند وجهی به ویژه جهان اسلام بود. این انقلاب نه تنها جنبه های سیاسی و اجتماعی بشر را مورد هدف قرار داده بود.

وی با بیان این که حداقل دامنه نفوذ انقلاب ما مرزهای اعتقادی بشریت بود تصریح کرد: پس می توانیم انقلاب اسلامی را نقطه آغاز یک تحول در جهان بدانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه این اولین پیامی بود که غرب از انقلاب دریافت کرد تشریح کرد: اولین اثر انقلاب پیدایش یک نظم جدید با شعاع نفوذ گسترده است و غرب حس کرد که خواستگاه جدید ی ظهور یافته که اگر نتوان دامنه های تاثیر آن را مهار کند تمام سرزمین های سیاسی، اقتصادی و … به تدریج توسط این انقلاب فتح خواهد شد.

سلامی

سردار سلامی این نگرانی غرب را موجب تغییر اساسی در استراتژی نطام سلطه از مواجه با کمونیسم و مارکسیسم به سمت نظام جدید انقلاب اسلامی دانست و افزود: این نقطه آغاز درگیری گسترده و پیوسته غرب و از یک سو و انقلاب اسلامی از سو ی دیگر شد.

وی ادامه داد:از ۲۲ بهمن ۵۷ تا به امروز آنچه سیمای اصلی تحولات موازنه قدرت در جهان را شکل داده است نبرد راهبردی وتقابل عمیق بین نظام غرب با انقلاب اسلامی بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت زمانی به وجود می اید که یک نظام ارزشی قابلیت نفوذ به اندیشه و اعتقاد  جوامع را در اختیار داشته باشد گفت: سلطه به معنای قابلیت نفوذ است و عامل اساسی سلطه، نفوذ در عقاید و نگرش ها و باور ها یک جامعه است برای همین به دنبال طراحی و اعمال راهبردهایی بودند که بتواند مفهوم عقاید مشترک در سطح جهان  را اعمال کند.

وی افزود: هرچه تناقض بین نظام ارزشی اسلام و غرب بیشتر باشد این اختلاف پتانسیل موجب پیدایش جریانی از چالش و درگیری خواهد بود و چون بین نطام ارزشی انقلاب اسلامی و غرب فاصله ی عمیقی وجود داشت ودارد این به پیدایش چالش ماندگار بین این دو نظام ارزشی تحت عنوان یک جدال تمدنی تبدیل شده است.

سردار سلامی عنوان کرد: ما بدون هویت اسلامی در سبک زندگی نمی ‌توانیم در سایر جنبه ‌های جهاد مقدسمان موفق باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه متلاشی شدن خانواده‌ ها و سست شدن بنیاد خانواده از استراتژی ‌های مهم غرب است تاکید کرد: ما نیازمند جهاد قوی برای بازیابی هویت اسلامی در سبک زندگی هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه  ما هر چه ایمان و عشق به دین داریم در دوران کودکی از پدران و مادران خود آموخته‌ایم خاطر نشان کرد: برای ما ایثار، شهادت، فداکاری و صداقت ارزش است، اما برای غرب فردگرایی و ترویج مفاهیم غیراخلاقی با عنوان آزادی، ارزش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار ورزشکاران ما باید نمونه و الگویی از اخلاق اسلامی باشد و ما در هنر، ورزش، تجارت و اقتصاد و در تمام جنبه‌های زندگی انسانی خود ارزش‌های غنی و زیبایی داریم، اما برای عملیاتی‌سازی آن تلاش نمی‌کنیم در حالیکه رسانه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، سپاه، آموزش عالی و روحانیت باید در این جهاد بزرگ شرکت کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب