پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:43:43 - سه شنبه 30 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تمام مقصد ما مکتب ماست و ما حکومت را سکویی برای تحقق اهداف اسلامی می خواهیم
آیت الله خاتمی:کجا امام فرمودند که مرگ بر آمریکا نگوئید. شما به امام نامه نوشتید و نامه موجود است چرا نمی گوئید که امام نامه را جواب نداد و پیشنهاد شما را نپذیرفت. اینکه امام جواب نداده معلوم است که همچنان آمریکا را شیطان می دیده و این باور ار داشته که جواب آمریکا مقاومت […]

آیت الله خاتمی:کجا امام فرمودند که مرگ بر آمریکا نگوئید. شما به امام نامه نوشتید و نامه موجود است چرا نمی گوئید که امام نامه را جواب نداد و پیشنهاد شما را نپذیرفت. اینکه امام جواب نداده معلوم است که همچنان آمریکا را شیطان می دیده و این باور ار داشته که جواب آمریکا مقاومت است نه مذاکره.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه موقت تهران در آیین افتتاحیه نخستین همایش سبک رندگی در تمدن سازی نوین با تبریک هفته ی ولایت و امامت و میلاد امام هادی(ع) ، ضمن فرهیخته خواندن سرزمین کریمان گفت : مقام معظم رهبری قبل از انقلاب شدیدا تحت فشار بودند و در تمامی استانها مورد تعقیب بود و ایشان فرمودند اگر من مجبور باشم شهری را برای زندگی  انتخاب کنم شهر کرمان را انتخاب می کنم.

وی دلیل این انتخاب رهبر انقلاب را صفا و مهر و مهربانیت مردم دیار کریمان دانست و افزود: من نیز افتخار می کنم که دو دوره است که به نام شما مردم خوبان در مجلس خبرگان هستم.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه نفس تشکیل همایشی با موضوع سبک زندگی مهم است عنوان داشت: اینکه این همایش بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری تشکیل شده و این استان پیشگام شده است بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش محور وحدت است افزود: همه را در کنار هم جمع کرده است  و یکصدا در پی تحقق آرمانهایی هستند که مقام معظم رهبری دلسوزانه بیان داشته اند.

نماینده مجلس خبرگان ادامه داد: ارسال ۵۰۰ مقاله و  انجام داوری های به صورت آنلاین شایسته تقدیر و تشکر است.

 حجت الاسلام خاتمی در رابطه با سبک زندگی در تعامل با مومنین و بیگانگان گفت : سه عنصر در سبک زندگی دینی حرف اول را می زند اگر این سه عنصر نباشد هیچ بخشی از زندگی دینی شکل نخواهد گرفت.

وی عصر اول  را عنصر قانون دانست و تشریح کرد: اگر قانون ، قانون دینی باشد جامعه ریل دینی پیدا خواهد کرد اما اگر قانون دینی نبود نمی توان انتظار داست سبک زندگی دینی محقق شود.

خاتمی دومین عنصر را  عنصر حاکم دانست و بیان داشت: قانون خوب است اما کی می خواهد اجرا کندو باید مجری هم مجری قابلی باشد و الا قانون می شود نوشته ای در ورقه و دیگر هیچ.

امام جمعه موقت تهران عنصر سوم در سبک زندگی را رفتار اسلامی در میان احاد جامعه با یکدیگر معرفی کرد و افزود: امروز متاسفانه نمی توان گفت که توفیقی که در دو عنصر قبل داریم در این بخش نیز داشته ایم.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که در سبک زندگی دینی اعتماد به خودی اصل است افزود: ما به دولت اعتماد داریم و معتقدیم دولت می خواهد خدمت کند ولی این بدین معنی نیست که دولت اشتباه نمی کند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه جامعه ای زنده است که انتقاد در آن باشد عنوان داشت: من در خطبه های تهران گفتم که خفقان رسانه ای ایجاد نشود ونقدهای منصفانه انجام شوند که چندین سایت به من حمله کردند که چرا این حرف ها در دولت گذشته نمی زدی حال آنکه من در سالهای گذشته نیز این سخنان را گفته ام .

وی ادامه داد: ما همان قدر که به دولت خودمان اعتماد داریم به دولتهای غربی به خصوص آمریکا به صورت منطقی بی اعتمادیم.

آیت الله خاتمی گفت: طی سال های اخیر فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در سطح گسترده در غرب و آمریکا عرضه شد، همچنین قرآن سوزی و کاریکاتورهای موهن علیه اسلام انجام شد اما جه کسی با این موارد برخورد کرد؟

 وی ادامه داد: متاسفانه در جهان اسلام و در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و بحرین بیشترین کشتارها صورت می گیرد اما کدام یک از سازمان های مدافع حقوق بشر از این کشورها و مردمان بی گناه آنها حمایت کرده اند؟

 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نقطه کانونی مخالفت با ایران، اسلام است چراکه بعد از انقلاب اسلامی در هر توطئه ای آمریکا پای ثابت آن بوده است، در عرصه بین المللی هر فشاری که علیه انقلاب اسلامی به وجود آمده و دفاع از تمامی فتنه ها و حتی اعمال تحریم های ناجوانمردانه همه و همه متوجه نقش آمریکا در این قضایا است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به صحبتهای اخیر مطرح شده درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا گفت: کجا امام فرمودند که مرگ بر آمریکا نگوئید. شما به امام نامه نوشتید و نامه موجود است چرا نمی گوئید که امام نامه را جواب نداد و پیشنهاد شما را نپذیرفت. اینکه امام جواب نداده معلوم است که همچنان آمریکا را شیطان می دیده و این باور ار داشته که جواب آمریکا مقاومت است نه مذاکره.

خاتمی در تشریح نرمش قهرمانانه اظهار داشت: باید با نرمش قهرمانانه مذاکره کرد یعنی شما دعوت به رابطه و مذاکره نکنید. در صلح حدیبیه که نرمش قهرمانانه بود پیامبر اعظم (ص) پیشنهاد صلح نداد. در صلح امام حسن (ع) هم همینگونه بود.

وی افزود: اگر دشمن تقاضای مذاکره کرد و به راستی می خواست مذاکره کند و نه در پی تحمیل ظلم خود بود شماقبول کنید ولی حواستان باشد و چون که سرشت انان با مکر و خدعه شکل گرفته است و اگر خواستند کلاه سرتان بگذارند مزاکرات را به هم بزنید.

خاتمی ادامه داد: این تهدید لاریجانی از اون تهدید های درست و بجا بود من از موضع مقتدرانه و مدرس گونه ی مجلس و رئیس مجلس تشکر می کنم.

وی گفت: هم اینک دو بینش در رابطه با حکومت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، بینش نخست اینکه می گویند ما هم یک حکومت مانند صفویه، قاجاریه و … هستیم بنابراین در طول این حکومت نباید با کشورهای مختلف قهر کرد و زندگی مردم را با سختی مواجه ساخت.

 آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: اما بینش دوم این است که ما نیامده ایم تا یک سلسله باشیم به طوریکه امام راحل فرموده است “تمام مقصد ما مکتب ماست و ما حکومت را سکویی برای تحقق اهداف اسلامی می خواهیم” بنابراین این بینش هزینه دارد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب