پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:46:06 - جمعه 29 اسفند 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
مدیریت منفعلانه برخی مسئولان از عوامل بهم ریختگی اقتصاد کشور در سال ۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت:سوء مدیریت و مدیریت منفعلانه بعضی مسئولان اجرایی از عوامل بهم ریختگی اقتصاد کشور درسال ۹۹بود

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر درخطبه های عبادی وسیاسی نمازجمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی باتبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال جدید گفت: در فرازهایی ازمناجات شعبانیه به رحمت الهی به عنوان یکی ازبارزترین شئون ربوبیت خداوند اشاره شده وانسان نباید دراین ماه از رحمت خاص خداوند مایوس و ناامید شود.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید؛ دایره رحمت الهی وسعت دارد اماخودقرآن تصریح می کند شرط بهره برداری از رحمت الهی بسته به سه بُعدتقوای الهی، انجام واجبات الهی و باورصحیح به عالم غیب است.
خطیب جمعه رابر عنوان کرد : سه ماه نورانی رجب سبقه برکتی، شعبان سبقه رحمتی و رمضان المبارک سبقه مغفرتی دارند.

وی بااشاره به اینکه مهمترین رکن در تعالیم اسلامی عدالت است گفت: فردی که می خواهد حاکم یک جامعه شود باید عدالت داشته باشد و بنابه فرموده امام علی (ع) این عدالت باید منعطف به رحمت باشد.
خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با نگاهی گذرا به حوادث و وقایع داخلی وخارجی درسال ۹۹بیان کرد: سال ۹۹سالی پرالتهاب با کرونا مهمان ناخوانده شروع که سبک زندگی افراد را دربرگرفت و می توان این سال را سال کرونایی نامید.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: ویروس منحوس کرونا درداخل کشور در چندحوزه اقتصاد ومعیشت، روابط اجتماعی وخانوادگی، درمیدان انجام مناسک وعبادات جمعی خودش را بیشترنشان داد که در شهرستان رابر هم بالتبع ۱۸خطبه نمازجمعه به تعطیلی کشانده شد.

وی افزود: در کنار تلخی ورنج آوری کرونا اتفاقاتی باجلوه هایی ازعزت وعظمت ملت ایران درجلوی چشم جهانیان گشوده شد که بی نظیر بود.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: رزمایش مواسات در دوران کرونایی به جامعه شوک زده ازکرونا روح وجان تازه ای بخشید واین درحالی بود که در اردوگاه غرب و آمریکا شاهد صحنه های حضور هراسان و هرس زده مردم برای دریافت کالاهای مصرفی بودیم.
وی افزود: در کنارمواسات فداکاری کم نظیر کادر درمان در کشور ،جهاد پرستاران،پزشکان، گروههای جهادی و اقشار مختلف نیز به این رزمایش عظمت چندانی بخشید.
وی افزود: علاوه بر درمان ، تلاش سربازان گمنام علم و دانش در مقابله با کرونا با کشف واکسن ایرانی کرونا قابل تحسین و افتخارآمیزاست.
وی درهمین راستا با قدردانی از صبوری مردم جمهوری اسلامی در مقابله با ویروس منحوس کرونا و گرفتاری های ناشی ازاین ویروس گفت: علاوه بر خسارات وارد آمده از کسب و کار شاهد سوء مدیریت ومدیریت منفعلانه بعضی مسئولان اجرایی خصوصا مدیران دستگاه اقتصادی در برنامه ریزی مبهم بورس و اجرای سیاست غلط دربازار ارزوطلا و بحث صادرات و واردات کالاها و عدم نظارت بر دلالی گری و گره زدن مشکلات اقتصادی به برجام بودیم که ازعوامل بهم ریختگی اقتصاد کشور درسال ۹۹بود.

امام جمعه رابرتصریح کرد: سال روبه پایان قرن ،سال پرافتخار واوج گیری توانمندی علمی وصنعتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درحوزه هواوفضا پهباد وناوهای گوناگون بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ شاهد تشکیل مجلس یازدهم با اکثریت جوانان انقلابی بودیم که هوشمندانه ترین اقدام این مجلس تصویب قانون راهبردی لغوتحریمها بود.

وی اظهار کرد: درکنار مجلس انقلابی دستگاه قضاوریاست دستگاه قضا نیزبا طرح راهبردی وتحول دربرخورد با مفاسد اقتصادی وشروع آن از درون دستگاه قضا باعث امیدآفرینی شد که قابل تحسین است.
خطیب جمعه رابر گفت: سال ۹۹سال ناکامی آمریکا، شکست مفتضحانه ترامپی وافول دولت آمریکا واستکبارجهانی بود‌.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: سال ۱۴۰۰سالی است که باید دولت جوان حزب اللهی ،بانشاط،کارآمد و با تدبیر برای خدمت خالصانه به ملت بزرگ وبی نظیر جمهوری اسلامی روی کار آید وسالی است که مرگ برآمریکا در عرصه خدمت به ملت بی نظیر جمهوری اسلامی متجلی می شود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب