پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:41:02 - پنجشنبه 19 فروردین 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله کرمان خبر داد؛
حمایت سپاه از مردم برای فروش محصولات کشاورزی/ سند راهبردی برای صادرات تدوین شود
سردار معروفی با اشاره به تشکیل دو قرارگاه برای حل مشکلات کشاورزی مردم عنوان کرد: امروز در رودبار جنوب دو قرارگاه تشکیل شده است یکی در سپاه استان با حضور بسیج سازندگی و اصناف و کشاورزی که برای پشتیبانی و انتقال و فروش محصولات مردم برنامه داشته باشیم و قرارگاه دیگری در جنوب استان برای ۷ شهرستان جنوبی با محوریت فرمانده ناحیه جیرفت برای کمک و پشتیبانی در امر فروش و انتقال تشکیل دادیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  “راه آرمان” سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان در حاشیه سفر به رودبارجنوب در رابطه با مشکلات کشاروزی جنوب استان کرمان گفت:  درد و رنج مردم جنوب استان کرمان در رابطه با فروش محصولات کشاورزی می طلبد که مسئولان در سطح استان و در سطح وزارتخانه ها فکری راهبردی در زمینه نوع محصول و کشت و بازار و صادرات داشته باشند.

وی افزود: با نگاه راهبردی برای هر سال باید مشخص شود چقدر به هر محصول در کشور نیاز داریم و به چه میزان می توان انتقال و صادرات را انجام داد؛ همچنین توزیع بذر دولتی به کشاورز واقعی از الزامات است.

معروفی توضیح داد: تا زمانی که حوزه های راهبردی را درست نکنیم نمی توانیم منابع آب را هم مدیریت کنیم  نمی توانیم به اقتصاد و معیشت مردم توجه کنیم پس اولین سومدیریت در حوزه راهبردی است

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن درخواست از مسئولان برای ورود جدی به مشکلات کشاورزی جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: ما در سپاه و بسیج با تمان توان کنار مردم و مسئولان هستیم؛ سپاه و بسیج سنگر مستحکم انقلاب؛ بسیج مظهر مردم سالاری دینی است از مردم با مردم و برای مردم است این یک فرهنگ است.

وی ادامه داد: سپاه  و بسیج سد بلای مردم در همه عرصه ها هستند از حوادث طبیعی، امنیتی و عملیاتی تا هر کجا که مردم نیاز داشته باشند؛ ما فقط جانمان را در صحنه نبرد نمی گذاریم بلکه آبروی خود را هم می گذاریم زیرا نجیب ترین مردم مردم کشور ما هستند.

سردار معروفی با اشاره به تشکیل دو قرارگاه برای حل مشکلات کشاورزی مردم عنوان کرد: امروز در رودبار جنوب دو قرارگاه تشکیل شده است یکی در سپاه استان با حضور بسیج سازندگی و اصناف و کشاورزی که برای پشتیبانی و انتقال و فروش محصولات مردم برنامه داشته باشیم و همین قرارگاه را در جنوب استان برای ۷ شهرستان جنوبی با محوریت فرمانده ناحیه جیرفت برای کمک و پشتیبانی در امر فروش و انتقال تشکیل دادیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تصریح کرد: سپاه به دنبال عقل معاش و اقتصادی در این حوزه نیست فقط به دنبال حل مشکل مردم هستیم.

وی ضمن تشریح اولویتهای قرارگاه حل مشکلات کشاورزی مردم گفت: اولویت ما شناسایی کشاورزان واقعی و خرده مالکان است ما به سمت کمک آنها می رویم و اطلسی ظرف یک هفته برای این امر آماده می شود.

سردار معروفی ادامه داد: فرمانده هان نواحی ۲۲ شهرستان پای کار آمده اند تا ابتدا در درون استان خودمان برای انتقال پیاز و سیب زمینی و گوجه اقدام کنیم و اصرار داریم تا خریداری در سر زمین خرده مالک صورت بگیرد.

فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به دستور سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین به استانها جهت حمایت از محصولات جنوب استان کرمان افزود: با همکاری بسیج سازندگی با فرمانده هان استانهای همجوار سعی می کنیم به شبکه انتقال و خرید مردم کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی توضیح داد: در این قرارگاه در حوزه های بلندمدت که راهبردی است برای کشاورزی شمال و جونب استان؛ در حوزه های میان مدت برای مراقبت از سطح آب و تعریف محصولات برای مناطق همچنین در حوزه کوتاه مدت که موارد اورژانسی مثل خرید و فروش و انتقال محصولات است برنامه داریم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب