پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:39:51 - جمعه 3 اردیبهشت 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
دو قطبی شدن کشور با پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: باز کردن پای سیاست خارجی به انتخابات می‌تواند با دو قطبی کردن روابط خارجی منافع ملی ما را به خطر بیاندازد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در  حالی  که  مؤمن  است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم؛ و پاداش آنها را به بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.

وی با تسلیت فرارسیدن دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات ام المومنین  حضرت خدیجه(س) افزود: حضرت خدیجه (س) اولین همسر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اولین زن مومنه، اولین ایثار کننده اموال در راه اسلام، اولین حامی و مدافع پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم )و اولین زنی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تا او زنده بود زن دیگری اختیار نکرد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) اولین مومن به اسلام بود افزود: حضرت خدیجه( سلام الله علیها )بانوی بزرگواری است که همه جهان اسلام مدیون اوو تلاش او هستند و مردم وظیفه دارند بیشتر راجع با این بانوی انجام وظیفه کنند بانوی بزرگوار که همه عمرش را در طبق اخلاص برای اسلام گذاشت و در نهایت خود را فدا کرد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: اولین بیعت در اسلام اسمش بیعت الاسلام است بیعتی که  امیرالمومنین (س)و خدیجه کبری(س) با رسول خدا (ص)بستند

وی افزود: هرگز در برابر یک بت سر به سجده نگذاشت یک زن کامل از نظر عقلی و مدیر کامل از نظر اجتماعی بود.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با تبریک فرارسیدن  نیمه ماه مبارک رمضان  ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)گفت: حدود دو هفته مذاکرات هسته ای در وین ادامه دارد در اطراف سوالاتی مطرح است ؛چرا مذاکرات نباید فرسایشی باشد تذکر به هنگام و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات ماه مبارک رمضان مبنی بر فرسایشی نشدن مذاکرات هشداری است.

وی افزود:  دلیل اول با کسانی در حال مذاکره هستیم که هشت سال است آنها را آزموده ایم اروپایی ها  اگر خصومت شان بیش از آمریکا نباشد کمتر نیست و  درحال پاس دادن نقشه های شیطانی به همدیگر و چندان عجله ای ندارد.

امام جمعه رابر بیان کرد: حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین به این خاطر است تا با گذشت زمان به اشکال مختلف در نشست ورود کند به عبارتی ۱+۴  را  به ۱+۵  تبدیل کند طولانی شدن مذاکرات این تصور را در اذهان خواهد ساخت وخسته کردن ایران در شرایط حساس کنونی و در آستانه انتخابات است تا به تدریج علاوه بر برجام هسته‌ای بر جام های دیگری را در پایان به آن گره بزنند زمزمه توافق حکایت از این هدف شوم دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگراین که  طرف مقابل چشم به انتخابات ۲۸خرداد دوخته  ودرصدد طولانی کردن دوره مذاکرات هستند تا به بدانند در دولت آینده‌ به کدام جریان سیاسی مواجه هستند به وادادگان داخلی و به طرف های مذاکره کننده با ایران می گویم امیدتان به دولت بعد نباشد دولت آینده دولتی انقلابی دولتی حزب اللهی کار آمد و جوان و با نشاط است که رویایی بر جام شمارا  به باد خواهد داد و به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این سوال که  عده ای دنبال این هستند انتخابات را  با سیاست خارجی پیوند دهند گفت : این پیوند بسیار خطر ناک است از وقتی انتخابات ایران در سال ۹۲ با سیاست خارجی پیوند خورد و در سال ۹۶ هم تداوم یافت این سومین انتخابات است که برخی جریانات داخلی درصددند زُلف آن را با سیاست خارجی همان برجام گره بزنند این نوع نگاه واقدام اساسانه معقول است ونه منطقی.

 وی افزود: : پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات باعث می‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتی کشور که نیاز به تمرکز و توجه جدی دارد دیده نشود و هیچ گاه این مسائل حیاتی حل نشوند تشدید مشکلات معیشتی و اقتصادی که بعضاً به تحقیر مردم عزتمندمان منجر شده نتیجه ملموس پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات است.

خطیب جمعه رابر گفت:  باز کردن پای سیاست خارجی به انتخابات می‌تواند با دو قطبی کردن روابط خارجی منافع ملی ما را به خطر بیاندازد و مذاکرات با کشورهای اروپایی منوط بر عدم دو قطبی سازی است.

وی با بیان اینکه کسانی که در شعارهای انتخاباتی شعار گفتمان و مذاکره و سازش را تبلیغ می‌کنند و بازتاب می‌دهند پیش از آنکه به فکر خدمت به وطن باشد خدمت به دشمن است تجربه ۸ ساله اخیر گواه این ادعاست گفت: انتخابات ۱۴۰۰ نباید به سیاست خارجی پیوند بخورد اولویت اول اقتصاد کشور و مشکلات مردم و توجه به این مشکلات است امید است ۲۸خرداد رئیس جمهور روی کارآید  که قدری از درد این مردم کاسته شود.

وی با اشاره به رنگ بندی شهرستان رابر گفت : رنگ شهرستان رابر زرد است و اطراف این شهرستان  رنگ شهرستان ها قرمز و نارنجی است از این رو رنگ زرد شهرستان ؛ محصول تلاش ستاد کرونا  و رعایت خود مردم شهرستان که قابل تحسین است.

امام جمعه رابرخاطر نشان کرد:  ۹۵ درصد مردم این شهرستان ماسک استفاده می کنند  این جای تقدیر و تشکر داردامیدوارم به همین شیوه ادامه یابد  تا این زنجیره ویروس قطع گردد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب