پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:50:45 - جمعه 10 اردیبهشت 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطيب جمعه رابر:
سردار بی بدیل مقاومت حاج قاسم سلیمانی نماد جاودانه مرد میدان است/ مسئولان ما باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرند/انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف حادثه ای تلخ وبرخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران بود
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: شهید بزرگ سردار بی بدیل مقاومت حاج قاسم سلیمانی نماد جاودانه مرد میدان است که خود به تنهایی سرمایه ای بی نظیر برای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن لیالی قدر وشهادت مولای متقیان علی (ع) به اهمیت روزه داری طبق روایاتی از حضرت موسی(ع) اشاره کرد و گفت: کسی که برای رضای خداروزه می گیرد وزبان ، گفتار، اعضاوجوارحش روزه است پاداشش بهشت برین است.
وی درهمین راستا آزارواذیت دیگران، عدم رعایت حقوق دیگران، عدم رعایت بهداشت، بدحجابی، ایجادآلودگی صوتی را از مصادیق حق الناس برشمرد و افزود: پاداش افرادی که درمقابل این رفتارها صبوری می کنند رهایی ازآتش جهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت : ۱۹ماه مبارک رمضان مصادف است با ضربت خوردن سید مظلومان عالم امام علی علیه السلام به دست اشقی الاشقیاء ۲۱ماه رمضان مصادف باسالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام است این روز را به همه شما نمازگزاران و روزه داران و پیروان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض میکنم .

وی با اشاره به فرارسیدن هفته لیالی قدر افزود: برای ورود به ساحت مقدس لیله القدر آماده شویم ، شب قدر را قدر بدانیم شب بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
خطیب جمعه رابر با اشاره به اهمیت احیاء شب قدر عنوان کرد : اصل احیاء شب قدر، در این است که انسان اهل معامله با خدا باشد و حضور حضرت حق را ببیند ، همه کارهایش را برای خدا انجام دهد.

وی ادامه داد: شب قدر بیشتر باید در اخلاص تلاش کرد تا کثرت عمل سعی و تلاش کنید در این شب ها برای خدا اخلاص داشته باشیم تا به برکات شبهای قدر راه پیدا کنیم و آن را درک کنیم .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر توجه به ولی عصر ، ارواحنا فدا در این شب های قدر گفت: برای احیا به در خانه خدا مسجد برویم بهترین اعمال در این شب دعاست و افضل دعا ها برای فرج امام عصر (عج) است امیدوارم که از این لیالی قدر بیشترین بهره را ببریم .
وی درادامه سخنان خود با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت ماه شهادت عالم مجاهد،آگاه واندیشمندبزرگ اسلام یاد و خاطره استاد مطهری وتبریک روزمعلم گفت: این روز را به همه معلمان عزیز که در شرایط سخت کرونایی تدریس را از فضای مجازی دنبال کردند و تعلیم و تربیت را رها نکردند و با مشکلاتی هم روبرو بودند منتهی نقش معلمی خود را ایفا کرده تقدیر و تشکر دارم .

خطیب جمعه رابر با اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه وزیر امور خارجه که حادثه ای تلخ و ناراحت کننده است گفت: اتفاقی که موجب سوء استفاده دشمنان قسم خورده ایران اسلامی گردید این مصاحبه از چند جهت قابل نقد و محکومیت جدی است اول اینکه بخش هایی از محتوای مصاحبه هم خلاف واقع وبرخلاف منافع جمهوری اسلامی ایران بود که وزیر امور خارجه باید از حافظان اصلی منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: دوم اینکه اقدام زشت و سارقانه ی طراحان و مجریان انتشار این فایل صوتی سهم عمده ای در حادثه تلخ دارند در حالی کشور ایران اسلامی در سخت ترین شرایط اقتصادی است و مردم صبور ایران شرایط دشوار معیشتی پشت سر می‌گذارند که بخش عمده ای ازمشکلات مردم حاصل بی‌تدبیری هاست.

خطیب جمعه رابر افزود : این اقدام نشانه انحرافی برای انحراف افکار عمومی از توجه به معضلات اصلی مملکت است با توجه سخنان رییس جمهور ونیز استعفای ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ، مطالبه ی ما این است که رییس جمهور برای پیشگیری از بروز چنین حوادث تلخی اقدامات عمیق تر و گسترده تری انجام دهد ملت فهیم ایران به عزل یک مسئول مرکز بررسی استراتژیک بسنده نمی کند باید طراحان و عاملان و مجریان این حادثه تلخ به سزای عمل خویش برسند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: انتظار می رود قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی به این موضوع ورود کنند طراحان ومجریان و عوامل نفوذی شناسایی و محاکمه در انظار عمومی و مجازات شوند.

وی با بیان اینکه شهید بزرگ سردار بی بدیل مقاومت حاج قاسم سلیمانی نماد جاودانه مرد میدان است که خود به تنهایی سرمایه ای بی نظیر برای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد : جهاد گمنامه و مقتدرانه او تهدیدهای بسیاری را از سر ایران و منطقه دور کرد فرمانده شهید علاوه بریک فرمانده نظامی ، یک فرمانده دیپلمات کار کشته و بی نظیر بود که شگفتی سیاستمداران برجسته جهان را برانگیخته بود همین ویژگی و خصوصیات معنوی و روحی و مدیریتی از او یک مکتب ساخته است .

وی افزود: باید پای درس این مکتب نشست او منطق قدرت و قدرت منطقه را به میدان آورد شهادت سردار دل ها منشأ تحولات بزرگی در جهان شده و خواهد شد.

حجت الاسلام عیدادی سلیمانی گفت : مسئولان ما باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرند به منافع ملی ، امنیت ملی ، اقتدار ملی و وحدت و اتحاد عمومی حساسیت داشته باشند باید مراقب انگیزه های قلبی و رفتاری خود باشند مواظب نفوذی عاملان و دشمن در نفس خود و خانواده هایشان و کانون کار و وزارت خانه ها باشند

امام جمعه رابر بیان کرد: سردار سلیمانی دل ها و محورمقاومت را متحول کرد امید دارم پای درس مکتب شهید سلیمانی زانو بزنند و از فکر و اندیشه و عملکرد مدیریتی فضائل اخلاقی و معنوی این شهید بهره ببرند، راه نجات و سعادت و عمل کردن به مکتب شهید سلیمانی است.
انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب