پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:27:47 - شنبه 1 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میراث شهداست/ نظام اقتصادی عدالت محور گره بسیاری از مشکلات مردم را خواهد گشود/ امروز در مقطع انتخابات در مسیر مکتب حاج قاسم گام برمی‌داریم
یدالله موحد گفت: امروز در مقطع انتخابات در مسیر مکتب حاج قاسم گام برمی‌داریم اگر حرف های یاس آور و نگاه های دلهره آور را تکرار کردید هم داستان با مسببین وعاملان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی شدید و اما اگر از آرمان ها، مکتب و مرام و ولایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردید یقینا در همان جهتی پیش خواهید رفت که نگاه و رویکرد حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش “صبح رابر”؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان درآیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی شهرستان رابُر گفت: شهرستان رابر؛ زادگاه فرمانده شهدای دوران دفاع مقدس، فرمانده آزاد سازی خرمشهر سید الشهدای جبهه مقاومت و شهدای مدافع  حرم است.

وی، افزود: شهدا جانشان را فداکردند، ایثارگر ها و جانفشانی برای اعتلای اسلام , کشور و میهن عزیزمان وبرای  پیشرفت، رفاه و آسایش ملت شریف ایران داشتند.

 موحد تصریح کرد : شهدا از خود میراث نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جا گذاشتند، ما ماندیم از این میراث گرانقدر صیانت و پاسداری  کنیم، امروز در محضر خداوند متعال همه ما امانت داریم این امانتی که به دست ما سپرده شده همین میراث گرانقدر شهداست رسالتی سنگین و خطیر و بسیار حساسی که اگر لحظه ای خطا و غفلت کنیم؛ جفا شده است.

وی با اشاره به مقطع بسیار حساس در آستانه برگزاری دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز ملت ایران گفت: انتخابات یک فرصت بزرگی برای ملت ایران و یک سرمایه ی گران سنگی برای کشور است باید قدر دان این فرصت و  سرمایه ی کشور باشیم.

موحد تاکید کرد:  اگر به خوبی از این سرمایه و فرصت استفاده کنیم آرمان شهدا تحقق پیدا خواهد کرد یک کشور مقتدر در سطح بین المللی و یک کشور امن، منسجم و یک ملت آگاه، هوشیار با بصیرت درعرصه ملی و بین المللی رخ می نماید.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران به خوبی خوف دارند انتخابات چه تاثیری در سرنوشت این کشور دارد؛ لذا می بینیم امروز با تمام امکانات و بوق های تبلیغاتی؛ هماهنگ و منسجم وارد عرصه شدند و یاس پراکنی می کنند ومی خواهند ملت دلسرد و مردم مأیوس کنند و این  فرصت را برای ملت ایران  تبدیل به تهدید کنند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: انتخابات فرصتی که می تواند در عرصه جهانی کشور و ملت را به یک اقتدار ملی  برساند می خواهند این فرصت را به یک  تهدید تبدیل کنند وزمینه تضعیف نظام جمهوری اسلامی که میراث شهداست؛ فراهم کنند.

وی عنوان کرد: مردم در بعضی امورناراضی هستند؛ ازفساد نارضی اند ، از ناکارآمدی به حق هم دلخورند و از  تبعیض رنجیده خاطرهستند اما این ها را به حساب نظام نمی نویسند  دشمن می خواهد این ها در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی بگذارد.

دکتر موحد بیان کرد : ما باید در این مقطع  بسیار حساس و مهم ببینیم که در کدام عرصه  حضور پیدا کرده ایم و آیا برای  پاسداشت  و نگهبانی از میراث شهدا حضور پیدا کرده وفعالیت می کنیم  یا  خدای ناکرده نغمه های شوم دشمن را تکرار می کنیم.

وی ادامه داد: امروز در مقطع انتخابات در مسیر مکتب حاج قاسم گام برمی‌داریم اگر حرف های یاس آور  و نگاه های  دلهره آور را تکرار کردید هم داستان با مسببین  وعاملان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی شدید و اما اگر از آرمان ها، مکتب و مرام و ولایت  از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردید یقینا در همان جهتی پیش خواهید رفت که نگاه و رویکرد حاج قاسم سلیمانی  بود.  

موحد اظهار کرد: بسیار مهم و حساس است هر چه در توان داریم در این عرصه مبارزه و آوردگاه انتخابات باید به کارببندید  لحظه ای غفلت نکنیم  با تاسی از مقام معظم رهبری و نصب العین  قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه  حضور پیدا کنیم .

وی با بیان اینکه ملت ایران هوشیار و بیدار است گفت: گاهی ممکن است نگرانی ها و دغدغه هایش را علنی بیان کند و از بعضی ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها دلخور باشد اما در مواقع حساس به خوبی به مسئولیت خود واقف هستند؛ عمل کرده و خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: : امیدواریم در ۲۸خرداد سال جاری  با حضوری پر شور و با نشاط و حضور حداکثری و آگاهانه ملت ایران  یک انتخابات افتخار آفرینی رقم خواهد خورد و موجبات یاس و سرخوردگی دشمنان  این ملت را فراهم کند.

وی افزود : ان شاء الله با حضور حداکثری یک دولت کارآمد، استکبارستیز، فساد ستیز، عدالت محور، انقلابی و مردمی زمام امور اجرایی کشور  را به دست خواهد گرفت  و آنگاه خواهیم دید تبعیض و آلودگی  از چهره اقتصادی کشور زدوده خواهد شد و یک نظام  اقتصادی؛ عدالت محور گره بسیاری از مشکلات مردم  را خواهد گشود که همت و تلاش شما در این زمینه راه گشا خواهد بود.

موحد با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت به مردم بر اساس آیات و روایات گفت: خدمت به مردم همتراز با ایمان به خداوند متعال بوده و ارزشمند ومورد تأکید دین مبین اسلام است از این رو برآوردن یک حاجت مومن، گره گشایی از مسلمان افضل و برتر از طواف خانه خداست و ده برابر ثواب طواف خانه خدا را دارد.

وی دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه حمایت از تولید، پشتیبانی ومانع زدایی بحث جدی است گفت: متاسفانه براثربعضی موانع اجرای پروژه های صنعتی وسرمایه گذاری که منجر به شکوفایی اقتصادی و ایجاداشتغال می شود همانند معدن درآلوی رابر وسایر پروژه ها معطل یکسری تملک می مانند.

موحد از مردم ومسئولین خواست: با وحدت موانع سرمایه گذار را برطرف وجلوی پای سرمایه گذاران فرش قرمزپهن کنند.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: درجامعه امروز اقتصاد دچار ویروس ناکارآمدی شده وبیماری هزار دالان بروکراسی اداری نیز به دلسردی سرمایه گذاران بخش خصوصی انجامیده است.


وی درپایان با گرامیداشت یادوخاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرستان رابر بواسطه وجود این سردار شهید مورد توجه کانون جهان است ومسئولین پیشرفت این شهرستان را از افتخارات کارنامه خدمتی خود می دانند.

گفتنی است در این مراسم منصور بلاغی اینالو به عنوان رئیس حوزه قضائی شهرستان رابُر معرفی و از خدمات محمد جعفری تقدیر شد.

درادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه شفیعی، معاون قضایی و رییس حفاظت و اطلاعات، مبشری، معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزیابی قضات، بخشی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و روسای سابق و جدید حوزه قضائی شهرستان رابر از روند اجرای ساختمان جدید دادگاه عمومی شهرستان رابر بازدید کردند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب