پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:58:23 - شنبه 1 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سپاه را فدای هیچ مصداقی نمی کنیم/ قنات ملک یکی از پازل های مکتب حاج قاسم است
حسین معروفی گفت: سپاه را فدای هیچ مصداقی نمی کنیم و این نهاد فدای انقلاب، ولایت و ملت بزرگ ایران می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛ سردار حسین معروفی عصر امروز در جمع اعضای تیپ شهید یونس زنگی آبادی لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سپهبد شهید سلیمانی گفت: درود می فرستیم به ارواح شهدا، امام راحل، فرمانده موفق، جاوید و ماندگار جهان اسلام سپهبد شهید سلیمانی و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: خداوند را شاکریم که به ما توفیق داد و ما را به این سمت هدایت کرد که رزمندگان و بچه های ثارالله را با ایجاد لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سپهبد شهید سلیمانی دور یکدیگر جمع کنیم.

وی افزود: از روح مطهر و منور سپهبد شهید سلیمانی تشکر و قدردانی می کنیم که خود هدایت کننده ما در این زمینه بود؛ چرا که اگر شهید نمی خواست این امکان نبود؛ اما خون مطهر و اخلاص بزرگ سپهبد شهید سلیمانی و همت بلند عزیزان موجب شد که شروع مقدسی در بین ثاراللهیان صورت گیرد که مطمئنا این اقدام به ثمرات خوبی خواهد رسید.

این مقام مسئول اظهار کرد: اولین ثمره این اقدام جمع حاضر است که با وجود سلایق مختلف در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره در کنار هم قرار گرفته ایم و اما این روح بزرگ و منور سپهبد شهید سلیمانی موجب شد که ما مانند عبورمان از اروند، آب های شلمچه کربلای پنج، کربلای یک دور هم جمع شویم.

سردار معروفی با بیان اینکه ما هیچ نگاه سیاسی نداشتیم و همه وجود ما اعتقادات ما بود، ابراز کرد: در میدان مین هم که قرار میگرفتیم تن همدیگر، می شد سنگر دیگری و این مسئله اولین و مهمترین دستاورد این لشکر، تیپ و این جمع است و این را نمی توان با چیزی عوض کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر کسی ذره ای در این فکر، اندیشه و انگیزه، تردید داشت؛ تأیید مقام معظم رهبری بر اعمال و رفتار سپهبد شهید سلیمانی، تمام تردیدات را از بین برد.

وی بیان کرد: لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سپهبد شهید سلیمانی که شکل گرفت و من دفتر مقام معظم رهبری آقای شیرازی که گزارش و مکتوبات را تحویل دادم؛ حضوری عنوان کردند که این لشکر همان موضوعی است که حضرت آقا می خواهند و من نیز گفتم این پایلوت به برکت سپهبد شهید سلیمانی است؛ ما می توانیم ۳۲ لشکر در کشور و نظام محیا کنیم و یک ریال هزینه نکنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بزرگترین دستاورد ما در لشکر انسجام ما است، انسجامی که گره قلبی را نزدیک می کند، تصریح کرد: ما در این عرصه نگاه سیاسی و قومی نداریم و در برخی از جاها نگاه مذهبی هم نداریم.

سردار معروفی با اشاره به برگزاری سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی و با بیان اینکه حاج قاسم عاشورا است و باید عاشورا تولید کرد، گفت: در نهایت برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم شد مُهر تأیید مقام معظم رهبری که فرمودند سالگرد حماسه گونه.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اقدامات انجام شده، عزت، شرف، رضایتمندی جبهه انقلاب و خانواده شهدا، خانواده سپهبد شهید سلیمانی، سپاه و دوستداران انقلاب در داخل و خارج از کشور شد و این حاصل انسجام است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به شهید حاج قاسم، نگاه حاج قاسم انقلاب اسلامی، حاج قاسم ملت بزرگ ایران، حاج قاسم تشیع و جهان اسلام است، اظهار کرد: از مدرسه درس آموز سپهبد شهید سلیمانی کم گفته ایم و ما اصرار داریم که با نظامات تعریف شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کارگروه علمی و پژوهشی که مسئول آن دانشگاه آزاد اسلامی است، با توجه به نظاماتی که ارائه شده است، ۴۰ پایان نامه در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در زمینه نظامات ارائه کرده اند تا مکتب سپهبد شهید سلیمانی جاری و ساری شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: انسجام که به وجود آمد، خداوند متعال نعمت و برکت آن را می دهد؛ معتقدم اگر همه دنیا بسیج شود و بخواهد حاج قاسم ما را از عرش به فرش بیاورد، امکان ندارد؛ چون حاج قاسم همه چیز خود را برای خدا گذاشت و معامله کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در منزل سپهبد شهید سلیمانی ابراز کرد: حاج قاسم خود را سرباز و فدایی رهبر فرزانه انقلاب می دانست و به همین دلیل است که ما می گوییم که سپهبد شهید سلیمانی از اسرار الهی است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به جریانات سیاسی اخیر تأکید کرد: در این عرصه ملت ایران قرار گرفتند و دوباره مانند تشییع عظیم پیکر سپهبد شهید سلیمانی، در فضای مجازی انقلاب کردند.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه سپهبد شهید سلیمانی، فردی بود که نگاه اهل سنت را به شیعه، ولایت، انقلاب، ملت، اهل بیت علیه السلام عوض کرد، گفت: در جنگ یازده روزه غزه، دوباره حاج قاسم سلیمانی فرمانده میدان بود، فکر سپهبد شهید سلیمانی آن را مدیریت کرد و در پیام مقام معظم رهبری و بزرگان در خصوص پیروزی فلسطین در جنگ یازده روزه حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه انسجام ما به عنوان بچه های حاج قاسم و ثارالله باید حفظ شود و تأکید بر اینکه در سپاه به روی همه باز است، تصریح کرد:  لشکر پیشکسوتان پایلوت کل استان است و قرار است همه کشور از این پایلوت استفاده کنند.

وی بیان کرد: فکر، هدایت و لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سپهبد شهید سلیمانی باید پایلوت تمام کشور شود و این امر شدنی است؛ چرا که رضایت همگان را هم داریم در این زمینه می بینیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در پنج تیپی که در لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سپهبد شهید سلیمانی که تشکیل داده ایم، موفق ترین تیپ در حوزه اقدام، تیپ شهید یونس زنگی آبادی است، که این موفقیت به برکت نام قدس شهید و حاج یونس است که ناظر بر ماست.

سردار معروفی خطاب به دختر شهید یونس زنگی آبادی ابراز کرد: این جمع و همه ثاراللهیان، اراداتشان به پدر شهید شما، ارادت تشکیلاتی نیست؛ ارادت اعتقادی و قلبی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپهبد شهید سلیمانی با مجاهدت و شهادتش، انقلاب اسلامی، شیعه و ملت ایران را بزرگ کرد، افزود: ما به دنبال انسجام هستیم و کانال هایی که ما را برای این امر حفظ می کند، گلزار شهدا، حسینیه ثارالله و بیت الزهرا سلام الله علیها هستند و این سه مجموعه مرکز ثقل انسجام هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیت الزهرا سلام الله علیها، برای مکتب جامعیت دارد و در طول سال مرکز ثقل ترویج مکتب حاج قاسم باشد، عنوان کرد: حسینیه ثارالله ساخت و پرداخت تفکر حاج قاسم سلیمانی و برای انسجام خواهد بود و این مکان، محل جمع شدن هیئت است و هیئت رزمندگان اسلام دست پرورده حاج قاسم سلیمانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیئت شهید سلیمانی تشکیل شده است و در این خصوص باید انسجام داشته باشیم، اظهار کرد: در این امر می خواهیم جبهه انقلاب را گرد هم جمع کنیم و مرکز ثقل آن را حسینیه ثارالله قرار دهیم تا کار بزرگ فرهنگی انجام شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه منطق ما، منطق انقلاب اسلامی اهل بیت علیه السلام است؛ منطق ما، منطق حاج قاسم است که بر اساس انقلاب اسلامی پیش رفته است، گفت: ما به دنبال انسجام بچه ها و جبهه های انقلاب هستیم و هر کجا که انشقاق است باید بیاستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه گذر حاج قاسم را از میدان بسیج تا چهار راه پاسداران را خواهیم داشت، ابراز کرد: هر فرد ایرانی و خارجی به کرمان می آید، کرمان را باید با حاج قاسم ببیند؛ بنابراین انجام طرح های گلزار شهدا، میدان آزادی و گذر حاج قاسم، طرح های جدی است.

وی با اشاره به اینکه کرمان چهارمین مرکز زیارتی کشور است، گفت: قنات ملک یکی از پازل های مکتب حاج قاسم است که جهانی است که نماد برای این محل ساخته شده است و یادمان سپهبد شهید سلیمانی را آماده کرده ایم که بر سر مزار پدر و مادر حاج قاسم قرار گیرد و سوم خرداد ماه افتتاح خواهد شد؛ برای روستا قنات ملک طرح بسیار زیبا فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به عنوان مثال حتی مسیرهای کوهنوردی حاج قاسم در طرح آمده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: آمریکایی ها سپهبد شهید سلیمانی را به خاطر فرماندهی سپاه قدس نزدنند؛ آنها نگاهشان در اصل ظهور است؛ آنها سپهبد شهید سلیمانی را فرماندهی را می دیدند که بستر ظهور را محیا می کرد و به همین دلیل حاج قاسم را به شهادت رساندند؛ سپهبد شهید سلیمانی با همه اقتدار و بزرگی یکی از مظلوم ترین، انسان های انقلاب اسلامی است.

سردار معروفی اظهار کرد: سپاه را فدای هیچ مصداقی نمی کنیم و این نهاد فدای انقلاب، ولایت و ملت بزرگ ایران می شود؛ اما جریان انقلابی نمی تواند ساکت بنشیند؛ ما در انتخابات به عنوان سپاه سه وظیفه بالا بردن مشارکت مردم با تمام توان، تبیین گفتمان مقام معظم رهبری در این زمینه و کمک به امنیت انتخابات را داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ما باید در زمینه انتخابات هوشیار باشیم تا دشمن ۸۸ دیگری را تولید نکند، ابراز کرد: هر چه هوشیاریمان و اشرافمان بالاتر رود و گلوگاه ها را مراقب باشیم، خسارت کمتری را خواهیم داشت و بنابراین در جریان انقلاب اسلامی باید به همه کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جزو چهار استان کم آب کشور است، خاطر نشان کرد: ۷۴۷ روستا آب ندارد و بر همین اساس قرارگاه نهضت آبرسانی را تشکیل داده ایم و در سال گذشته توانسته ایم به ۳۶ روستا آبرسانی کنیم و در دهم خرداد ماه ۲۸ روستا را آبرسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب