پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:17:29 - دوشنبه 3 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
0 فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد؛
مکتب بن بست شکن حاج قاسم راه برون رفت از مشکلات کشور / قنات ملک باید مرکز تولید شود
حسین معروفی با تأکید بر اینکه مکتب حاج قاسم بن بست شکن است ؛ چرا که این مکتب عاشورا است، گفت: مکتب حاج قاسم سرلوحه کارها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دهیم؛ چرا که این مکتب برای برون رفت از وضعیت مشکلات کشور کار ساز است.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات‌ ملک زادگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: درود می فرستیم به ارواح طیبه شهدا، امام راحل، شهدای عملیات بیت المقدس، سیدالشهدای مقاومت، فرمانده مقتدر، جاوید و ماندگار جهان اسلام سپهبد شهید سلیمانی و آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری را داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تشکر و قدردانی از حضور مهمانان در مراسم ابراز کرد: چنانچه ویژگی های شهید سلیمانی که نماینده ولی فقیه در استان در هر مدیری نهادینه شود، دیگر کشور مشکلی نخواهد داشت؛ اخلاص و دور اندیشی شهید حاج قاسم از جمله این ویژگی ها است و خصوصیت دور اندیشی در اکثر کسانی که بر مسند مدیریت هستند، دارا نیستند.

مکتب بن بست شکن حاج قاسم راه برون رفت از مشکلات کشور

وی با تأکید بر اینکه مکتب حاج قاسم بن بست شکن است؛ چرا که این مکتب عاشورا است، عنوان کرد: مکتب حاج قاسم سرلوحه کارها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دهیم؛ چرا که این مکتب برای برون رفت از وضعیت مشکلات کشور کار ساز است.

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز پیروزی بزرگ ایران اسلامی و جبهه اسلام در سال ۱۳۶۱ به فرماندهی امام راحل اظهار کرد: در این ایام که یوم الله است باید تأمل کنیم که ایام الله یعنی چه؟ این ایام یکی از روزهای عطف تاریخ انقلاب اسلامی است؛ در این روزها تولدی در انقلاب و ایران اسلامی به وجود آمد و امام راحل این فتح بزرگ را به هدایت الهی سپردند.

سردار معروفی بیان کرد: ما در یک ساله اول جنگ عدم موفقیت هایی داشتیم که این امر به دلیل نگاه حاکم بر سیستم اجرایی و فرماندهی کل قوا بود؛ در آن دوران رئیس جمهور هم رئیس جمهور و هم فرمانده کل قوا؛ او یک لیبرال بود و با تفکر لیبرال می خواست که زمین را بدهد و زمان را بگیرد. در آن دوران در خرمشهر که بچه های ارتش، سپاه، بسیج و مردم ۳۴ روز ایستادند، کمک نکرد و همین اقدامات در هویزه و سایر جاهای دیگر رخ داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با طرح این سوال که در طول یک سال اول جنگ با توجه به حاکم بودن تفکر پوسیده لیبرال چه نتیجه ای گرفتیم، گفت: زمانی که امام راحل، فرماندهی کل قوا را از این انسان بی خرد گرفت و مجلس شورای اسلامی نیز با اقدام انقلابی به عدم کفایت سیاسی او رأی داد و رئیس جمهور آن دوران عزل شد و از ایران فرار کرد.

حاکم بودن تفکر پوسیده لیبرال دلیل عدم موفقیت در سال اول جنگ

وی افزود: در آن دوران شاهد بودیم که تفکر انقلاب بر مسند حاکمیت اسلام و دولت اسلامی بر سر کار می آید به نام شهید رجایی و این تفکر انقلابی، همان تفکری است که امام انقلاب آن را تصویب کرد؛ انقلابی کسی است که فرمان امام خود را انجام دهد، سپر بلای ملت خود شود و لا غیر.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه کسی که مدعی انقلابی گری باشد و از کنار ناملایمات مردم به سادگی عبور کند، این فرد انقلابی نیست، اظهار کرد: وقتی که تفکر امام راحل بنیان گذار و صاحب انقلاب حاکم می شود چه حرکتی در جنگ به وجود می آید و با تشکیل قرارگاه  در جبهه تحت امر امام راحل، در ده ماه چهار عملیات بزرگ رفع حصر آبادان، عملیات طریق القدس، آزادسازی سابله و بُستان صورت می گیرد.

سردار معروفی بیان کرد: فرماندهی سپهبد شهید سلیمانی در ثارالله از عملیات طریق القدس  شروع شد، همان عملیاتی که دست نارنین حاج قاسم مجروح شد؛ عملیات دیگر، عملیات بزرگ فتح المبین است که در آنجا حاج قاسم، ثارالله و تیپ ثارالله را تشکیل داد. حاج قاسم در کنار شهید کاظمی اقتدار هایی برای ثارالله به وجود آورد و می توان گفت که برگ زرین ثارالله با حاج قاسم است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با فاصله کمتر از چهل روز از عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس آغاز شد که این عملیات غرورر آفرین و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و این عملیات در چند مرحله انجام می وشد و در آنجا شخصیت های بزرگ و شهیدی همچون صیاد شیرازی، باقری، کاظمی و حاج قاسم از فاتحان خرمشهر هستند و ان هم با اقدامات و کارهای بزرگ قرارگاهی تحت امر ولایت و حجت خدا.

تفکر انقلابی عامل پیروزی عملیات بیت المقدس و اسیر شدن ۲۰هزار نفر از حزب بعث

وی با بیان اینکه اسیر شدن ۲۰ هزار نفر از اعضای حزب بعث عراق در این عملیات حاصل تفکر انقلابی بود، ابراز کرد: تفکر انقلابی که جایگزین تفکر لیبرال شود ما می توانیم همانی که شهید سلیمانی یک تنه نگاه جهان اسلام را به حقیقت انقلاب اسلامی و شیعه عوض کرد باشیم و ما می توانیم مردم میدان را در وجود خودمان نهادینه کنیم و این تفکر انقلابی است.

این مقام مسئول تأکید کرد: امروز هم نگاه به بیرون و غرب، نگاه تفکر نو لیبرال است که این نگاه توجه به توانمندی داخلی را ندارد و این تفکر توانمندی داخلی را مسخره می کند و این تفکر مقابل با تفکر امامین انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی است؛ چه آنهایی که صوت را مطرح کردند و آن را با حرکت حساب شده پخش کردند و انانی که با الفاظ دیگر به شکل دیگر این مسائل را بیان کردند.

سردار معروفی با بیان اینکه امروز باید مراقب باشیم چرا که تفکر نو لیبرال غربی با تمام توان در مقابل تفکر و اندیشه انقلابی قرار گرفته است، عنوان کرد: یعنی چه به ما می گویند که این موارد را تبیین نکنید که اگر شما تبیین کنید، شما دخالت کرده اید؛ بی خود! اگر ما حرف امام که ما سرباز ایشان هستیم را تبیین نکنیم؛ پس ضد انقلاب حرف امام را تبیین کند.

راه برون رفت از تمام مشکلات کشور تبیین تفکر شهید سلیمانی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه که محدودیت ندارید، جبهه انقلاب اگر بخواهد به صحنه بیاید که معذوریت ندارد؛ ما را هم که به بهانه لباس جهاد و شهادت حذف کنید؛ پس چه کسی می خواهد از این انقلاب دفاع کند؛ چه کسی می خواهد آرمان حاج قاسم را ترویج دهد و در جهان اسلام چه کسی می خواهد آن را حفظ کند.

وی با تأکید بر اینکه سینه چاک این صحنه باید حاج قاسمی ها و تفکر حاج قاسم باشد؛ راه برون رفت از تمام مشکلات کشور تبیین تفکر شهید سلیمانی است؛ چرا که جامعه الاطراف است، تصریح کرد: این روزها ببینید که دشمن از چه کسی تعریف می کند و همان گونه که امام فرمود هر که دشمن از او تعریف کرد او در مقابل انقلاب شما است و ببنید دشمن از چه تفکری تعریف می کند،کف می زند برای چه کسی هورا می کشد؛ برای انقلاب، امام، حاج قاسم هورا می کشد؟

این مقام مسئول بیان کرد: امروز هم تفکر نو لیربال غربی خود را محیا می کند تا ما را دچار مشکل کند و آن تفکر هیچ وقت نمی تواند در کنار مشکلات مردم سینه سپر کند؛ تفکر انقلابی اروند را می شکافد، نگاه به جزر شط نمی کند، این تفکر خط را می شکند و کربلای پنج را به ارمغان می آورد و عزت و شرف ملت بزرگ ایران می شود.

سردار معروفی گفت: ما در این تفکر مانع نمی بینیم و این تفکر بن بست ندارد و بن بست شکن است؛ چرا که تفکر اهل بیت علیه السلام و عاشورا است؛ این تفکر نگاه نمی کند۷۲ نفر در مقابل ۳۰ هزار نفر قرار گرفته اند و چه کار باید انجام دهد؛ این تفکر نگاه می کند که چه کاری در برابر ذات اقدس عالم باید انجام دهد.

حاج قاسم؛ حافظ بزرگ خرمشهر در پایان جنگ بود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه حاج قاسم هم در فتح خرمشهر نقش قهرمانانه وجاوید دارد و هم در پایان جنگ حافظ بزرگ خرمشهر بود، عنوان کرد: در پایان جنگ که عملیات های متحرک دشمن آغاز شده بود دشمن به سمت شلمچه حرکت کرد تا خرمشهر را بگیرد و اگر آن روز خرمشهر سقوط می کرد، برگ برنده بهدست رژیم بعث عراق بود.

وی ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی سه گردان ۴۱۵ کربلای کهنوج، حمزه سیدالشهدا زابل و ۴۰۵ شهربابک لشکر را در دهان گرگ و در صحنه نبرد برد و با دشمن درگیر شدیم؛ اما ما توانستیم با فرماندهی سپهبد شهید سلیمانی چند ساعت دشمن را معطل کرده و دشمن نتوانست پل عقب را منهدم کند و با این اقدام دشمننتواسنت از آب عبور و به سمت خرمشهر بیاید.

این مقام مسئول تأکید کرد: حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید حاج قاسم سلیمانی است و اگر آن تدابیر صورت نمی گرفت ما دچار خسارات جدی می شدیم؛ حاج قاسم در پایان جنگ، حافظ بزرگ خرمشهر بود و حاج قاسمی که آن تدبیر را داشت؛ همان حاج قاسمی است که جهان اسلام را به این زیبایی مدیریت می کند.

لزوم توجه مردم کرمان به وصیت حاج قاسم خطاب به آنها

سردار معروفی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه که فرزندان من خرمشهرها در پیش است، اظهار کرد: یکی از نمادهای خرمشهر، حرکت بزرگ ۲۸ خرداد ملت ایران است؛ حرکتی که همه دنیا کفر، استکبار در خارج از کشور و همه کج اندیشان و بدخواهان انقلاب در داخل کشور بسیج شده اند تا حرکت ۲۸ خرداد و جریان انتخابات را ضعیف جلوه دهند تا منجر به عدم حضور و انتخاب صحیح شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: همه دشمنان و کج اندیشان جنگ احزاب سیاسی در حوزه سایبر، جنگ نرم و عملیات روانی هم جانبه علیه ملت ایران انجام می دهند، نقش ما به عنوان انقلابیون ملت بزرگ ایران چیست و چگونه ما باید خرمشهر دیگری را برای اسلام و ملت ایران فتح کنیم.

وی تصریح کرد: تمام ملت ایران اعم از مذهبی، غیر مذهبی، انقلابی و غیر انقلابی به سپهبد شهید سلیمانی عشق می ورزند؛ مرد بزرگی که نماد جهان اسلام و انقلاب اسلامی است؛ مرد  بزرگی که ما را بزرگ و عزیز کرد و این مرد بزرگ به مردم کرمان یک سفارش کرد دوست دارم تا آخر با ولایت بمانید؛ این وصیت انسان بزرگی است که امروز در کنار یادمان او ایستاده ایم و جنس و فکر خودمان را جنس و فکر او می دانیم و بنابراین سفارش حاج قاسم را سرلوحه امور خود قرار دهیم و رسانه های استان، فضای مجازی، خطبا و … این وصیت حاج قاسم را عملیاتی کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: دشمن می گوید که مردم پای صندوق های رأی نیایند و در این زمینه عملیات روانی انجام می دهد؛ اما ما می گوییم که مردم پای صندوق های رأی بیایند و مشروعیت سیاسی و بازدارندگی کشور را بالا ببرند و ما نیز همان گونه که حاج قاسم سفارش کرد در کنار ولایت بمانیم.

شهید سلیمانی؛ پیروز معرکه الهی است

سردار معروفی اظهار کرد: ولایت رقیب کسی نیست، ایشان مرجع تقلید جامع الشرایط هستند که اگر رقیب کسی بود در جریان بی تدبیری بنزین در این کشور؛ ایشان خود را برای بقای دولت هزینه نمی کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: اینکه امام می فرمایند همه در صحنه بیایند و همه رأی دهند، همگان نقش اجتماعی و شرعی خود را انجام دهند و بر اساس ویژگی هایی که امام فرمودند فرد مورد نظر را انتخاب کنند؛ کسی که عزت مردم را افزون و در مقابل دشمن ایستادگی کند.

وی ابراز کرد: سپهبد شهید سلیمانی شهید شده است اما در جنگ یازده روز غزه، حاج قاسم فرمانده صحنه بود، فکر و اندیشه حاج قاسم در تمام فلسطین و تونل های انها دیده می شود؛ حاج قاسم از بین ما نرفته و ایشان پیروز معرکه الهی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه امام از ما مشارکت بالا و افزایش اقتدار را می خواهد، تصریح کرد: دشمن سه مقوله مقاومت، جهاد و شهادت را می خواهد از ما بگیرد و ما نباید در این زمینه غفلت کنیم؛ چرا که دشمن اگر این سه مقوله را بگیرد نیاز به جنگ ندارد و این مسئله هدف گذاری دشمن است؛ اما مکتب حاج قاسم این اجازه را نمی دهد، چون معیار این مکتب بن بست شکنی عاشورایی است و این معیار را امام مسلمین هدایت کننده است و ما باید عاشقانه به این امر لبیک بگوییم.

قنات ملک؛ روستای جهانی که در پازل مکتب حاج قاسم تعریف می شود

سردار معروفی با تأکید بر اینکه قنات ملک روستایی است که در پازل مکتب حاج قاسم تعریف می شود و جهانی است، اظهار کرد: هر فردی که به کرمان سفر می کند، قطعا به این منطقه برای سیاحت سفر خواهد داشت؛ چون شهید سلیمانی که مالک بزرگ جهان اسلام است زاده و محصول این روستا و فرزند پدر و مادری بزرگ است و قطعا خارجی ها، گردشگران، کاروان های راهیان نور به این منطقه خواهند آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نگاه به قنات ملک، نگاه به یک مجموعه و منطقه جهانی با نگاه اعتقادی است، ابراز کرد: نماد و یادمانی که از سپهبد شهید سلیمانی در اینجا مشخص شده است، تعیین کننده جریان مکتب ماندگار اوست و این نماد با نظارت بزرگان و دلسوزان نظام و بدون هماهنگی با خانواده شهید انجام شده است.

وی ادامه داد: یادمان شهید، سنگ قبر مطهر ایشان و پیام امام را در این مکان و بر سر مزار پدر و مادر سپهبد شهید سلیمانی قرار داده ایم و این نکته تربیتی است که حاج قاسم توجه ویژه به والدین خود داشتند و این مسئله الگو است که باید به صورت جداگانه در مکتب در این خصوص با عنوان نگاه تربیتی در نظام اسلامی کتاب نوشته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از شاکله های این مرد بزرگ خاضعانه عمل کردن، نوکری کردن و التماس کردن به والدین است، اظهار کرد: همه این موارد نکات تربیتی است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه برای مدرسه، مسجد، خانه شخصی و خانه والدین، مسیر کوهنوردی سپهبد شهید سلیمانی طرح تعریف شده است، خاطر نشان کرد: قنات ملک باید مرکز تولید شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب