پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:27:48 - دوشنبه 3 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اخلاص و سختی نگری ونگاه بلند رمز حیات طیبه شهید سلیمانی بود
حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی گفت :حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی موثر و دوران مستمر و طولانی جهاد در سه محور عمده خلاصه می‌شود .

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه دراستان کرمان درمراسم افتتاحیه یادمان سردار دل ها در گلزار شهدای قنات ملک با بیان اینکه تاریخ در بخشی از خود بزرگترین شخصیت‌ها را جای می‌دهد، اظهار کرد : در این بخش روحیه و رویه آنچه فرد در طول حیات خود به نمایش می‌گذارد ثبت و ضبط شده و برخی جهانی می‌شوند.

وی افزود: روستای قنات‌ملک در شهرستان رابر استان کرمان شخصیتی را در خود رشد و نمو داده که توانسته جهانی را تحت تاییر قرار دهد نه تنها جهان امروز بلکه آینده تاریخ را تحت تاثیر قرار داده و ماندگار خواهد بود و اسم قنات ملک را جهانی کرد که افراد  تشنه فراوانی همانطور که دوست دارند به زیارت مزار این شهید بیایند دوست دارد این روستا و زادگاه حاج‌قاسم را نیز ببینند.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: حیات طیبه شهید سلیمانی در این چند دهه زندگی موثر و دوران مستمر و طولانی جهاد در سه محور عمده خلاصه می‌شود که محور اول عبارت از اخلاص و کار برای خدا است و شهید سلیمانی مصداق جمله امام حسین (ع) است که فرمود، خداوند مرا طوری قرار بده که خداترسی و وجود و حضور خدا در زندگی من طوری پررنگ باشد که من در هر صحنه و عملی خدا را در آن ببینم و هر کاری می‌خواهم انجام دهم در آن خدا را ببینم.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: وقتی کسی همه همت خود را صرف کند که فقط خدا را در زندگی ببیند ولاغیر حتما کار مخلصانه کار بزرگ و ماندگار و جاودانه خواهد شد و حماسه بزرگ فتح خرمشهر که باعث شد سرنوشت جنگ عوض شود به وسیله کسانی رخ داد که این دو ویژگی داردکه آن ملتی که فرزندان رشید ش حماسه بزرگ خرمشهر را رقم زدند در آینده نزدیک حماسه ای دیگر با همین دو ویژگی رقم خواهند زد.

وی بیان کرد: محور دیگر پررنگی که در زندگی شهید سلیمانی است این بود که شهید در طول زندگی خودش سخت‌ترین کار را انتخاب می‌کرد، سخت‌ترین عمل میدان جنگ است، ۴۰ سال مرد میدان‌های سخت بودن حتما آن چهره را ماندگار می‌کند و آن حیات طیبه است.

امام جمعه کرمان گفت: محور سوم، نگاه بلند شهید سلیمانی بود که به‌اندازه سعه وجودی خودش نگاه بلند داشت و فکری بلند می‌کرد به همین دلیل جبهه مقاومت را هم گسترش داد که آثار آن را در پیروزی اخیر مردم مظلوم فلسطین شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه شهید سلیمانی متوجه کل جهان اسلام و جغرافیای پهنای جهان بلکه هر مظلومی بود و این سه محور بسیار مهم و ارزشمند در حیات طیبه این شهید عزیز است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب