پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:00:22 - جمعه 7 خرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توقع مصلحت‌اندیشی خلاف وظیفه شورای نگهبان است/شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل میکند
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: انتظار و سنجش و ارزیابی ما از شورای نگهبان نباید بر اساس چیزی غیر از قانون باشد، فلسفه نامگذاری شورای نگهبان همین است لذا در ارزیابی شورای نگهبان عمل این شورا به مر قانون است و لاغیر.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: هر عملی دو جنبه دارد یکی صحت و درستی آن عمل است و دیگری قبولی آن عمل .

وی افزود : عمل مقبول پنج شرط دارد که اگر یکی از آنها نباشد آن عمل پذیرفته نیست.
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی، شرط قبولی اعمال را شرط اعتقادی، عبادی ، اقتصادی، خانوادگی و اخلاقی خواند و بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند: خدا عمل کسی را نمی پذیرد که بد کردن به مؤمنان را در دل دارد، مواظب باشیم اعمال خود را خراب نکنیم اگر اعمال خودمان را خراب نکنیم از هیچ قدرتی نمی ترسیم.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه از هیچ کس جز خدا بیم نداشته باشید، تصریح کرد: حضرت امام با اقتدار فرمودند: من دولت تعیین می کنم ،آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، چرا که امام فانی در خدا بود می فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، جنگ را خدا اداره کرد، همیشه توصیه می‌کرد با خدا باشید از هیچکس نترسید این آیه قرآن است .

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی با اشاره به کارکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت هاگفت: شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت ۷ نفر از داوطلبان ریاست جمهوری را تایید کرد .

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان؛ نگهبان قانون اساسی است، بیان کرد : انتظار و سنجش و ارزیابی ما از شورای نگهبان نباید بر اساس چیزی غیر از قانون باشد، فلسفه نامگذاری شورای نگهبان همین است لذا در ارزیابی شورای نگهبان عمل این شورا به مر قانون است و لاغیر.
وی ادامه داد: توقع مصلحت سنجی از این شورای نگهبان اخراج این شورا از کارکرد انحصاری وبی بدیل آن است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد : طبق قانون فقط یک نهاد وجود دارد که تطبیق مصادیق با قانون اساسی بر عهده اوست نباید از این نهاد توقع مصلحت‌اندیشی داشت این خلاف وظیفه شورای نگهبان است.

وی گفت : اگر به جای تعیین مصداق قانونی سراغ اقداماتی برود که خلاف وظیفه اوست مانند مصلحت سنجی و گاهی مطالبی از آن که بر عهده دیگران است مانند پرشور کردن تنور انتخابات اگراین دو انتظار را از شورای نگهبان داشته ، عملاً این نهاد را کم کارکرد و بی خاصیت کرده‌ایم .

خطیب جمعه رابر با اشاره به اختیارات قوه مجریه و اختیارات گسترده رئیس جمهور به بیان اصل ۳۶ قانون اساسی که مربوط به اختیارات و وظایف رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: مطابق با قانون اساسی مهمترین وظایف رئیس جمهور عالی ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری که اجرای قانون اساسی نیز بر عهده اوست، تشکیل هیئت وزیران و انتخابات وزرا، امضای عهدنامه ها، موافقت نامه ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها، مسئولیت تدوین و طراحی و توزیع برنامه و بودجه کشور ابلاغ مصوبات مجلس شورای اسلامی برای اجرا به وزارت خانه ها سفیران به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور و تایید می شود.
وی، انتصاب معاونین و روسای سازمان‌ها را بر عهده رئیس‌جمهور خواند و افزود : ریاست ۲۷ شورا به طور مستقیم و ۱۳ شورا به صورت غیر مستقیم توسط رئیس‌جمهور اداره می‌شود از جمله آنها می‌توان به شورای عالی فضای مجازی، شورای اشتغال، شورای عالی انرژی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی شورای عالی جوانان، سه شورا هم در حکم مجلس قانونگذاری را دارد ریاست آن با رئیس‌جمهور است ریاست شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ریاست شورای عالی اقتصاد.

امام جمعه رابر گفت: رئیس جمهور؛ رئیس شورای هماهنگی اقتصادی است که مصوباتش بدون نیاز مجلس اجرایی می‌شود با این همه اختیارات بسیار عجیب است که بسیاری از روسای جمهور در تبلیغات انتخاباتی با تمام توان سخن از حل سریع مشکلات می گویند اما با گذشت زمان دوست دارند همه مشکلات را از اختیارات اندک به خود بدانند.

وی با بیان پیام تبریک و تقدیر ولی امر مسلمین از ملت مقتدر مظلوم فلسطین گروه‌های مقاومت اظهار کرد : بنابر نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی جنگ ۱۲ روزه چند پیامد مهم داشته و دارد که در آینده جهاد مقاومت ملت فلسطین بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: دشمن وحشی و گرگ صفت فهمید علیرغم همه برتری های نظامی اش در برابر وحدت و یکپارچگی مردم ناتوان است و کاری از پیش نخواهد برد .
خطیب جمعه رابر افزود: فلسطین قهرمان پس از این آزمون پیروز از این پس در برابر دشمن همواره دست به بازی برد-برد خواهد زد و صهیونیسم در هرحال بازنده خواهد بود.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: از این پس این ملت فلسطین است که زمان آغاز درگیری و پایان آن را اعلام خواهد کرد در این جنگ ۱۲ روزه دشمن صهیونستی جنایات زیادی را مرتکب شد مجازات این حکومت تروریستی تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی و پیگیری آن و وظیفه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان است.

وی عنوان کرد: مردم مظلوم فلسطین و گروه‌های مقاومت خسارت‌های زیادی بر اسرائیل تحمیل کردند تل‌آویو که مرکز اقتصاد اسرائیل بود مورد هدف قرار گرفت بحران صنعت اسرائیل کارخانه‌های صنعتی اسرائیل بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در هفته اول درگیری دچار خسارت شده‌اند.
وی ادامه داد: خسارت به فرودگاه اسرائیل، خسارت کلان نفت و گاز اسرائیل، سقوط کامل بخش گردشگری اسرائیل، تعطیلی دانشگاه ها و مدارس خسارت های نظامی رژیم صهیونیستی ضعیف تر از همیشه شده است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب