پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:23:59 - جمعه 4 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
زادگاه شهید سلیمانی در بین ۲۳ شهرستان استان کرمان بیشترین مشارکت و حضور پای صندوق های رأی را به خود اختصاص داد /این حضور و انتخاب اصلح مشت محکمی به دهان کسانی زد که انتخابات را تحریم کرده بودند
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: استان کرمان،۸۴ درصد بیشترین رأی را به رئیس جمهور منتخب دادند و شهرستان رابر زادگاه شهید سلیمانی هم در بین ۲۳ شهرستان این استان بیشترین مشارکت و حضور پای صندوق های رأی را به خود اختصاص داد که در مجموع ۹۰ درصد رأی را به رئیس جمهور منتخب داده است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:  ترازوهای ناب در روز رستاخیز می نهیم روز قیامت عیار هر عملی سنجیده می شود؛ هر نمازی چقدر اخلاص د ارد .

وی با بیان اینکه در این عالم چهار میزان داریم افزود :  اولین میزان در عالم هستی است قرآن در سوره الرحمن می فرماید: میزان آسمان برافراشت و ترازو را گذاشت،  این عالم بر اساس میزان بنا شده است.

خطیب جمعه رابر دومین میزان را خرید و فروش و سومین میزان در عالم را دین دانست و اظهار کرد:  میزان در این عالم به معنای نظم و خرید و فروش همان ترازو است، میزان در این عالم دین است، پیامبران الهی فرستادیم به وسیله کتاب همان کتب آسمانی و میزان یعنی دین، هر دینی برای خود میزانی دارد دینی که حق و باطل از هم جدا میکند دینی بر مبنای عدالت تقسیم شده است یکی از میزان ها دین است .

وی ادامه داد:  منظور از میزان در روز قیامت ترازو نیست میزان در روز سنجیدن اعمال ناقص با یک عمل کامل است .

خطیب جمعه رابر با بیان عوامل سنگین کردن پرونده عمل انسان را صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، حسن خلق و خوش اخلاقی عبادت بی مالیات و بی هزینه , کلمه توحید لااله الاالله و محبت اهل بیت عصمت و طهارت خواند و عنوان کرد:  پرونده عمل انسان سبک است ذکر درود بر خاندان عصمت و طهارت پروند عمل  انان را سنگین میکند و بهترین چیز در میزان عالم حسن خلق است چرا که  شبیه ترین  انسان  بر پیامبر (ص) کسی که خوش خلق و با اخلاق است و در قیامت با پیغمبر(ص) نزدیک تر است.

وی، خوش  خلقی را یکی از مهم ترین عملی است که زن و مرد را به هم جذب می کند باعث پیوند و استحکام خانواده برشمرد و افزود: از اصلی ترین عوامل فروپاشی خانواده ها بداخلاقی است چرا که بد اخلاقی ریشه و  اساس زندگی را نابود می کند.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دوشنبه ۷ تیرمصادف با  انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی  و شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و۷۲ تن از یارانش در سال ۱۳۶۰گفت : حادثه هفت تیر و شهدای گرانقدر مخصوصا شخصیت ممتاز و برجسته آیت الله بهشتی  رضوان الله تعالی علیه، از سویی سند مظلومیت ملت جمهوری اسلامی و از سوی دیگر نشانه اقتدار و استحکام این نظام بود.

وی با گرامیداشت  یاد و خاطره آیت الله بهشتی این شهید برجسته و والامقام و شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضاییه گفت : اکنون با رفتن قریب الوقوع آیت الله رئیسی به قوه مجریه سوالی که  مدت ها در اذهان عمومی مردم شکل گرفته است این که ؛ پس از ورود آیت الله رئیسی به پاستور، تکلیف  قوه قضاییه چه می شود , آیا روند پر قدرت مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت و آیا بهتر نبود که در همین قوه می ماند و کار جهادی خود را ادامه می داد؟ پاسخ این است که ؛ قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب میشود در حالی  قوه مجریه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چرا که  تارو پودر انواع اقسام جرائم در دستگاه اجرایی شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: چنانچه تصمیم گیری ها سیاست گذاری ها و مدیریت های ادارای شفاف باشد دیگر نوبت به قوه قضاییه نمی رسد؛  دستگاه قضا امروز گرفتار کم کاری ها وبی توجهی های خسارت باری است که در سایر نهادها و دستگاه های معمول شده و انبوه پرونده ها مرتبط با فساد در آن متراکم شده است.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی از دی ماه سال ۹۹با در دست داشتن سند تحول قضایی به راه خود ادامه می دهد که این سند تحول  دو هدف اصلی رضایتمندی مردم و  دستیابی عدالت را به عنوان  چشم انداز خود ترسیم کرده است.

امام جمعه رابر افزود:  اجرای این سند تحول  قائم به شخص نیست و با تغییر مدیریت دستخوش تغییر و حرکت نمی شودبلکه  با روی کار آمدن رئیس جدید ظرف ده روز آینده شاهد هم افزایی این قوه در مبارزه با فساد خواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه  انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ با همه فراز و نشیب‌هایش پایان یافت گفت: ۴۹درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و ۶۲درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند.

امام جمعه رابر ادامه داد: استان کرمان،۸۴ درصد بیشترین رأی را به رئیس جمهور منتخب دادند و شهرستان رابر زادگاه شهید سلیمانی هم در بین ۲۳ شهرستان این استان بیشترین مشارکت و حضور پای صندوق های رأی را به خود اختصاص داد که در مجموع ۹۰ درصد رأی را به رئیس جمهور منتخب داده است.

وی افزود : بر خود لازم می دانم به رئیس جمهور منتخب آیت الله رئیسی تبریک گویم و از بصیرت شما مردم همیشه در صحنه شهرستان کمال تشکررا دارم وی همچنین به منتخبین شوراهای شهر و روستا تبریک گفت و از عاملین اجرایی ونظارت،نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت و بسیج همیشه در صحنه تشکر کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، وضعیت کرونایی، مدیریت ضعیف دولت در ۸ساله گذشته ، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم، جنگ روانی و رسانه‌ای بی‌امان دشمن و پیاده نظام او ، سیاه نمایی خودی‌ها در داخل کشور و مدیریت ضعیف فرایند انتخابات به‌ویژه در روز ۲۸ خرداد و پس ازآن را از  عوامل کاهش مشارکت  برشمرد .

وی با بیان اینکه این انتخاب بزرگ ایرانیان به جنگ احزاب تحریم بود، گفت:  جریانی که در خارج و داخل کشور شخصیت ها و وادادگان داخلی به بهانه عدم احراز صلاحیت اعلام عدم مشارکت کرده بودند آنها در شبکه های مختلف سخن از مشارکت ۲۰ درصدی داشتند و از مشارکت کنونی به شدت عصبانی هستند این حضور و انتخاب اصلح مشت محکمی به دهان کسانی زد که انتخابات را تحریم کرده بودند.

وی افزود: اکنون با پیروزی آیت الله رئیسی آنچه می توان  مطالبه کرد انتخاب یارانی کارآمد، جهادی ، همدل برای دولت سیزدهم و تمرکز بر اولویت های اصلی کشور و حل مشکلات فوری این مملکت است برای آیت الله رئیسی آرزوی موفقیت دارم و امید دارم از سابقه جهادی او یاس و نا امید در بین مردم را با کارآمدی تبدیل به امید گرداند.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه در مصرف آب صرفه جویی کنید گفت:  وضعیت آب این شهرستان در وضعیت بحرانی است تقاضا دارم در مدیریت مصرف آب الگوی مصرف داشته باشید که وضعیت شهر بدتر ازاین نشود و با رعایت کردن مصرف آب ساعات قطعی آب کمترشود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب