پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:01:55 - پنجشنبه 10 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر خبر داد:
شمار مبتلایان به کرونای در رابر به ۵۲۲ نفر رسید
اصغر سجادی با بیان اینکه از اول فروردین سال جاری شمار مبتلایان به کرونای در رابر به ۵۲۲نفر رسید گفت: در دو هفته گذشته ۴۵ بیمار مبتلا به ویروس منحوس کرونا در رابر شناسایی شده‌ است.

اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: وضعیت شهرستان رابر نارنجی شده است، در کل سال گذشته۴۶۰ نفر بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹بودکه در سال جدید از اول فروردین تاکنون ۵۲۲بیمارتست آنها مثبت شده و ۵بیمار فوت شده؛ این خود نشان دهنده افزایش روند بیماری است.

وی افزود: در هفته گذشته ۱۶بیمار و در حال حاضر ۱۱بیمار جدید ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان بستری است.

سجادی از احتمال روبه قرمز شدن وضعیت شهرستان هشدار داد: اگرشرایط به همین منوال ادامه یابد وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد، طی دو هفته اخیر ۴۵مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان رابر شناسایی شده است.

سجادی با بیان اینکه در حال حاضری۵ فوتی از اول سال جدید که بالای ۷۰سال سن داشتند و آخرین مورد فرد ۹۶ساله بود، گفت: اگر چه قبلا وضعیت رنگ بندی شهرستان زرد بود و یکسری محدودیت ها کمرنگ شده؛ با توجه به فصل برداشت میوه در شهرستان و حضور افراد غیر بومی و مسافران خارجی در این شهرستان خوش آب و هوا زیاد تردد می‌کنند و همچنین برگزاری مراسمات عروسی و جشن ها و عادی شدن بیماری کرونا در شهرستان کار را سخت کرده است.
وی ادامه داد: مردم دیگر کمتر پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند و خیلی افراد از ماسک در سطح جامعه استفاده نمی کنند با توجه به اینکه مرگ میر در شهرستان کم بوده آنچنان حساسیتی را در بین مردم ایجاد نکرده و همه این شرایط باعث شده از تمام مناطق شهرستان بیمار داشته باشیم؛ اما اکثر بیماران از مرکز رابر است.
انتهای پیام/

مشروح خبر در لینک ذیل

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب