پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:44:01 - دوشنبه 21 تیر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان كرمان خبر داد؛
بیش از ۳درصدی اعتبار به شهرستان رابر اختصاص یافته است
رودری گفت: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان رابر نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۳درصدی داشته است.

به گزارش “صبح رابر”؛ اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال ۱۴۰۰ یا حضور رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان , امام جمعه رابر، فرماندار ، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مسئولین ادارات رابر در محل سالن اجتماعات فرمانداری رابر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد(ع) با۲۵سال سن جوانترین امامی که شربت شهادت را نوشید ودرزیارت خاصه به ایشان لقب معدن الوفا داده شده است.

وی بااشاره به لقب معدن الوفا در سن ۲۵ سالگی وعلت آن افزود: امام جواد (ع) به دلیل اینکه داماد طاغوت زمان بود و درکانون سرمایه داری می زیست که توانست ساده زیستی خود را حفظ کند به معدن الوفا ملقب شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان مشکلات جاده خاکی معدن درآلو رابر اظهار کرد: دراین منطقه بیش از۳هزار نفر در۶ماهه اول سال و بعضا تمام سال زندگی می کنند که باتوجه به خاکی و نامناسب بودن جاده و معابر با مشکلات زیادی روبرو هستند.
وی همچنین از اختصاص اعتبارات فرهنگی انتقادکرد و گفت باتوجه به اهمیت فرهنگ مسئولین باید اعتباراتی به حوزه فرهنگ اختصاص دهند که جذب شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی همچنین خواستار استقرار ادارات اوقاف و شورای هماهنگی وتبلیغات در شهرستان رابر برای پیشبرد کارهای مذهبی وفرهنگی شد.

رودری رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان نیز در این جلسه کمیته گفت: امروز استان کرمان باپیگیری های مسئولین ارشد سابق و فعلی با همکاری های نمایندگان استان در جذب بودجه عمرانی رتبه سوم را بین استانهای کشور به خود اختصاص داده و تلاش شده متناسب بامشکلات استان یک اعتبارنسبی بگیریم.

وی با ارائه  نمای کلی بودجه کل کشور و استان کرمان در سال ۱۴۰۰ افزود : ۱۳۷۳,۷ هزار میلیارد تومان (۴۶.۶درصد ) از بودجه ۲۸۸۲.۳هزار میلیارد تومانی کل کشور،بودجه عمومی دولت است بدین معنی که منابع و مصارف دولت در سال جاری ۱۳۷۳.۷ میلیارد تومان خواهد بود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به منابع درآمدی دولت گفت :غیر از ۹۵.۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی که طبق قانون در دستگاههای اجرایی  خاص اخذ شده و باید در همان دستگاهها هزینه شوند ۱۲۷۷.۹ هزار میلیارد تومان از منابعی چون  درآمد های مالیاتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات، فروش نفت و فرآورده های نفتی، منابع حاصل از فروش و واگذاری اموال منقول و غیر منقول و منابع حاصل از واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، واگذاری انواع اوراق مالی اسلامی، منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی ،منابع حاصل از صندوق توسعه ملی و سایر منابع تامین می شوند.

وی یکی از دغدغه های دولت را تحقق بخشی ازمنابع فروش نفت و فروش اموال منقول وغیرمنقول برشمرد واظهار کرد: هرکدام از مابه عنوان یک شهروند بایدبدانیم کشور چگونه اداره می شود.


وی با اشاره به رشد مطلوب اعتبارات  تملک دارائی های سرمایه ای استان نسبت به سال گذشته گفت: توزیع ۱۳۴,۴ هزار میلیارد تومان  ملی و در قالب ردیفهاست که سهم استان از آنها با تلاش مدیران دستگاههای اجرایی و همراهی نمایندگان قابل افزایش است.

رودری با اعلام با اعلام اینکه استان کرمان بعد از استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان رتبه ۳ کشور در سهم اعتبارات عمرانی کشوربه خود اختصاص داده؛ خاطر نشان کرد: رشد اعتبارات عمرانی  استان در سال جاری با پیگیری مدیریت ارشد  و همچنین همراهی مجمع نمایندگان استان۱۳۱ درصد بوده که بیشتر از میانگین رشد کشور (۱۲۰درصد)است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین توزیع اعتبارات شهرستانها را بر اساس یک الگوی تعریف شده و با درنظر گرفتن شاخصهای متعدد و رعایت اصل عدالت محوری  اعلام و افزود : تقریبا از سال ۸۶ الگوی فوق ملاک توزیع اعتبارات  شهرستانها بوده و مقامات ملی طی سالهای متمادی این نحوه توزیع را  مورد تقدیر است.

رودری بااشاره به شرایط اقلیمی وآب سطحی شهرستان رابر وبافت در حوزه تامین آب گفت: اعتبارات آب وفاضلاب شهرستان رابرجهت ابرسانی سیار وتکمیل پروژه های نیمه تمام ویژه دیده شده و یک رقم هم مربوط به تنش آبی اختصاص یافته است.
وی اعتبار سال ۱۴۰۰شهرستان رابر را بجز در سه حوزه راه روستایی، آب و ورزش ۸۱میلیارد و۴۰۰میلیون تومان عنوان کرد و اعتبارات اختصاص یافته به هردستگاه را ابلاغ کرد.
رودری افزود: اعتبار اختصاص یافته به شهرستان رابر نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۳درصدی داشته است.

امیرحیدری فرماندار رابر نیز دراین جلسه با قدردانی از حضور رودری ریاست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان وهیئت همراه در شهرستان رابرگفت: بیشترین مشکلات گریبانگیر شهرستان رابر درحال حاضر در حوزه راههای روستایی، آب آشامیدنی، عدم پایبندی آب منطقه ای به تعهدات در بعضی پروژه های شهرستان، نبود پست برق ، احداث باقیمانده جاده رابرکرمان ،کناره سازی جاده از بندر هنزا تا تخت سرتشتک، اختصاص کامیون سیار وبیل مکانیکی به شهرستان رابر است.

گفتنی است دراین جلسه روسای ادارات شهرستان نیز به ارائه نظرات وپیشنهادات خود درحوزه اعتبارات ومشکلات موجود پرداختند.

همچنین با حضور رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از روند اجرایی مجتمع اداری رابر بازید شد.


انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب