پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:38:50 - جمعه 8 مرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
اعتماد به غرب جواب نمی دهد/ سختی های امروز نتیجه اعتماد به غرب است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: آیندگان باید از این تجربه استفاده کرد در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی دهد هر جا بتوانند ضربه بزنند و آنجایی ضربه ای حاصل نمی شود توان ضربه زدن ندارد.

به گزارش صبح رابر؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت با اشاره به مناسبت ایام ولایت امیرالمومنین(علیه السلام ) و وقایعی که در دهه آخر ذی الحجه به وجود آمده گفت: در حقیقت غدیر یک رویداد تاریخی صرف نیست، بلکه غدیر یک فرهنگ است؛ یک فرهنگ فرا مذهب شیعه، فرادینی اسلام و یک فرهنگ بشری است.
وی افزود : در جریان غدیر نبی بزرگوار اسلام ۱۲۰هزار حاجی در روز غدیر خم دستور توقف دادند به دستور خداوند سبحان تجمع حاجیان صورت گرفت و آن خطبه نورانی را ایراد کرد.
خطیب جمعه رابر با اشاره به شکوه امیرالمؤمنین در خطبه ۳و ۶۷ نهج البلاغه شکوه از سقیفه می‌کند گفت: سقیفه یکی از شکوه های امیرالمؤمنین بود چرا بحث شکوه های امیرالمؤمنین (علیه السلام) را مطرح میکنم به این دو دلیل اینکه بدانیم مولا علی علیه السلام از چه ناراحت بوده است و امروز ما مشمول این شکوه ها نشویم تاریخ تکرار می شود.
وی با بیان اینکه اولین شکوه امیرالمؤمنین علیه السلام از سقیفه بود و دومین شکوه آمیز مومنان از عده ای از مردم که جاهلانه زندگی می کنند و گمراه از دنیا می روند.

وی گفت: سقیفه یک بدعت و ظلم بزرگی بود در سقیفه حقی از علی (ع)؛ ضایع شد که اگر تا قیامت بشر گریه کند جا دارد چرا که غدیر را انکار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با گرامیداشت مناسبت های دهه آخر ذی الحجه، ۲۰ذی الحجه میلاد هفتمین فخر امکان،اسوه صبر و تقوا امام موسی کاظم (ع)و ۲۴ذی الحجه روز مباهله گفت : روز مباهله مواجهه تمام ایمان با کفر است، روز مباهله روز تعیین برهان صادقی است خداوند منان در آیات قرآن کریم به آن دستور داده است و با نزول آیه تطهیر آشکار ساخت که اهل بیت علیهم السلام به پروردگار عالم از راه اطاعت و عبادت نزدیک‌تر هستند.
وی با بیان اینکه روز مباهله؛ داستان مقابله نور با ظلمت و غلبه سپیدی بر تاریکی است، افزود : ۲۴ذی الحجه روز انگشتر بخشی امام علی (ع ) در حال رکوع نماز و نزول آیه ولایت که این آیه ۵۵سوره مائده بشارت به ولایت سید مظلومان عالم و امامت علی ابی طالب دارد.
خطیب جمعه رابر با اشاره به۲۵ذی الحجه روز خانواده اسلامی گفت: این روز تجلی نمایش خانواده اسلامی نامگذاری شده؛ خانواده ای که در آن بندگی حضرت حق و ایثار و فداکاری در راه خدا نصب العین همه افراد است خانواده باید تاسی کند به خانواده ای که در عین سادگی تاریخ ساز ترین خانواده است؛ چون چشمه جوشان انسان های طول تاریخ را سیراب می‌کند.

وی با اشاره به آخرین دیدار دولت دوازدهم با رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد : این دیدار درس ها آموز و عبرت های بسیار عمیق و حاشیه های داشت .
خطیب جمعه رابر با گزیده ای از درس های بدرقه عبرت آمیز این دولت دوازدهم ادامه داد: اولین درس توحید حقیقی است، دراین دیدار بیانات رهبر انقلاب کارها را برای خدا و امید به نگاه و رعایت الهی توصیه کردند که اگر کسی کار کند یا نکند در دیوان الهی ثبت و ضبط می شود.

وی افزود: اولین درس توحید حقیقی اینکه انسان در هر جایگاه و شخصیت حقیقی و حقوقی دارد مبنای کارها رضای الهی باشد.

خطیب جمعه رابر گفت: دومین درس، تجربه تلخ اما درس آموز و عبرت انگیز است که در طول خدمت ۸ساله این دولت تجربه تلخ به دست آورد و آن درس بزرگ بی اعتمادی به غرب و آمریکاست.

وی ادامه داد: آیندگان باید از این تجربه استفاده کرد در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی دهد هر جا بتوانند ضربه بزنند و آنجایی ضربه ای حاصل نمی شود توان ضربه زدن ندارد.
وی ادامه داد: درس سوم سختی امروز نتیجه اعتماد به غرب است دشواری های امروز ما بخاطر اعتماد به غرب است نه اعتماد به وعده الهی،چرا که هر جا به غرب اعتماد کردیم ضربه خوردیم.
امام جمعه رابر با بیان اینکه اعتماد به غرب مساوی است با شکست قطعی، گفت : نبایستی برنامه های داخلی رابه همراهی با غرب موکول کرد .
وی ادامه داد: هر جا بدون اعتماد به غرب حرکت کردید موفق شدید هر جا موضوعات را به توافق و مذاکره با غرب و آمریکا موکول کردید آنجا ماندید و نتوانستید پیش بروید چرا که مشکلات بر روی مشکلات مضاعف گردید.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی ادامه داد: درس چهارم رفتار درس آموز رهبر انقلاب است در این دیدار صحبتی از وزرا مشاهده نشده رئیس جمهور ۴۵دقیقه و مقام عظمای ولایت ۱۷دقیقه سخنرانی کردند .
وی با بیان اینکه نوع مواجهه ی رهبر با این دولت دوازدهم حکایت از بدرقه های متفاوت و تحلیل متفاوتی دارند گفت: درس پنج اینکه باید مراقب حاشیه ها باشیم رییس جمهور برای این جلسه مهم ۲۰ دقیقه با تاخیر حضور پیدا کرده در حالی که مقام عظمای ولایت رأس ساعت در جلسه حضور داشتند و با سکوت جلسه را مدیریت کردند رئیس جمهور بعد از حضور ضمن عذرخواهی، دلیل تأخیر را ناهماهنگی جلسه اعلام کردند و این خود جای بسی سوال دارد مسئولین مراقب رفتار، کردار و گفتار خود باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کمتر از ده روز دیگر کار خود را آغاز می کند گفت : اولویت اول دولت سیزدهم رفع مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه رابر عنوان کرد : باید در معیشت و اقتصاد مردم از همه توان و نخبگان مردم استفاده گردد با رونق تولید و برطرف کردن موانع تولید این معیشت و اقتصاد مردم حل خواهد شد .


وی خاطر نشان کرد: برطرف شدن روحیه جهادی انقلابی و نیروهای کارآمد و انقلابی می طلبند که در این دولت جوان، انقلابی و حزب الهی با روحیه جهادی معضلات و گرفتاری معیشت و اقتصادی مردم برطرف خواهد شد .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب