پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:20:52 - جمعه 15 مرداد 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردمی بودن رئیس جمهور، تلاش شبانه روزی و جهادی برای غلبه بر کمبودها/ دولت سیزدهم نیاز به نیروهای جهادی و انقلابی دارد
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: مردمی بودن بدون مبارزه با فساد معنای درستی نخواهد یافت دولت سیزدهم هم مردمی می ماند و هم با فساد مبارزه خواهد کرد.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، با اشاره به مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست جمهوری و تحلیف رئیس جمهور  گفت: سیزدهمین تنفیذ  ریاست جمهوری که در فضایی آکنده از معنویت و صفا برگزار شد، سخنان آیت الله رئیسی در این مراسم با قوت و صلابت توأم با تواضع و ادب انجام شد .

وی اظهار کرد:  مهمترین بخش  سخنان رئیس جمهور تاکید بیانیه گام دوم انقلاب و پافشاری بر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های انقلابی و حرکت در این مسیر با شعارهای ما می توانیم بود که مورد توجه و تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت .

امام جمعه رابر با بیان اینکه بیانات رهبر دارای نکات مهم و راهگشا بود این بیانات در سه بخش قابل تبیین  است گفت :  اهمیت و عظمت حضور مردم در انتخابات بود رهبر عظیم الشأن  انقلاب از مشارکت پرشور مردم ، علیرغم همه فضاسازی های دشمن و عوامل داخلی دشمن برای تحریم انتخابات و شرایط دشوار کشور تقدیر و تشکر کرد .

وی بخش دوم بیانات  رهبری را  جابجایی قدرت و فرصت های آن  خواند افزود:  انتقال قدرت در کشور از سویی امید آفرین و نشاط بخش است و از سوی دیگر فرصت دقت و تأمل و درس آموزی و عبرت آموزی از نقاط قوت و ضعف دولت گذشته است.

امام جمعه شهرستان رابر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان کرد: شعار مردمی بودن باید در واقعیت هم محقق شود مردمی بودن یعنی به معنای واقعی کلمه ۴۳سال است  مردم  به ویژه محرومان و مستضعفان ، پای  این انقلاب و آرمان هایش ایستاده اند .

وی ادامه داد : مردمی بودن یعنی تلاش شبانه روزی و جهادی  برای غلبه بر کمبود هاست.

خطیب جمعه رابر گفت: مردمی بودن بدون مبارزه با فساد معنای درستی نخواهد یافت  دولت سیزدهم  هم مردمی می ماند و هم با فساد مبارزه خواهد کرد  .

وی اظهار کرد : دولت سیزدهم  نیاز به نیروهای جهادی و انقلابی دارد با اخبار خوش نیروهای جهادی دلسوزان انقلاب هفته آینده  بر کرسی وزارت تکیه خواهند زد.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سه شنبه اول محرم الحرامیادآور قیام ماندگار و تاریخ ساز بشریت است با تسلیت این ایام سراسر حزن و ماتم، گفت : در زیارت حضرت سید الشهدا آمده است: تعبیر شریک القرآن اشاره به حدیث ثقلین و قرین بودن اهل بیت عصمت و طهارت با قرآن است چرا که هدایت کامل و نجات از ضلالت و گمراهی در تمسک به اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم است.

امام جمعه رابر ادامه داد : قرآن انحراف ندارد، درباره سیدالشهدا هم آمده است ؛ همانطور قرآن جامع تورات ، انجیل و زبور است در خصوص امام حسین علیه السلام داریم سلام بر کسی وارث تورات ، انجیل و زبور است این عبارت گویا این حقیقت است حضرت سید الشهدا عصاره همه حقایق الهی است و از این جهت وجود مبارک سید الشهدا متعلق به همه انسان هاست.
خطیب جمعه رابر گفت : از بزرگترین جلوه های شریک القرآنی سید الشهدا علیه السلام ، قرآن خواندن سر مبارک آن حضرت بر سر نیزه است.
وی با بیان اینکه این دومین ماه محرم است که با شرایط کرونایی مجالس سیدالشهدا برگزار میگردد گفت: امیدوارم به تمام دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا همه هیئت ها و عزاداران عمل کنند.

خطیب جمعه رابر افزود : با شرکت در مجالس عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام جا دارد شهرستان را با پارچه های مشکی سیه پوش کنیم .

وی با گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که از سال ۱۳۷۱ هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور یادآوری اصلی ترین هدف قیام امام حسین علیه السلام، نامگذاری شده است، گفت: از پیام های سالار شهیدان در نهضت عاشورا نشر امر به معروف و نهی از منکر بود .

خطیب جمعه رابر یادآور شد : امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است، نبی بزرگوار اسلام می فرمایند: هیچ کس نباید در جامعه از خود سلب مسئولیت کند.

وی افزود : مسئولیت عمومی برای آن است که انسان دارای حیثیت جمعی است و چون حیثیت جمعی دارد به دیگران وابسته است.

امام جمعه رابر در ادامه گفت : همانطور که انسان در بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله احساس مسئولیت می‌کند و به مناطق زلزله زده کمک می‌کند وقتی سیا و زلزله از جنس اعتقادات بود اگر شخصی در آتش گناه می سوزد باید کمک کرد آتش گناه را در جامعه خاموش کرد .

وی ادامه داد: اگر سیل و زلزله از جنس گناه و معصیت بود بایدبه این وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و جامعه را از غرق شدن به گناه و معصیت نجات داد .

انتهای پیام

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب