پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:42:16 - جمعه 19 شهریور 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات است/مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد
حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر گفت: سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات است.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: سر شکست ناپذیری قیام سید الشهدا علیه السلام در آیینه این فرازی از خطبه حضرت زینب سلام الله علیها که با امید و باور سرشار به وعده‌های الهی خطاب به یزید معاصر و یزیدیان آینده عنوان شده را مشاهده کرد.

وی افزود : همین امید حضرت زینب سلام الله علیها نشانه پیروزی راه حسین بن علی علیه السلام است.

امام جمعه رابر، با بیان اینکه در حادثه کربلا که ظاهرش شهادت و شکست بود اما از مدینه تا کربلا و از کربلا تا مدینه یک سخن و روحیه‌ای ناامیدانه در سپاه حق پیدا نمی کنیم گفت: این یکی از درس آموز ترین جنبه های قیام امام حسین(علیه السلام) است که باید آن را چراغ راه حرکت به سمت قیام مهدی موعود(عج) قرار دهیم .
وی با بیان اینکه امید دادن موجب تحول و ناامیدی موجب رکود و توقف می شود، گفت: امید در زندگی و تنگناهای و مشکلات خودش نشان می دهد اینکه چه عواملی باعث امید و امیدواری می شود را به خطبه های آینده موکول میکنم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به پنجم صفر شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در شام و بنا به روایتی هفتم صفر شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام با عرض تسلیت و تعزیت این روزها گفت: در سخنرانی ها و مصاحبه های اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه درباره مذاکرات هسته ای به یک نکته دقیق و درست شده و آن اینکه مذاکره برای مذاکره معنایی ندارد .

وی ادامه داد: مذاکره ایران و اروپا فقط برای رفع تحریم هاست، اگر بخواهم تحلیلی از این موضوع داشته باشم این است که سیاست شیطانی آمریکا و اروپا برای فرسایشی کردن مذاکرات است.
وی با اشاره به اینکه این همان سیاست امتداد مذاکره برای مذاکره است گفت: در واقع دشمن میخواهد با یک تیر چند نشان زند؛ عملا ایران را کشوری منفعل نشان دهد گویا جمهوری اسلامی ایران به مذاکره نیاز دارد و به عبارتی واضح تر به دنبال گدایی مذاکرات است.
خطیب جمعه رابر افزود: دشمن میخواهد با فرسایشی کردن مذاکرات کشور جمهوری اسلامی ایران را معطل مذاکرات قرار دهد و توان مسئولان دیپلماسی و سیاسی این کشور را در همین مسیر بی‌انتها هدر دهد و دیگر از وظایفشان باز دارد .

وی ادامه داد: نتیجه واقعی این مذاکرات رفع تحریم هاست و با فرسایشی کردن مذاکرات هیچ رفع تحریمی صورت نگیرد و باعث خستگی روحی و عصبی مردم می‌شود و ثبات اقتصادی و روانی جامعه را به هم می زند.
امام جمعه رابر با طرح این سوال رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این موقعیت باید چه باشد؟ ، عنوان کرد: پاسخ این سوال در دو جمله خلاصه میشود؛ اولاً قرار دولت سیزدهم بر تعامل با همه جهان و تداوم مذاکره با طرف های که داخل برجام هستند آمریکا اگر می خواهد به برجام باز گردد باید به خواست جمهوری اسلامی ایران تمکین کند وگرنه مذاکره معنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی گفت: مذاکره به سبک قبلی اساساً پذیرفته شدنی نیست، ایران به مذاکرات باز می‌گردداما با تعیین دستور جدید و محوریت طرح راهبردی مجلس و نظارت شورای عالی امنیت ملی.

وی یاد آور شد: اکنون با هماهنگی مجلس و دولت و رویکردهای انقلابی هر دو قوه باید برای تعیین تکلیف پرونده هسته ای یک آرایش آفندی و پدافندی هوشمندانه مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت شکل گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود : با مهندسی خردمندانه افکار عمومی داخل و خارج برای رفع مشکلات موجود بر سر راه پرونده هسته ای اقدام شود که این انتظار از مجلس و دولت انقلابی می‌رود.
خطیب جمعه رابر با اشاره به حوادث و اوضاع افغانستان گفت : اوضاع افغانستان مظلوم بشدت بحرانی و پیچیده است، وقایع اخیر افغانستان را می توان مدرسه عبرت ها نامید.

وی ادامه داد: افغانستان در طول ۴۰سال گذشته از دو ابر قدرت بزرگ اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی و آمریکا جهانخوار زخم خورده است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه حکومت ها و دولت هایش در این دوران به هر دو ابر قدرت دل بستند و از این وادادگی و دلبستگی چیزی جز ویرانی ،داغ و فقر و ناامنی برای مردم افغانستان به وجود نیامده است.

وی اذعان کرد: حضور ۲۰ساله آمریکا و جنایت این کشور در افغانستان خسارت های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی زیادی به بار آورده است.

امام جمعه رابر عامل اصلی جنایت فرودگاه کابل را آمریکا و شرکایش خواند و افزود: خروج خفت بار آمریکا از افغانستان و عدم پایبندی به هیچ کدام از تعهداتش یکی دیگر از عوامل بد عهدی آمریکا را به نمایش گذاشت.

وی اظهار کرد: مردم افغانستان نگران آینده نامعلوم خود هستند طالبان امروز همان طالبان دیروز است با یک تفاوت طالبان امروز شیوه و شگردهایش را عوض کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت : کسی در جمهوری اسلامی به دنبال تطهیر طالبان نیست اگر باشد ساده اندیش است.
وی افزود : طالبان اگر بخواهد دست از پا خطا کندسرنوشتی بدتر از داعش در انتظارش خواهد بود .
امام جمعه رابر خاطر نشان کرد: دولت مطلوب ایران در افغانستان برخواسته از اراده و آرای مردم افغانستان است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار در برابر حوادث افغانستان گفت: تنها راه نجات این کشور آرامش درونی از التهاب همراه با گفت و گویی بین الافغانی و تشکیل دولت فراگیر ملی است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب