پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:17:07 - چهارشنبه 31 شهریور 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
بسیج و دفاع مقدس ظهور و بروز اقتدار ایران اسلامی است/ قدرت بسیج حاکمیت، نسبت به توده های مردم از مولفه های قدرت کشور ها است
حسن علیدادی سلیمانی گفت:ب سیج و دفاع مقدس ظهور و بروز اقتدار کشوری به اسم ایران اسلامی است که توانست تولید قدرت را به بهترین وجه ممکن به تصویر بکشاند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان؛ پیش از ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان با بیان اینکه محفل امروز بسیار ارزشمند است، گفت: لشکر ثارالله؛ لشکری بود که دارای جغرافیای پهناوری از خاک جمهوری اسلامی ایران و سه استان بزرگ سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را داشت و می توان گفت که یک چهارم خاک ایران سریلند بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: ویژگی دیگر این لشکر داشتن فرماندهی ممتاز بود؛ فرمانده لشکر شخصیتی بود که درخشش این فرمانده نه تنها در دوران دفاع مقدس تلالو و درخشش داشت؛ بلکه این درخشش این فرمانده آنقدر بالا بود که صاحب مکتب می شود و جبهه پهناور مقاومت را فرماندهی می کند.

امام جمعه شهر کرمان خطاب به رزمندگان و پیشکسوتان ابراز کرد: شما برادران شخصیت های و چهره هایی هستید که افتخار رزم و دفاع از کشور را در این لشکر قهرمان پرور دارید.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز وقتی قدرت کشورها را می سنجند چند موضوع را در نظر می گیرند، اظهار کرد: اولین محور سنجش قدرت یک کشور جغرافیای یک کشور است که آن کشور به چه میزان دسترسی به آب های آزاد دارند، آب و هوای آن چگونه است و این مسئله یک اصل بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد: محور دیگر در سنجش تولید قدرت یک کشور عبارتند از جمعیت یک کشور که یک کشور چه جمعیتی دارد؟ در این جمعیت چه میزان جوان هستند؟ از جوانان چه میزان تحصیلکرده هستند؟ این محور، مسئله ای مهم در تولید قدرت یک کشور سهم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: محور سوم تولید قدرت یک کشور، بسیج حاکمیت نسبت به توده های مردم در یک حادثه خاص است و اینکه حاکمیت به چه میزان قدرت بسیج دارد؛ چرا که قدرت بالای بسیج نیروها، یک مولفه بسیار مهم در قدرت است و بخش های دیگر را تکمیل می کند. 

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: بسیج و دفاع مقدس ظهور و بروز اقتدار کشوری به اسم ایران اسلامی است که توانست تولید قدرت را به بهترین وجه ممکن به تصویر بکشاند و ما مشاهده می کنیم که در مقابل این کشور، بیش از ۸۰ کشور دخالت کردند؛ اما ره به جایی نبردند.

وی با اشاره به اینکه دو نگاه به قدرت می شود و با طرح این سوال که آیا هر قدرتی قابل تحسین و تقدیر است؟ یا باعث ننگ و نکبت هستند؛ ابراز کرد:  قدرتی در جهان بینی توحیدی قدرت ارزشمندی است که ویژگی های خاص خود را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: تولید قدرت مبتنی بر آموزه های مهم اسلام، همه مردم را به سمت خدا می خوانند و مبتنی بر مکتب انبیا است و رزمنده این قدرت افتخار آمیز می شود و فرمانده این قدرت نیز تاریخ ساز می شود و در این قدرت کسی که جان خود را از دست دهد شهید و مقدس است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب