پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:10:45 - یکشنبه 5 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطوط قرمز نظام را رعایت کنند تا اگر نرمشی صورت گرفت نرمش قهرمانانه باشد.
نماینده ی مردم کرمان در مجلس خبرگان: برخی گفته بودند که ما نامه نوشتیم به امام که تا زنده اید مشکل آمریکا را حل کنید ، من پاسخ دادم که شما نامه نوشتید نامتان هم به امام رسیده و امام هم جواب ندادند ، معلوم است که حرف شما را قبول نداشتند. آیت الله سید […]

نماینده ی مردم کرمان در مجلس خبرگان: برخی گفته بودند که ما نامه نوشتیم به امام که تا زنده اید مشکل آمریکا را حل کنید ، من پاسخ دادم که شما نامه نوشتید نامتان هم به امام رسیده و امام هم جواب ندادند ، معلوم است که حرف شما را قبول نداشتند.

آیت الله سید احمد خاتمی نماینده ی مردم کرمان در مجلس خبرگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه ی سیاسی” بوتیا ” ، در رابطه با حضور افراد فعال در فتنه و متحصنین در مجلس ششم در دولت تدبیر و امید گفت : توصیه من به جناب آقای دکتر روحانی و همکارانشان این است که براساس همان اعتدالی که خودشان شعار دادند، عمل کنند که مصلحت دین و دنیایشان در این است.

این نماینده ی مجلس خبرگان در رابطه با خاطره سازی های جدید از امام راحل ( قدس سره ) گفت : برخی از مسئولان نظام گفته بودند که ما نامه نوشتیم به امام که تا زنده اید مشکل آمریکا را حل کنید ، من پاسخ دادم که شما نامه نوشتید. نامه اتان هم به امام رسید به دلیل اینکه در بایگانی موسسه ی نشر امام هست و امام هم جواب ندادند ، معلوم است که حرف شما را قبول نداشتند و گرنه در خاطرات خودتان هم هست که دهها مورد پیشنهاد دادید فلان آقا مسئول کذا بشود امام هم فرمودند باشد.

آیت الله خاتمی گفت : پس نمی توانید بگوئید که امام ندیده و جواب نداده و مشکل را حل نکرده است. معلوم می شود شیطنت آمریکا تا آخر عمر امام باقی بوده است ، آنچنان که امام مشکل آقای منتظری را قبل  از ارتحال حل کرد. معلوم می شود این مسئله ای بود که امام اعتقاد نداشته است که این یخ ها آب شود و بیش از سی سال قبل فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است .

خاتمی

امام جمعه ی موقت تهران افزود : در اصل ملاک قطع رابطه با آمریکا این بود که شیطان بزرگ است. اگر شیطنت آمریکا کم شد، تجدید نظر کنیم.

آیت الله خاتمی افزود: اما باور ما این است که شیطنت امریکا نه تنها کم نشده ، بلکه  ۳۵ برابر شده است.  همان ملاکی که آن روز هست همین ملاک هم امروز برای قطع رابطه است.

وی ادامه داد : این نکته هم که دارند در فضای مجازی جا می اندازند که ارتباط با آمریکا حلال مشکلات است. گرانی ها تمام می شود، مشکلات تمام می شود، واقعیت این است که چنین نیست. ایران زمان شاه برده ی امریکا بود آیا مشکلاتش برطرف شد؟ پیشرفت اقتصادی و یا فرهنگی بود؟ یا پیشرفت بی بندو باری بود؟

آیت الله خاتمی با اشاره به اتفاقات مصر عنوان داشت: دولت یک ساله ی مرسی بیشترین تلاش را برای ارتباط حسنه با آمریکا انجام داد اما نتها مشکلات اقتصادی و فرهنگیشان برطرف نشد، بلکه چند برابر هم شد و سرانجام با کودتا برکنارش کردند و آمریکا هم از کودتاچی ها حمایت کرد.

وی با بیان اینکه این تنها یک فضای روانی و رسانه ای است اعلام کرد: جواب این تبلیغات این است که ما تا حالا آنچه به دست آوردیم از رهگذر مقاومت بوده است و به طور قطع و یقین در عرصه ی این مقاومت آنکه می بازد غربی ها هستند.

امام جمعه موقت تهران تشریح کرد: ما ۳۵ سال است که داریم می دویم آنها در چند سال اخیر نفسشان بریده است. سرمایه داران فرانسوی به دولتشان گفتند در تحریم ایران ما متضرر شدیم. ما معتقدیم نفسمان را گرم و قوی نگه داریم. این سرانجام دارد و سرانجام از ان ملت ایران است و انها خواهند برید و عقب نشینی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در همین مسئله ی انرژی هسته ای آنها اجازه ی یک درصد غنی سازی را به ما نمی دادند الان به ۲۰ درصد رسیده  ایم ، اجازه ی یک سانتریفیوژ را به ما نمی دانند اما الان هزاران سانتریفیوژ در حال چرخیدن است و اینها همه با مقاومت بدست امده است نه با نرمش های نادرست و ذلیلانه.

آیت ا… خاتمی افزود: این را هم  بگویم که بنده از هیئت دیپلماتیک این انتظار را دارم که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند تا اگر نرمشی صورت گرفت نرمش قهرمانانه باشد.

 انتهای پیام/اختصاصی “بوتیا”/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب