پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:49:26 - جمعه 9 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
علی لندی نشان داد ارزش های اخلاقی در جامعه نهادینه است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت:: علی لندی نشان داد ارزش های اخلاقی در جامعه نهادینه است.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت فرارسیدن ۲۸صفر رحلت نبی بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ۳۰صفر شهادت علی بن موسی الرضا (ع ) و همچنین تسلیت ارتحال عالم ربانی، سالک توحیدی، منجم ، ریاضیدان، عارف، فقیه، مفسرومحدث ، استاد اخلاق علامه ای انقلابی حضرت آیت الله حسن زاده آملی وتسلیت شهادت نوجوان ۱۵ساله ی فداکار شهید علی لندی گفت: شهید علی لندی با ایثار و از خود گذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
وی افزود: اقدام این نوجوان شهید ایذه ای به اصلاح دهه هشتادی یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده ها و شهید بهنام محمدی ها را زنده کرد .
خطیب جمعه رابر ادامه داد : والدینی که توانستند ارزش های اخلاقی چون ایثار را در فکر فرزندانشان نهادینه کنند علارغم تلاش های دشمنان قسم خورده ی ملت ایران، این ملت نوجوانانی فهیم از جنس علی لندی ها، بسیار دارد که می تواند برای این کشور افتخار آفرینی کنند در روایت داریم هر کس از آسیب رساندن سیلاب یا آتشی ، یا دشمنی زورگویان به مسلمانان جلوگیری کند، خداوند گناهانش را می آمرزد و بهشت براو واجب می گردد درود و رحمت الهی به این نوجوان شهید ایذه ای که ایثار او برای همیشه ماندگار شد و نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.


امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بازی تکراری آمریکا و اروپا و آژانس هسته ای گفت: مثلث آمریکا، اروپا و آژانس بازی تکراری از نو آغاز کرده اند و قصد دارند از سوی واکنش های دولت جدید را بسنجند و از سوی دیگر برای مذاکرات احتمالی آینده برگ برنده ای جستجو کنند.


وی افزود: ادعایی بی اساس و بدون منطق مدیر کل آژانس هسته ای کاملا همسو با کاخ سفید علیه فعالیت های صلح آمیزهسته ای ایران ایراد می شود .


خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اروپایی ها در بیانیه ای مشترک آورده اند ما شدیداًنگران این هستیم ایران به طور کامل توافقی که در تاریخ ۱۲سپتامبر با مدیر کل آژانس به آن رسیده بود؛ اجرا نکرده است، عنوان کرد: سخنان لجام گسیخته و ابهام آلود بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل را باید آتش این تحرکات دانست؟ بایدن بازگشت به برجام مشروط به بازگشت ایران به توافق می داند.


وی اظهار کرد: مثلث مذکور برای مذاکرات آینده، با عطش زیاد ولی باقیافه طلبکارانه تقلاهایی را صورت می دهند تا دست خالی نباشند اما باید بدانند آن سبو شکست و آن پیمانه ریخت، سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند.


حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در پایان از دست اندرکاران اربعین حسینی همه هیئت های مذهبی که اجتماع عظیمی را در کنار بارگاه شهدای گمنام شهرستان به وجود آوردند تقدیر و تشکر کرد و ازپایگاه مالک اشتر مسجد جامع که در شب اربعین یادواره۳۵۰شهید شهرستان و ۸ شهید گمنم و سید الشهدای مقاومت را برگزار کردند قدردانی کرد.

امام جمعه رابر در خطبه اول با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام ) به اهمیت امیدواری اشاره کرد و افزود: امام صادق (علیه السلام) درباره این روایت فرمودندکه خلاصه قرآن و تمام کتب آسمانی همین روایت است و به اندازه ای این روایت مهم است که امام صادق علیه السلام هشت بار فرمودند” احسنت والله”.
وی با اشاره به اینکه سه نوع نگاه داریم، گفت : نگاه بد و منفی؛ مثل نگاه تحقیر آمیز, نگاه شهوت و نگاه فساد و نگاه خوب و مثبت مثل نگاه عبادت، نگاه محبت آمیز و نوع سوم نگاه که نه بار منفی و نه مثبت دارد، شاگرد امام صادق علیه السلام در این آزمون چه نگاه خوبی نسبت به اطراف دارد.


وی با بیان اینکه حفظ عمل خلاصه قرآن، انجیل ، تورات ، زبور و سایر کتب آسمانی است، ادامه داد: غیبت و تهمت عمل انسان را از بین می برد، بد زبانی عمل انسان را باطل میکند، بد خلقی به عمل لطمه می زند، حسادت اولین گناه بر روی کره زمین اتفاق افتاده است، قابیل برادرش را از حسادت کشت، امام جواد(علیه السلام ) شهید حسادت است.
امام جمعه رابر گفت :بخشی از فقر در جامعه ما به خاطر حرص و ولع است، برای پرهیز از حسادت عبرت بگیریم، رازق خداست این نگاه باید در زندگی ما وجود داشته باشد امید خلق می شود از مرگ برای عمل کردن درس بگیریم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب