پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:19:50 - چهارشنبه 28 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش ؛
همایش ائمه جمعه سراسر استان کرمان در رابر
همایش سراسری ائمه جمعه استان کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، در رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر “؛ همایش سراسری ائمه جمعه استان کرمان در مسجد مصلای حضرت زهرا (سلام الله علیها رابر برپا شد.

در این همایش که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، رئیس کانون مساجدهای استان ، ائمه جمعه استان ، نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه و اعضای شورای تامین شهرستان برگزار شد، پیرامون مسائل و مشکلات ائمه جمعه در شهرستان ها بحث و تبادل نظر شد و حضار به تشریح برنامه ها و سوالات خود پیرامون نماز جمعه پرداختند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمان در این همایش با تبریک هفته وحدت گفت: این همایش ها با هدف همفکری و مشورت به منظور استفاده بهتر از سنگر و تریبون نماز جمعه در ارشاد، هدایت و روشنگری مردم برگزار می شود .

وی عنوان کرد: موضوع اصلی رسیدگی به بحث های فرهنگی در سطح استان و شهرستان های مختلف که ائمه جمعه مطرح میکنند که با راهکار و هم افزایی رفع می شود.

 امام جمعه کرمان به جایگاه والای روحانیت اشاره کرد و  اظهار داشت: جایگاه روحانیت هدف مقدسی دارد و افرادی که وارد حوزه می‌شوند روحیه مقدس و ارزشمندی دارند.
وی افزود: آغاز طلبگی با تقدس و احساس وظیفه است و به‌طور کلی روحانیت در طول دوران مسؤولیت خود وظیفه سنگین حراست و حفاظت از دین و احکام را برعهده دارد و در۱۲ قرن با فراز و نشیب‌ها موفق بوده و در قلب و دل مؤمنین جایگاه داشته است.


حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: در کنار همه نهضت‌های اتفاق افتاده، هرجا نهضت هدایت‌گری و آگاهی‌بخشی شروع شده در راس آن روحانیت وجود داشته است.
وی تصریح کرد: علم، یکی از معیارهای برتری انسان در نگاه قرآن است، اسلام ممیزات و مشخصاتی برای خود دارد و آن‌چه که انسان را برتر می‌کند، علم و فرهنگ است.
امام جمعه کرمان علم را یکی از افتخارات جایگاه روحانیت خواند و افزود: علم یکی از عناصر تشکیل دهنده جایگاه روحانیت است و زهد و تقوا  از عنصر این جایگاه محبوب است.
وی عنصر سوم را مردم برشمرد و افزود: با مردم بودن، تشریفات ظاهری نداشتن، بین مردم بودن بسیار عنصر مهمی است و هرجا دفاع ازحق و عدل است، روحانیت در خط مقدم آن است.

گلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مهمان شهر رابر ، شهدای قنات ملک قرائت فاتحه بر مزار والدین سردار دلها ؛ قرائت جمعی قرآن در منزل سپهبد شهید سلیمانی و بازدید از کتابخانه و موزه مدرسه شهید سلیمانی و دیدار عمومی با مردم روستای قنات ملک زادگاه سردار دلها از دیگر برنامه های سفر یک روزه ائمه جمعه استان به شهرستان رابر بود.


تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب