پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:17:41 - شنبه 8 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مراسم تکریم و معارفه ی شهردار کرمان مطرح شد؛:
نگاه جناحی در خدمت رسانی بی معنا است/ به دنبال ترویج مکتب حاج قاسم هستیم و نه تغییر نام فرودگاه
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمانگفت: نگاه جناحی در خدمت رسانی بی معنا است

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان ضمن تشکر از شورای شهر و شهردارسابق کرمان گفت: از شورای شهر جدید نیز بابت زحماتشان تشکر می کنم همچنین از تلاششان برای آنکه با نگاه علمی و دقیق به نتیجه برسند، قدردانی می کنم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مسئولیت ها در هر رده ای ابتلا و ازمایش هستند و بستگی دارد که ما چگونه از آزمایش خاموش شویم.
امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه مسئولیت های یک مسلمان باید با نگاه دینی باشد، عنوان کرد: فردی تعریف می کرد وقتی به شهید رجایی مسئولیتش را پیشنهاد دادیم ذوق زده نشد و هیچ تغییری نکرد؛ پیشنهاد ما تاثیری در روحیه شهید رجایی داشت.
وی ادامه داد: شهید رجایی این مسئولیت را رد نکرد و او تنها یک شرط گذاشت و آن این که هر وقت شما بین خودتان و خدا دیدید از من کسی بهتر می تواند نخست وزیری را مدیریت کند، او را نخست وزیر کنید.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خدمت به مردم ارزشمند است، اظهار کرد: در روایات معصوم این است که اگر کسی به داد یتیم برسد، جاده مردم را اصلاح کند، این نگاه بهشت را بر او واجب می کند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه چنانچه موارد عنوان شده را در نظر بگیرید کار فوق العاده می شود که محور اول آن است که بر کار نگاه ارزشی حاکم باشد، تصریح کرد: نکته ای به جناح های سیاسی می گویم اگر برای کار کردن و خدمت به مردم با همدیگر رقابت می کنید، خوب است اما خدمت نگاه جناحی ندارد شهروند یک و دو ندارد بلکه شایسته سالاری می خواهد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه محور دیگر ، نگاه علمی است که باید مد نظر قرار گیرد و این نگاه به تخصص نیاز دارد، گفت: در همه چینش ها و رده ها عالمانه نگاه شود این که فردی برنامه دارد، مناسب تر است.
امام جمعه شهر کرمان محور سوم را مردم محوری و جهادی دانست، خاطر نشان کرد: این که چه کسی دلسوزانه برای مردم میخواهد کار کند مد نظر است؛ در هشت سال دفاع مقدس رزمنده ها و رزمندگان ما اجازه نمی دادند حرکت های بسیار زیبایشان ثبت و ضبط شود؛ اما این ها در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان: به دنبال ترویج مکتب حاج قاسم هستیم و نه تغییر نام فرودگاه
 در ادامه سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن گرامیداشت روز بسیج دانش آموزی گفت: از شورای شهر تشکر می کنم که جلسه را در مسجد برگزار کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در خدمات شهری نباید نگاه سیاسی، قومی و مذهبی را لحاظ کنیم بلکه در این عرصه باید نگاه مؤمنانه، دین،انسانیت و انقلابی داشته باشیم که نتیجه ی این نوع عملکرد امروز شخصیت تراز انقلاب حاج قاسم می شود.

وی تصریح کرد: حاج قاسم در دعوت به خانه اش به من گفت” از خداوند دو چیز را خواسته ام، اول آنکه خودم را وقف انقلاب کنم و دوم آنکه از خداوند خواسته ام که آنقدر به من مشغله بدهد که من فکر گناه نکنم”.

این مقام مسئول با بیان اینکه خروجی این نظام تربیتی، حاج قاسم می شود، اظهار کرد: چنانچه در مدیریتی، مثلث انقلابی، مردمی و مکتبی بودن، نبود به آن شک کنید این نکته را باید در تمام کشور مد نظر داشت.

سردار معروفی بیان کرد: از آنجا که کرمان، پایتخت مقاومت است؛ تلاش می کنیم تا در سالگرد دوم حاج قاسم رسما اعلام شود که کرمان پایتخت مقاومت است؛ از این رو باید دانست شهری که پایتخت مقاومت است چه ویژگی های زیبنده باید داشته باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: مردم کرمان در اولین سالگردحاج قاسم سربلند هستند، همانطور که در انتخابات سربلند هستند و با ۶۰ درصد، رای دادند؛ بنابراین به عنوان برادر کوچک خواهش می کنم که همه توان خود را در اختیار قرار دهیم و اولویت ها را به مردم شفاف بگوییم و کار سری و فوق سری نداریم.

وی افزود: در کنار همه اولویت ها چهره شهر را تغییر دهیم و باید کرمان را برای ایجاد شهر متناسب با حاج قاسم و شهر مقاومت تغییر دهیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۸۴ نماد از حاج قاسم در سالگرد ایشان ایجاد و جا گذاری شد، اظهار کرد: در چند روز گذشته در فضای مجازی بحث تغییر نام فرودگاه مطرح شد که با صراحت می گویم این نظر سپاه، خانواده حاج قاسم و شورای سیاست گذاری ترویج مکتب سلیمانی که در راس آن نماینده ولی فقیه نیست.
سردار معروفی تأکید کرد: حاج قاسم اندیشه انقلاب است و ما دنبال ترویج مکتب که برگرفته از انقلاب است، هستیم و ما کار بزرگتر از این داریم؛ گلزار شهدا باید بر اساس طرح جامع پیش رود و شاید ده سال طول بکشد چرا که جهانی است و نباید با دید احساسی جلو برویم.

 محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه شهردار کرمان گفت: خدا را شاکریم که شرایطی را در شهر کرمان داریم که موفقیت های روز افزون ایجاد کرده و رویکردی با نگاه دینی و ارزشی ایجاد شده است.

وی با اعلام خبری خوش برای شهردار اظهار کرد: با اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده از دو ماه دیگر، میزان درآمدهای شهرداری ها حدود سی و سه درصد افزایش پیدا می کند ضمن این که عدد ارزش افزوده هم در حال افزایش است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه ی مسائل شهری، اولین نکته ساماندهی حاشیه شهر است، که از محله شهرک صنعتی شروع خواهد شد؛ از این رو با این نگاه بخشی از اعتبارات ساماندهی شهری را به این سمت گسیل خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت طراحی اقتصادی و سرمایه گذاری اظهار کرد: معتقدیم به جز درآمدهای مستمر شهرداری، حوزه ی اجرای طرح های اقتصادی می تواند هم منابع درآمدی و هم خدمات را افزایش دهد.

پورابراهیمی عنوان کرد: از شورای شهر و شهردار انتظار داریم اجرای طرح های اقتصادی را بررسی کنند و اگر طرحی محدودیت دارد دلایلش را با نمایندگان مطرح کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب