پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:51:03 - جمعه 21 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با هماهنگی نماینده مردم شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه صورت گرفت؛
سفر یکروزه مشاور معاون زراعت وزیرجهادکشاورزی به شهر رابر و پیگیری مشکلات مزارع
ابراهیم هزارجریبی مشاور و مدیرکل دفتر پنبه، دانه های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در سفر یکروزه خود از مزارع شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه بازدید کرد.

به گزارش “صبح رابر “باهماهنگی صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه درمجلس شورای اسلامی روسای ادارات جهاد کشاورزی شهرستان های رابر، بافت و ارزوئیه با وزیر جهاد کشاورزی درکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تهران دیدار کرده بودند یک هفته پس از این دیدار؛ سفر یکروزه ابراهیم هزارجریبی مشاور معاون زراعت وزیرجهادکشاورزی و هیئت همراه به این سه شهرستان رقم خورد که مشکلات باغداران سه شهرستان بررسی و اقدامات راهبردی در این زمینه بررسی شود.

ابراهیم هزارجریبی مشاور زراعت ومدیر کل دفتر پنبه، دانه‎ های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با همراهی فریدون آهنگری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه،کارگر مدیرعامل تعاونی های تولید استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های رابر ،بافت و ارزوئیه و روسای ادارات تولیدات گیاهی و مسئولین مراکز و کارشناسان و تعدادی از کشاورزان از مزارع سه شهرستان بازدید و ظرفیت ها، مسائل ومشکلات کشاورزی این سه شهرستان به منظور ارجاع به وزیر جهادکشاورزی ارزیابی و جمع بندی شد.

ابراهیم هزارجریبی مشاور زراعت معاون وزیر دربازدید از مزارع شهرستانهای بافت رابروارزوئیه از تصویب بسته های حمایتی برای محصولات اولویت دارخبرداد.

وی بااشاره به اینکه اصل مهم در بسته های حمایتی پشتیبانی نقدینگی ونهاده ها است افزود: برای محصول گندم وکلزا این بسته های حمایتی تصویب شده و برای سایر محصولات اولویت دار مثل جغندقند و پنبه هم دردستور کار است.

هزارجریبی اظهار کرد : هدف از تصویب این طرح این است که مشخص شود چه قسمتی را دولت باید حمایت کند وچه قسمتی توسط صنایع مربوطه نیازمند این محصولات باید حمایت شود و انگیزه کشاورزان برای توسعه کشت فراهم ودرآمدبیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد : مابه دنبال توسعه کشاورزی قراردادی هستیم برای محصولات پاییزه مثل گندم و گروهی که نیازمندهستند محصولات را بخرند و خدماتی هم درحوزه کود وبذر وخدمات فنی به کشاورزان ارائه دهند.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‎ های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی از حمایت محصول بهاره پنبه درشهرستان ارزوئیه هم توسط کارخانجات پنبه پاک کنی ونساجی ها خبرداد.

ایمان کریمقاسمی مدیرجهاد کشاورزی رابر درخصوص سفریکروزه مشاور ومدیرکل دفترپنبه ودانه های روغنی معاون وزارت جهادکشاورزی به شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه گفت: این سفر کاری که امروز انجام شد نتیجه تلاش های بی وقفه نماینده مردمی وپرتلاش این سه شهرستان ها جهت پیگیری مشکلات بخش کشاورزی این سه شهرستان بود.

وی افزود: در این بازدید ابتدا مدیران جهاد کشاورزی سه شهرستان و کارشناسان مربوطه ضمن خیرمقدم و ارائه گزارش عملکرد به استعداد های بالقوه و بالفعل حوزه کشاورزی پرداختند و کشاورزان و فعالین بخش خصوصی نیز ضمن تشکر از زحمات مسئولین دغدغه‌های خود را بیان کردند .

کریمقاسمی اظهارکرد: بازدید میدانی از مزارع تکثیر بذر گندم و جو شهرستان بافت، مجتمع خدماتی انباری شهید سلیمانی اتحادیه تعاونی روستایی استان کرمان و کارخانجات پنبه در ارزوییه و مزارع گیاهان دارویی رابر در این سفر صورت گرفت که جمع بندی نهایی در جلسه ای با حضور همراهان در شهرستان رابر صورت گرفت و مقرر شد درخواست های مردم و مسئولین این شهرستان ها در معاونت زراعت پیگیری و در صورت نیاز با حضور وزیر مطرح شود.

وی با اشاره به استعدادهای کشاورزی هر شهرستان ادامه داد: پیگیری کشاورزی قراردادی در حوزه تعاونی ها غله و کارخانجات ماکارونی، افزایش ارزش بذری گندم و جو، تامین بذور کنجد ناشکوفا، ساماندهی تولید بذر پنبه و ذرت ، افزایش سهمیه تراکتور باغی و زراعی و سایر ادوات و ماشین آلات کشاورزی ، بررسی مشکلات حوزه آب و آبخوان ها، کمک به کنترل آفات مهم از قبیل ملخ صحرایی سن گندم کرم خراط گردو و مگس میوه مدیترانه ای همکاری در تغذیه زراعی، مکاتبه جهت افزایش ایستگاه های هواشناسی، کمک به اصلاح و سرشاخه کاری درختان گردو دردستور کار قرار میگیرد.

گفتنی است؛ پایان بخش این سفر حضور در یادمان شهدا و مقبره پدر و مادر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی واقع در زادگاه آن شهید عزیز و اقامه نماز جماعت در مسجد روستای قنات ملک بود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب