پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:31:27 - چهارشنبه 26 آبان 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس فدراسیون خبر داد:
برگزاری رویداد ملی «بازی قلعه‌قوس» در زادگاه حاج‌قاسم
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در‌نشست شورای راهبردی، گفت: رویداد ملی بازی قلعه‌قوس در روستای قنات‌ملک به عنوان زادگاه سردار سلیمانی طی دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود

به گزارش ” صبح رابر “؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی دکتر امیری خراسانی رئیس فدراسیون در نشست شورای راهبردی به میزبانی شهر کرمان گفت در بین خبرنگاران گفت: کشور را در فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به شش منطقه تقسیم کرده‌ و توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و همچنین توسعه، گسترش و احیا ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را به صورا کلان دنبال میکنیم.


رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به اینکه عشایر و روستاییان ما مظلوم‌ترین افراد هستند و همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، ابراز داشت: این در شرایطی‌ست که عشایر و روستاییان ما در زمان توزیع اعتبارات همیشه در انتهای صف هستند.

وی ادامه داد: شاهد این هستیم بسیاری از قهرمانان ملی و بین‌المللی ما روستازاده و عشایرزاده هستند و اگر برنامه‌ریزی خوبی برای کشف استعدادهای روستایی و عشایری انجام دهیم، اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.


دکتر امیری‌خراسانی یادآور شد: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی عقبه فرهنگی و مذهبی دارند و رهبری همواره بر احیای این بازی‌ها تاکید می‌کنند.


وی از ثبت ملی بازی قلعه‌قوس به عنوان بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هفته آینده از ثبت بازی قلعه‌قوس و کلیپ آموزشی این بازی با زیرنویس انگلیسی و عربی رونمایی می‌شود و در دهه مبارک فجر نیز رویداد ملی بازی قلعه‌قوس در روستای قنات‌ملک به عنوان زادگاه سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب