پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:36:16 - جمعه 12 آذر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون اساسی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: علاج اساسی در اینکه به قانون اساسی عمل کنیم، راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون اساسی است.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امروز ۱۲آذر ماه روزی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۸ توسط مجلس خبرگان تصویب شد.

وی ادامه داد: ۱۲ آذر ماه ۵۸ متن قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد و به تصویب نهایی ملت رشید ایران اسلامی رسید.

امام جمعه رابر اظهار کرد: قانون اساسی عالی ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است، قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی است.

این مقام مسئول افزود: علاج اساسی در این است به قانون اساسی عمل کنیم، راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون اساسی است؛ لذا تمام انبیا الهی برای برقرار کردن قانون آمده اند و اسلام هم برای برقرار کردن قانون آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تبعیت از نبی اسلام و ائمه علیه السلام تبعیت از قانون و عمل به قانون است، ابراز کرد: قانون جمهوری اسلامی فصل خطاب است و برهمگان تبعیت از قانون اساسی لازم است.

خطیب جمعه رابر با تبریک ۱۶ آذرماه روز دانشجو تصریح کرد: نامگذاری روز دانشجو به خاطر کشتار دانشجویانی است که در ۱۶ آذر ۳۲ توسط آمریکا خبیث در دانشگاه تهران کشته شدند و با کشتار جمعی از این دانشجویان عزیز که از چشم دیدبان، تیز و بصیر آنها ۲۸ مرداد ۳۲ فراموش نشده و پنهان نمانده بود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دنبال فرصتی بودند که از آمریکایی انتقام بگیرند، عنوان کرد: ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام و ولایت، لانه جاسوسی را تسخیر کردند و اسنادی را افشاء و برملا کردند که چهره و هویت آمریکا برای همگان آشکار شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه اوج جریان جنبش دانشجویان می توان به حضور دانشجویان در جنگ تحمیلی بیان کرد: دانشجویان شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و دانشجویان عرصه امنیت و سلامت از ثمرات این شجره مبارک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: استمرار جنبش دانشجویی استکبار ستیزی در مقابل آمریکا خبیث است دانشجویان که در عرصه علم، فناوری، تولید علم دینی پرچم مبارزه با آمریکا را برافراشته اند.

امام جمعه رابر عنوان کرد: حرکت های عدالت خواهانه، مطالبه گری و حرکت های جهادی که مورد رضایت نایب امام زمان ولی امر مسلمین قرار گرفته است و امیدوارم دانشجویان با همان اقتدار جنگ تحمیلی که با بصیرت در میدان مبارزه بودند؛ اکنون در میدان علم و عرصه فناوری کوشا باشند و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی با اشاره به روند مذاکرات در دولت سیزدهم و بیان اینکه اکنون بر اساس آمارها و نظرسنجی ها اکثر مردم نه به آمریکا و نه وعده های آمریکا هیچ اعتمادی ندارند، ابراز کرد: در عرصه های خارجی ایران انقلابی مهمترین محور مقاومت است در هشت سال گذشته آمریکا را غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران زمین گیر کرده و خواب های پریشان مثلث عبری، عربی و غربی را به کابوس تبدیل کرده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برجام اولویت اول دولت سیزدهم نیست، گفت: اولویت اول دولت سیزدهم اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برون گر است نگرش به بیرون اول به همسایگان و همه کشورها است؛ دولت سیزدهم به میدان مذاکره و دیپلماسی آمده است که فاصله ای با میدان ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: دیپلماسی و میدان توأم با هم هستند مذاکرات در حال حاضر مذاکره برای رفع تحریم هاست نه برای مذاکره هسته ای، تمام تلاش این دولت این است تمام تحریم های ظالمانه برداشته شود؛ در مذاکرات هسته ای ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است وعده های غرب باید در این زمینه راست آزمایی شود.

وی گفت: تلاش برای رفع موانع تولید و اجرای پیمان راهبردی بین ایران و چین در صد روز گذشته حکایت از این دارد ایران انقلابی با اتحاد بین قوای سه گانه و همراهی نیروهای مسلح، قرابت بیش از پیش میدان و دیپلماسی فضا را تغییر داده است.

امام جمعه رابر اظهار کرد: در دولت سیزدهم اشتباهات گذشته تکرار نمی شود و غرب هم باید پاسخ قصور خود را بپردازد و در این زمینه انتظار این است مذاکره کنندگان هسته ای بر اساس مسیر عزت، حکمت، مصلحت حرکت کنند و هیچ گاه تسلیم زیاد خواهی دشمنان نخواهد بود و همانگونه در میدان، دشمن را زمین گیر و شکست دادند در بحث دیپلماسی دشمن را نا امید و مایوس، شکست خورده خواهیم دید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب