پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:00:52 - شنبه 20 آذر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است بارها گفته و شنیده ایم که تحریم‌ها نهایتاً ۲۰ درصد در وضعیت اقتصاد ایران تاثیر دارد .

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تبریک  پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زینب سلام الله علیها میلاد عقیله بنی هاشم به نام روز پرستار گفت: مسئله سلامت جزء اولین مسائل مهم جامعه است این حدیث معروف سلامت و امنیت در شمار نعمت های بزرگی است انسان تا آن نعمت را از دست نداده باشد قدر آن نعمت نمی‌داند.

وی افزود: مجموعه ی پزشکی و پرستاری  در حیطه دستگاه سلامت در واقع تعیین کننده و تامین کننده سلامت زندگی و جامعه است اخلاق پرستاری مثل اخلاق پزشکی یک فریضه و وظیفه است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد:  تکلیف و مسئولیت شما بسیار سنگین است جسم بیمار با دارو درمان خواهد شد اما  روح بیمار نیاز به لطف ، محبت و مهربانی دارد پرستاری کار سختی را به عهده دارد پرستارانی که در این دوران کرونایی  در عرصه سلامت جهاد کردنداجر دنیوی و اخروی ازحضرت زینب (سلام الله علیها )میگرند  چرا که  تعامل میان وظیفه و پاداش و حق و تکلیف یکی از ارکان بزرگ مفاهیم و مبانی اسلامی است.

وی با اشاره به دور اول مذاکرات دولت سیزدهم با ۱+۴  گفت : مذاکرات دولت سیزدهم با ۱+۴ پس از ۵ روز پایان یافت، در ویَن چه اتفاقی افتاد؟؛ مذاکره کنندگان ایران با یک هیأت چهل نفره عازم ویَن شدند از ابتدا مورد هجمه ی حامیان دولت قبل  واقع شدند درصورتیکه بعضی کشور های غربی در دوران مذاکرات حمایت کامل کرده است .

خطیب جمعه رابرادامه داد: آمریکایی ها دنبال توافق موقتی بوده که تحریم ها را تدریجی بردارد نه لغو کامل همه تحریم ها.

وی   با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران سه سند را آماده کرده که طبق برجام و قواعد و قوانین حقوقی است اظهار کرد: سند اول مربوط به رفع تحریم های مغایر با برجام است،  سند دوم تضمین‌های لازم عبارت است از سند راست آزمایی اقدامات طرف مقابل، پافشاری ایران بر این سه سند اروپا را به انفعال واداشته و آمریکا را عصبانی کرده است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  سه کشور اروپایی سخن از عدم پذیرش مفاد دو سند ایران کرده درحالی که  چین و روسیه از ایران حمایت کرده‌ است گفت: رویکرد دولت سیزدهم  در این مذاکرات لغو تمام تحریم‌هاست؛ که این رفع یکپارچه تحریم‌ها باید با تضمین‌های لازم و راست آزمایی از طرف مقابل همراه باشد.

وی عنوان کرد: درصورتی این سه  سند پذیرفته شود مذاکرات برجامی در دولت سیزدهم نتیجه میدهد، این  سه سند حق مردم ماست آمریکا و غربی ها بدانند: اگر این سه سند پذیرفته نشود مذاکرات برای جمهوری اسلامی ایران هیچ معنایی نخواهد داشت.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه یکی از مهم ترین پرسش هایی این روزها مردم  اینکه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اوضاع اقتصاد چگونه خواهد شد؟، اگر دشمن دست از تحریم ایران بر ندارد آیا راهی برای حل معضلات اقتصادی وجود دارد ؟،  گفت: گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی برای ملتهب کردن جامعه است بارها گفته و شنیده ایم که تحریم‌ها نهایتاً ۲۰ درصد در وضعیت اقتصاد ایران تاثیر دارد.

وی افزود: دولت به جد دنبال رفع تحریم‌ها است و اساساً تمرکز خود بر مذاکره را رفع تحریم قرار داده است.

وی یادآور شد: فرهنگ سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران و مسئولان کشور باید به کار گرفته شوداصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی، اصلاح ساختار بودجه، مبتنی بر شفافیت است.

امام جمعه رابر، بیان کرد: اصلاح ساختار مالیاتی و تلاش برای اخذ مالیات های بر زمین مانده، و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار که خوشبختانه توسط وزیر اقتصاد ابلاغ شده ؛ باید اجرایی شود.

وی ادامه داد:فروش اموال مازاد دستگاهها و شرکت های دولتی که درآمد هنگفتی را برای دولت در پی دارند و شفاف سازی میزان حقوق و مزایای دولتی و شفاف سازی نظام پرداخت که شروع شده به جد باید به این موارد توجه شود که معضلات اقتصادی از بین رود.

خطیب جمعه رابر در پایان از اقتدار دیپلماسی وزارت امور خارجه،  تصمیم قاطعشان صمیمانه تشکرکرد.

انتهای پیام    

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب