پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:38:17 - پنجشنبه 25 آذر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
شهرستان زادگاه شهید سلیمانی به عنوان شهرستان قبله مقاومت قرار گیرد/هفت روز مراسمات دومین سالگرد شهید سلیمانی دررابر برگزار می شود
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: هفت روز مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در رابر برگزار می شود, برگزاری پیاده روی از منزل شهید سلیمانی تا تنگل هونی،برگزاری همایش عشایری استان ۱۴ دیماه در مسجد مصلای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) رابر و روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) مراسم در قنات ملک با سخنرانی دکتر رفیعی و مداحی حاج مهدی منصوری از ویژه برنامه های دومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در گفت و گو با خبرنگار “صبح رابر”؛ در خصوص برگزاری دومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی گفت: آبرسانی به ۱۳ نقطه از روستاهای شهرستان زادگاه شهید سلیمانی در دومین سالگرد شهید انجام می شود.

وی افزود: ۲۵ سری جهیزیه به نام شهید سلیمانی به دخترانی که یتیم و توان مالی چندانی برای خرید جهیزیه ندارند در دومین سالگرد شهید سلیمانی اهدا می شود.

امام جمعه رابر گفت : همانگونه که استان کرمان پایتخت مقاومت است و حق هم همین است صحبت ما اینکه رابر؛ زادگاه شهید سلیمانی به عنوان قبله مقاومت در کشور شناخته شود و شهرستان زادگاه شهید سلیمانی به عنوان شهرستان قبله مقاومت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میدان میانی شهرستان رابر در دومین سالگرد به نام میدان شهید سلیمانی تغییر نام پیدا میکند، بیان کرد: المان قبله مقاومت وسط و در راس این میدان قرار میگیرد حق هم همین بود اگراز قبل میدان معلم بوده با توجه به اینکه خود شهید سلیمانی حرکتش معلم گونه در جامعه و خود یک معلم بود تاثیری که داشت کمتر معلمی مثل شهید سلیمانی می توانست در جامعه در دلها و قلوب تاثیر بگذارد لذا مصوب شد میدان معلم در نقطه دیگر شهر نامگذاری شود و میدان میانی شهر رابر به عنوان میدان سپهبد شهید حاج قاسم در دومین سالگرد شهید سلیمانی در قبله مقاومت رونمایی می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: ورودی رابر و خروجی از بخش هنزا مزین به تمثال سردار دلها می شود یک خوش آمدگویی که مردم بدانند به زادگاه شهید سلیمانی ورود پیدا کردند و تا پایان سال ۱۴۰۰این دو تمثال در ورودی و خروجی شهرستان رابر انجام می گیرد.

وی با اشاره به مراسم سالگرد شهید سلیمانی گفت: در هفت روز مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در رابر برگزار می شود روزجمعه ۱۰ دیماه برگزاری پیاده روی از منزل شهید سلیمانی تا تنگل هونی، برگزاری مراسم شهید سلیمانی دهم دیماه در رابرقبل از خطبه های نماز جمعه رأس ساعت ۱۰:۳۰ و هر شب در هر مسجد و مناطقی که جمعیت بسیار شلوغی دارد مراسمات شهید سلیمانی را طبق تقسیم بندی و برنامه ریزی برگزار می شود.

امام جمعه رابر تأکید کرد: ۱۴ دیماه همایش عشایری استان در مسجد مصلای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) رابر برگزار می شود با توجه به اینکه ۹۰ درصد مردم شهرستان رابر عشایر و خود شهید سلیمانی عشایر هستند تقاضا ما از سردار معروفی این بود از مراسمات استانی که به شکل کشوری برگزار می شد در زادگاه شهید سلیمانی برگزار شود و مصوب شد هر ساله سمینار عشایری در سالگرد شهید سلیمانی در شهرستان رابر تشکیل شود.

وی با اشاره به جلسات متعدد با مدیر کل های مربوطه در ابتدای هفته گفت: از سند سه جلدی شهید سلیمانی رونمایی و این سند در شهرستان رابر ماندگار است.

امام جمعه رابرگفت: روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) مراسم در قنات ملک با سخنرانی دکتر رفیعی و مداحی حاج مهدی منصوری برگزار می شود که پایان بخش مراسم های هفت روزه شهید سلیمانی در شهرستان رابرخواهد بود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب