پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:26:37 - جمعه 26 آذر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
محبت اهل بیت (علیه السلام) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی و مورد احترام همه مذاهب، اقوام ایران و جهان است.

به گزارش صبح رابر ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تسلیت شهادت بی بی دو عالم گفت: شنبه ۲۷ آذر ماه مصادف است با ۱۳جمادی الاول شهادت صدیقه دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بنا بر به روایتی است امیدوارم از مجالسی که در این ایام برگزار می شود نهایت بهره کامل ببریدو شافع ما در روز قیامت حضرت زهرا (سلام الله علیها ) شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: شهادت آیت الله محمد مفتح در ۲۷ آذرماه سال ۵۸اتفاق افتاد این روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند امید است همه حوزه و دانشگاهیان به این دکتر شهید اقتدا کنند.
خطیب جمعه رابر با اشاره به سخن نسنجیده و اهانت آمیز اخیر نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار (علیه السلام ) گفت: محبت اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی و مورد احترام همه مذاهب و اقوام ایران و جهان است.
وی ادامه داد: موضع قابل تحسین و به هنگام علمای اهل تسنن در محکومیت این هتاکی نشان داد حساب اکثریت برادران و خواهران علمای اهل سنت از معدود افراد معترض و هتاک جداست.
امام جمعه رابراضافه کرد: گوهر بی بدیل و عظیم القدر وحدت امت اسلامی باید کماکان پاس داشته شود و اختلافات طبیعی از راه محاسبات علمی، منطقه ای ومناظرات طرح و پاسخ داده شود همه مردم موظفیم در این مسیر گام برداریم، اگر سوال و شبهه ای هست نخبگان پاسخگو هستند.
وی با اشاره به حوادثی که کام مردم مومن را تلخ میکند، عنوان کرد: دستگاههای ذیربط برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادثی که وحدت شکن است و به وحدت جامعه لطمه می زند اقدامات قانونی لازم انجام خواهد گرفت و از سخنانی که وحدت امت اسلامی را نشانه میگیرد؛ جلوگیری شود امید است، دستگاه های زیربط به این موضوع حساسیت جدی داشته باشند.
امام جمعه رابر با اشاره به اولین بودجه دولت سیزدهم تقدیم مجلس شد، گفت: دولت بودجه را در ۲۸۸صفحه با منابع و مصارف۳۶۲۱هزار میلیارد تومان بسته است شکل اولیه بودجه تغییراتی را نشان می دهد محتوای برنامه بودجه تغییراتی در درون آن دیده شده که لازم است با کار کارشناسی سنگین در مجلس به شکل منطقی نسبت به برنامه بودجه چکش کاری لازم صورت گیرد.
وی افزود : درباره بودجه ۱۴۰۱می توان اشاره ای کرد به رشد ۴۶ درصدی درآمدهای دولت در کنار رشد ۵ درصدی هزینه های جاری دولت و رشد ۴۳درصدی بودجه عمرانی دولت نشانه امیدوار کننده از اموال بودجه است.
خطیب جمعه رابر ادامه داد: کاهش انتشار اوراق از ۱۳۲۵۰۰میلیارد تومان به۸۸ هزارمیلیارد تومان کمک به بورس اقداماتی جهت کاهش تعهدات و بدهی های دولت است و افزایش پلکانی حقوق دولت ها به کسانی درآمد کم دارند از اقدامات مهم دولت در حوزه عدالت اجتماعی است .
وی عنوان کرد: افزایش پرداخت ها بخش های کم درآمد جامعه، اقدامات حمایتی دولت از قشر کم برخوردار ها در برنامه بودجه، افزایش سهم استان ها از بودجه عمومی، در نظر گرفتن منافعی برای مسکن جوانان و اشتغال جوانان می توان از اقدامات قوت بودجه نامید.
امام جمعه رابر با اشاره به دو اقدام مهم در بودجه دولت در ۱۴۰۱ گفت: حذف ارز۴۲۰۰تومانی و رساندن ارز به ۲۳هزار تومان باعث خوشحالی اهالی بارز و سرمایه شده است و از طرفی نگرانی ها برای افزایش قیمت و کالا های اساسی مردم هست امید داریم با کارشناسی و تدبیر بتوانیم این نگرانی افزایش قیمت هم برطرف کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: رتبه بندی واکسیناسیون در ۲۳شهرستان استان کرمان رابر دومین شهرستان رتبه بالا واکسیناسیون عمومی را به خود اختصاص داده است.
وی با قدردانی مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: وضعیت رنگ بندی شهرستان رابر رنگ آبی است امید داریم با زدن واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنجیره بیماری منحوس کرونا قطع گردد.

انتهای پیام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب