پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:50:10 - جمعه 17 دی 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
نیاز امروز جامعه شناساندن مکتب شهید سلیمانی است/ برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشان‌دهنده ترس آنها از اسم شهید سلیمانی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ما، شناساندن مکتب شهید سلیمانی و الگو گیری در عمل به مکتب شهید سلیمانی است، گفت: ویژگی های مکتب باید از مسئولان و کارگزاران مطالبه شود، هر مسئولی که این ویژگی ها را ندارد بدون ملاحظه سیاسی باید مورد موأخذه قرارگیرد.

به گزارش صبح رابر ، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت صدیقه دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مقارن با دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی و با گرامیداشت شهدای ۱۹دی ماه قیام خونین مردم قم در سال ۵۶، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده معظم اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی در فرازی از بیانات خود برای چندمین بار به این نکته بسیار مهم اشاره کرده اند .
وی افزود: معظم له با اشاره به حذف اسم و عکس سردار سلیمانی در شبکه اجتماعی فرمودند: برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشان‌دهنده ترس آنها از اسم شهید سلیمانی و واهمه آنها از رواج و تکثیر الگو گیری گران سنگ دانستند.
وی ادامه داد: در دنیای امروز فضای مجازی زیر کلید مستکبران است این واقعیت باید مسیولین فضای مجازی کشور را هوشیار کند تا به نحوی عمل کنند دشمن نتواند به هر شکل و هر جا اراده کرد در فضای مجازی برخورد کند.
امام جمعه رابر گفت :شکل استبداد کهنه به استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا میکند به جای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین برجغرافیای دل و ذهن و افکار عمومی تسلط پیدا میکند.

وی، با تأکید بر لزوم دروازبانی رسانه ای در مقابل استبداد اطلاعاتی معنا پیدا می کند، گفت: برای سلب اراده و قدرت مجازی دشمن، خنثی‌سازی ، کم اثر کردن نفوذ غرب ، سه روش برای این جنگ خاص تداعی پیدا می کند.
وی در ادامه گفت: روش اول تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت و بسترهای ارائه خدمات و ارتقای سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی است ، اما آنچه نیاز امروز ما و جامعه ماست مکتب شهید سلیمانی است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی جدا از مکتب اسلام و انقلاب اسلامی نیست، عنوان کرد: شهید سلیمانی در اعتلای اسلام و انقلاب آنچنان کوشید دارای ویژگی های منحصر به فرد ی بود که از طرف مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی تحت عنوان مکتب شهید سلیمانی نام می برد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز امروز جامعه ما، شناساندن مکتب شهید سلیمانی و الگو گیری در عمل به مکتب شهید سلیمانی است افزود : ویژگی های مکتب باید از مسئولان و کارگزاران مطالبه شود، هر مسئولی که این ویژگی ها را ندارد بدون ملاحظه سیاسی باید مورد موأخذه قرارگیرد مسئولین ما باید در راستای مکتب شهید سلیمانی گام بردارند چه مسیولان تراز اول کشور و چه مسیولان میانی کشور و چه مسئولانی که در سطح پایین در شهرها و بخش ها مسیولیت دارند باید در خط و محور مکتب شهید سلیمانی قدم بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی از ویژگی های شهید سلیمانی را ولایت پذیری خواند و گفت : خود شهید عزیز ما از شرایط عاقبت بخیری هر فرد و مسئولی در کشور ولایت پذیری او را می داند.

وی ادامه داد :از ویژگی های شهید سلیمانی عمل گرا بود؛ هیچ گاه لباس رزم و جهاد را از تن برنکند تا روز شهادت بر عهد خود شهید سلیمانی ایستاد و به قول خودش در کوه ها و بیابان ها به دنبال شهادت می گشت.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه شهید سلیمانی در زمان دوران دفاع مقدس و در زمان تامین امنیت در منطقه شرق کشور و در نهایت در مبارزه با دشمنان جهان اسلام به عنوان یک جهادگر مخلص عمل کرد.
وی گفت: درایت و قاطعیت او در میدان های نبرد الهام بخش برای رزمنده ها بود و اشتیاق رزمندگان، مردم به او اینکه در قلب های زن و مرد جا دارد نشانگر اخلاص بالای شهید سلیمانی عزیز است .

امام جمعه رابر ادامه داد : از ویژگی های شهید سلیمانی شناخت دشمن بود و دشمن شناس بود چه زمانی در مقابل با بعثی ها مبارزه می کرد و چه در زمان مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در شرق کشور مبارزه می کرد و چه زمانی با تکفیری ها در عراق و سوریه مبارزه می کرد و چه زمانی با رژیم منحوس صهیونیسم در فلسطین و لبنان مبارزه می کرد دست از مبارزه بر نمی داشت اما این شناخت وی از این دشمنان به اینجا خلاصه نمی شود وقتی دشمن لباس دوست می پوشد از آستین برخی یاران سابق انقلاب در میآید مانند فتنه هوایی از جنس فتنه ۸۸با بصیرت دشمن را به خوبی تشخیص می دهدو به تکلیف خود عمل میکند.

وی گفت : مسیر در تراز خواسته های مقام معظم رهبری عمل می کند در دفاع از انقلاب هیچ گاه کم نگذاشت و در آرمان های انقلاب جان خودش نثار انقلاب و ولایت کرد درود و رضوان الهی به این شهید عزیزمان

وی همچنین از همه آحاد ملت، به ویژه توده مردم شهرستان زادگاه سردار دلها که هم خودشان برگزار کننده و شرکت کننده خوبی در این مراسمات بودند تقدیر و تشکر کرد .

وی، با اشاره به هفته مقاومت وبرگزاری سه مجلس بزرگ مجلس در روستایی نمونه و شهیدداده گنجان ، مسجد مصلای حضرت زهرا و در روستای شهید سلیمانی به میزبانی ایل سلیمانی در قنات ملک گفت : از همه آحاد مردم و شیفتگان و ارادتمندان به شهید سلیمانی که بسیار با بصیرت عمل کردند؛ صمیمانه تقدیر و تشکر کنم .

وی از راه اندازی موکب های صلواتی به نیت سردار دلها در هفته مقاومت و آبرسانی به ۱۲روستای زادگاه شهید سلیمانی و کلنگ زنی ساخت ۴۰۰واحد مسکونی به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب