پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:58:23 - یکشنبه 12 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شعار مرگ بر آمریکا، برگ برنده ایران است/تلاش برای عدم تصویب تحریمهای جدید علیه ایران، امتیاز بزرگ غرب !
مسئله هسته ای ایران، واکنشها به درخواست برخی‌ها برای حذف شعار “مرگ بر آمریکا” از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته هستند. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، مسئله هسته ای ایران، واکنشها به درخواست برخی‌ها برای حذف شعار “مرگ بر آمریکا” از مهمترین اخبار امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۲ هستند. تلاش برای […]

مسئله هسته ای ایران، واکنشها به درخواست برخی‌ها برای حذف شعار “مرگ بر آمریکا” از مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته هستند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، مسئله هسته ای ایران، واکنشها به درخواست برخی‌ها برای حذف شعار “مرگ بر آمریکا” از مهمترین اخبار امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۲ هستند.

تلاش برای عدم تصویب تحریمهای جدید علیه ایران، امتیاز بزرگ غرب !
 
 روزنامه کیهان امروز در یادداشتی درباره مذاکرات هسته ای کشورمان نوشت: در مذاکرات هسته ای آینده، آمریکایی‌ها تلاش خود را برای تصویب نشدن تحریم‌های جدید علیه ایران را به عنوان “امتیازی بزرگ” روی میز می گذارند و تاکید می کنند اگر طرف ایرانی امتیازات مورد نظر را ندهد، سپر کاخ سفید کنار رفته و شمشیر سنا فرود خواهد آمد. 
 
امروز همچنین تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با “پاراسکه دیمیتریوس ووپولوس”، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه یونان با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی با جدیت و نگاه مثبت به این مذاکرات می‌نگرد. 
 
علاوه بر روزنامه کیهان، برخی روزنامه های دیگر مانند “شرق” نیز امروز به مسئله هسته ای کشور پرداختند. حسین دهشیار، استاد دانشگاه طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: هر توفیق یا ناکامی در سیاست خارجی، منوط به میزان تقارن در بین نخبگان است. کمترین میزان تقارن درباره دگرگونی در سیاست ارتباط با آمریکا به‌منزله افزون‌ کردن هزینه دولت و تامین بیشترین قدرت مانور برای آمریکا است. 
 
روزنامه ایران در سرمقاله خود از اظهارات حجت الاسلام سید حمید روحانی زیارتی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران انتقاد کرد. در بخشی از این مطلب آمده است: چرا وی با انتقاد شدید‌اللحن از تصمیم تیم مذاکره‌کننده ایران با ۵ +۱ در محرمانه نگه داشتن محتوای مذاکرات، مدعی شد که آنها (دیپلمات‌های ایرانی) اجازه داده‌اند صهیونیست‌ها از مذاکرات مطلع شوند اما ایرانی‌ها نه. نویسنده این مقاله در واکنش به این که حجت الاسلام سید حمید روحانی در جای جای اظهاراتش اصرار بر این دارد که تیم مذاکره کنندگان قابل اعتماد نیستند، نوشت: رهبرمعظم انقلاب بعد از سفر نیویورک رئیس جمهور به صراحت اعلام کردند که ما به دیپلمات‌های خویش اعتماد داریم. موضوع محرمانه بودن مذاکرات نیز به مجلس کشیده شد و اکثریت نمایندگان بر درستی روش و منش دیپلمات‌ها مهر تأیید نهادند.

 لوکونت، سناتور فرانسوری در گفتگو با روزنامه شرق اظهار داشت: ایران و اروپا از شرایط موجود خسته‌اند. پرونده هسته‌ای را نباید بحران روابط تهران و واشنگتن کنیم و اهمیت این پرونده به قدری است که بر روابط تهران با جهان تاثیر می‌گذارد. 

سایت ایران هسته ای نیز امروز در مقاله ای نوشت: نشست کارشناسان ایرانی و ۱+۵، احتمالا باعث درک بهتر طرفین درباره رویکردهای یکدیگر شده است ولی معلوم نیست روند رسیدن به راه حل سیاسی را هم تسریع کرده باشد.
 
شعار مرگ بر آمریکا، برگ برنده ایران است
 
در آستانه روز سیزدهم آبان، واکنشها به درخواست برخی ها برای حذف این شعار افزایش یافته است.
 
همایش بزرگ “مرگ بر آمریکا” عصر امروز با حضور افشار مختلف مردم، جانشین قرارگاه جنگ نرم، سهیل کرمی مستندساز، پیرهادی عضو شورای شهر، سعید قاسمی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس، حامد زمانی و اسفندیار قره‌باغی از خوانندگان کشور و جمعی از فعالان عرصه سایبر و وبلاگ‌نویسان کشور در سالن بصیرت لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد.همچنین در این مراسم اسفندیاری قره‌باغی که در سال ۶۰ سرود «مرگ بر آمریکا» را خوانده بود حضور یافت و سرود جدید ضدآمریکایی خود را رونمایی کرد. در این مراسم از سرود ضد آمریکایی حامد زمانی خواننده جوان کشورمان نیز رونمایی شد.
 
عماد افروغ در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره شعار مرگ بر آمریکا تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا، برگ برنده ایران است. هرکس که به دنبال حذف این شعار باشد انقلا‌ب‌اسلامی را درک نکرده و ظلم را نفهمیده است.
 
علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در آستانه ۱۳ آبان نظرتان درباره بحث هایی درخصوص رابطه با آمریکا چیست؟ گفت: الان بحث رابطه با آمریکا مطرح نیست، الان بحث مذاکره بر سر حل مساله هسته‌ای مطرح است. با توجه به اینکه در مسئله انرژی هسته‌ای تا حد خوبی پیش رفته‌ایم و در منطقه خاورمیانه هم الان موثر هستیم و آمریکایی‌ها به ما نیاز دارند و از طرفی اوباما هم قدری با رؤسای جمهور سابق آمریکا متفاوت است، فرصت خوبی است که مذاکرات هسته‌ای انجام شود و به این وسیله بعضی از تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ما شده از بین برود. در مجموع کار مفیدی است. چه به نتیجه برسد و چه نرسد به سود ماست.
 
مطهری افزود: ما به آمریکا خوش‌بین نیستیم ولی می‌رویم جلو، با بدبینی هم می‌رویم جلو. ما حسن‌نیت خودرا نشان می‌دهیم، هم برای مردم ما خوب است که می‌گویند اینها رفتند و انعطاف نشان دادند، در نتیجه آن مقاومت بعدی بهتر انجام می‌شود.
 
هادی آجیلی،عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن اعلان جنگ دانستن تحریم‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها، تصریح کرد که مذاکره با آمریکا مذاکره با دشمن است، نه مذاکره برای تعامل. 
 
همچنین بیژن نوباوه، نماینده مجلس در گفتگو با سایت بوتیانیوز در این زمینه اظهار داشت: اگر شیطان، شیطنت و شیاطینتش تمام شد، آمریکایی ها هم اصلاح می شوند. کسانی که دم از آمریکا می زنند درد انقلاب نکشیده اند.
 
محمدحسین صفارهرندی در گفت‌وگو با دانا اظهار داشت: ملت ایران نسبت به شعار “مرگ بر آمریکا” تردید نمی‌کنند. وی افزود: آمریکا دیگر قدرت برتر دنیا نیست.
 
محسن رضایی نیز در همین زمینه در گفتگو با هفته نامه مثلث اظهار داشت: امام تا آخرین لحظه به مرگ بر آمریکا معتقد بودند.
وی تاکید کرد:شعار مرگ بر آمریکا از درون ظلم های آمریکایی ها نسبت به مردم بیرون آمده است.
 
 روزنامه جمهوری‌اسلامی نیز امروز در این زمینه نوشت: تکلیف شعار مرگ بر آمریکا را روش دولتمردان آمریکایی در مذاکرات با ایران و نحوه برخورد با واقعیت‌های موجود در روابطشان با ایران، روشن خواهد کرد. 
 
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه ۱۳ آبان ماه طی بیانیه ای اعلام کرد: شعار مرگ بر آمریکا، انعکاس دکترین استکباری ستیزی و مظهر صلابت ملت ایران است.
 
 احمد توکلی نماینده مردم تهران طی یادداشتی با عنوان «چرا مذاکره با آمریکا، چرا مرگ بر آمریکا» درباره چرایی مرگ بر آمریکا توضیحاتی ارائه کرد. وی در بخشی از این یادداشت نوشته است: در سلطه­گری و ستمکاری دولت آمریکا، غیر از افراد هم سنخ خودِ آنان و جاهلان و غافلان از مناسبات و تاریخ چند صد ساله آمریکا، چه کسی تردید دارد؟ تاریخ آمریکای مرکزی و جنوبی، آسیای شرقی، و خاورمیانه مشحون از سلطه‌گری خونین و مزورانه ایالات متحده آمریکا است.
 
اما در میان این واکنشها، روزنامه ابتکار امروز در مقاله ای مدعی شد که “گردانندگان مراسم ۱۳آبان صلاحیت اداره آن را ندارند”. در ادامه این مطلب آمده است: گردانندگان این مراسم اگر بگذارند این برنامه طعم اعتدال بگیرد هم به فلسفه اولیه،نزدیک و هم برای منافع ملی مفید می شود. اختلاف نظرها، این روز را به نقطه افتراق و بهانه تسویه حساب‌های داخلی تبدیل کرده است. 
 
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در مناظره با فؤاد ایزدی با موضوع ایران و آمریکا گذشته، حال، آینده با تکرار مواضع قبلی خود گفت: امیدوارم روحانی و دولتمردان وی در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت نکنند!
سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:
 
* روزنامه جوان امروز در یادداشتی درباره اطلاح طلبان و تاثیر آنها بر دولت روحانی نوشت: روحانی باید مواظب چارچوب فکری اصلاح‌طلبان باشد و از آن غفلت نکند، زیرا اصلاح‌طلبان کسانی هستند که از هیچ فرصتی برای حرکت به سمت سکولاریسم و لیبراسیم، دریغ نکرده‌اند. 
 
*محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در صفحه فیسبوک شخصی خود نوشت: در سفر ترکیه،علاوه بر توافقهای دوجانبه و هماهنگی های منطقه ای، قرار شد رجب طیب اردوغان، دی ماه امسال به ایران سفر کند داوداوغلو، وزیرخارجه این کشور نیز برای شرکت در اجلاس اکو و مذاکرات، به تهران می آید. 
 
* مدیرمسئول روزنامه بهار درپی انتشار یادداشت موهوم با شکایت مدعی‌العموم، بازداشت و به اوین منتقل شد.
شایان ذکر است که روزنامه‌ «بهار» اول آبان و در آستانه عید غدیر مقاله‌ای موهن علیه امامت امام علی(ع) را با عنوان “امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟” منتشر کرد که با واکنش گسترده مردم و بخصوص اندیشمندان حوزه و دانشگاه مواجه شد. در نهایت هیئت نظارت بر مطبوعات با برگزاری جلسه ای حکم به توقیف این روزنامه داد و پرونده را به دادگاه فرستاد.
 
* علی طیب نیا، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگو با سایت بسیج نیوز اظهار داشت: اولویت ما کاهش تورم نقطه به نقطه است. دریافت یارانه توسط همه مردم منطقی نیست.
 
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب