پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:21:18 - یکشنبه 12 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پاسخی برای اشتباه
شاید شما هم بارها در سایت ها و وبلاگ ها تصاویری از بنرهایی که دارای اشتباهاتی در طراحی آن باشد دیده اید. اشتباهاتی که گاه خنده دار و گاه تاسف برانگیز است. اما هر چه باشد بسیاری از این اشتباهات تنها سوتی هایی هستند که در هنگام تایپ و یا طراحی رخ می دهند. به […]

شاید شما هم بارها در سایت ها و وبلاگ ها تصاویری از بنرهایی که دارای اشتباهاتی در طراحی آن باشد دیده اید. اشتباهاتی که گاه خنده دار و گاه تاسف برانگیز است. اما هر چه باشد بسیاری از این اشتباهات تنها سوتی هایی هستند که در هنگام تایپ و یا طراحی رخ می دهند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا ” ، هر چند در سالیان اخیر بسیاری از طراحان حتی اگر مطمئن باشند که یک جمله درست است آن را با مرجع نقل کنند تطبیق می دهند. به خصوص اگر آن جمله آیه قرآن، حدیث و یا سخنی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشد که حساسیت های زیادی بر آن وجود دارد.

به طور مثال ما بارها سخنان امام خمینی (ره) را در سخنرانی ها و یا از رادیو و تلویزیون شنیده ایم اما با این وجود، طراحان برای نقل سخنی از ایشان حتی اگر مطمئن هم باشند آن را با صحیفه نور تطبیق می دهند. به خصوص آن که با عرضه این کتاب در قالب نرم افزار و سایت امکان جستجوی یک کلمه وجود دارد.

اما بعضی ها این روزها از عمد اشتباه می کنند و می خواهند بگویند که امام در اواخر عمر خود دیگر آمریکا را شیطان بزرگ نمی دانست.

این رویداد موجب شد تا از خود بپرسم آیا در آخرین نوشته امام خمینی (ره) یعنی وصیت نامه سیاسی الهی ایشان آیا آمریکا هنوز دشمن بوده است یا نه؟

با یک جستجو در متن وصیت نامه یعنی آخرین دستخط ایشان خطاب به ملت ایران، مسلمانان و مردم جهان و نسلهاى آینده متوجه می شویم ۱۵ بار کلمه آمریکا و ۴۵ بار کلمه غرب آمده است و در تمامی این جملات به نکوهش غرب زدگان و آنان که چشم به آمریکا دارند پرداخته اند. نکته قابل تامل آنکه امام خمینی در وصیت نامه خود آمریکا را “تروریست بالذات دولتی” می خواند و مسئولان را از اعزام دانشجویان برای تحصیل به این کشور نهی می کند.

 به چند بخش کوتاه از وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) توجه نمایید و سپس خود قضاوت نمایید:

“من هم امروز به یاد آن شهید راه خدا به شما برادران مؤمن عرض می‌کنم اگر ما با دست جنایتکار امریکا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات کنیم، بهتر از آن است که در زیر پرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم.”

“و ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به‌ ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است که برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتکب می‌شود که قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانه «اسرائیل بزرگ»! آنان را به هر جنایتی می‌کشاند.”

“ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه‌های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی، ‌ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرتهای جنایتکار دستور می‌دهند متهم می کنند. کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه امریکا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگهای جنگی‌اش و آنهمه دولتهای سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایانِ ملتهای مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملت غیور ایران و کشور حضرت بقیه الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسل شود!”

“دولت و ارتش باید کوشش کنند که دانشجویان متعهد را در کشورهایی که صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند؛ و از فرستادن به امریکا و شوروی و کشورهای دیگر که در مسیر این دو قطب هستند احتراز کنند، مگر ان‌شاء‌الله روزی برسد که این دو قدرت به اشتباه خود پی‌برند و در مسیر انسانیت و انساندوستی و احترام به حقوق دیگران واقع شوند؛ یا ا‌ن‌شاءالله مستضعفان جهان و ملتهای بیدار و مسلمانان متعهد، آنان را به‌ جای خود نشانند.”

 ”من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غربِ ستمگرِ کافر وابسته است، بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار و متعهد و پایدارً پایبند بوده، و لحظه‌]‌ای‌[ از شکر این نعمت غفلت نکرده و دستهای ناپاک عمال ابرقدرتها، چه عمال خارجی و چه عمال داخلی بدتر از خارجی، تزلزلی در نیت پاک و اراده آهنین آنان رخنه نکند؛ و بدانند  که هرچه رسانه‌های گروهی عالم و قدرتهای شیطانی غرب و شرق اشتلم می‌زنند دلیل برقدرت الهی آنان است.”

“اما به ملتهای اسلامی توصیه می کنم که از حکومت جمهوری اسلامی و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومتهای جائر خود را در صورتی که به خواست ملتها که خواست ملت ایران است سر فرود نیاوردند، با تمام قدرت به جای خود بنشانید، که مایه بدبختی مسلمانان ، حکومتهای وابسته به شرق و غرب می‌باشند. و اکیداً توصیه می‌کنم که به بوقهای تبلیغاتی مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی گوش فرا ندهید که همه کوشش دارند که اسلام را از صحنه بیرون کنند که منافع ابرقدرتها تأمین شود.”

“ازجمله نقشه‌ها که مع‌الأسف تأثیر بزرگی در کشورها و کشور عزیزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زیادی به جا مانده، بیگانه نمودن کشورهای استعمار زده از خویش، و غربزده و شرقزده نمودن آنان است به طوریکه خود را و فرهنگ و قدرت خود را به هیچ گرفتند و غرب و شرق، ‌دو قطب قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله‌ گاه عالم دانستند و وابستگی به یکی از دو قطب را از فرائض غیرقابل اجتناب معرفی نمودند! و قصه این امر غم‌انگیز، طولانی و ضربه‌هایی که از آن خورده و اکنون نیز می خوریم کشنده و کوبنده است.”

 انتهای پیام / اختصاصی بوتیا / م.راوری

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب