پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:58:44 - سه شنبه 12 بهمن 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر خبر داد:
آتش کرونا در شهرستان رابر شعله ورتر شد
اصغر سجادی، با بیان اینکه آمار بیماران دراین هفته حالت انفجاری به خود گرفته است، گفت: ۶۰درصد از تست کرونا در رابر مثبت شده در ۳ روز گذشته از ۲۱ بیمار مشکوک ۱۳ نفر مثبت گزارش شده است.

به گزارش صبح رابر ، با توجه به روند نسبتا نزولی و پایداری که بیماری کرونا در ماههای گذشته در رابر داشت اما متاسفانه آژیر خطر این بیماری از اوا‌یل بهمن در شهرستان به صدا در آمد.
اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: در هفته گذشته از ۱۸۰ تست رپید انجام شده ۴۰ بیمار شناسایی شد و همچنین از ۱۰ بیمار مشکوک که تست پی سی آر کرونا انجام شد ۲ بیمار مثبت تشخیص داده شده است.

وی افزود: در هفته گذشته ۹ بیمار در بیمارستان بستری بود که وضعیت شهرستان زرد اعلام شد.

سجادی با بیان اینکه آمار بیماران دراین هفته حالت انفجاری به خود گرفته است، گفت: ۶۰درصد از تست کرونا در رابر مثبت شده در ۳ روز گذشته از ۲۱ بیمار مشکوک ۱۳ نفر مثبت گزارش شده است.

وی افزود: در سه روز گذشته از ۲۱۷نفر بررسی اطرافیان بیماران ۴۳ نفر بیمار جدید شناسایی شده که۲۰ درصد افزایش یافت.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر با اشاره به روند واکسیناسیون تا ابتدای این هفته گفت: تعداد نوبت اول واکسن ۲۲۸۶۵ نفر که پوشش ۸۸ درصد، تعداد نوبت دوم واکسن ۱۹۷۴۵ نفر که پوشش ۷۶ درصد و تعداد نوبت سوم واکسن ۶۳۱۵ که پوشش ۳۱ درصدی است.

وی اظهار کرد: ۱۲ درصد افراد نوبت اول و ۲۴ درصد افراد نوبت دوم و ۶۹ درصد افراد نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده اند توصیه می‌شود هرچه سریعتر جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

سجادی تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از بیماری کرونا بویژه نوع اُمیکرون تکمیل واکسیناسیون تا نوبت سوم است،افرادی که سه ماه از نوبت دوم آنها می‌گذرد جهت دریافت نوبت سوم حتما مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افراد ۹ تا ۱۲ ساله با رضایت والدین جهت تزریق واکسن به مرکز واکسیناسیون می‌توان؛ مراجعه کنند.

سجادی با اشاره به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، بیان کرد: نباید آمار ابتلاء و مرگ پایین کنونی ما را گول بزند، زیرا که سرعت انتشار و انتقال ٱمیکرون نگران کننده و چنان بالاست که کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به حالت انفجاری اُمیکرون می‌شود.

وی گفت: افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند مبتلا شده و بعضاً بیماران زمینه ای بیشتری درگیر و روانه بیمارستان ها و بخش ای سی یو و نهایتا مرگ و میرها افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب