پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:29:06 - جمعه 22 بهمن 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امنیت ایران یک امنیت مستقل است نه عاریه ای
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، بااشاره به اینکه امنیت ایران یک امنیت مستقل است نه عاریه ای گفت: دولتک های منطقه امنیت عاریه ای وقرضی دارند واگربخواهند به استقلال امنیتی برسند چاره ای جز زیرچتر امنیت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتن ندارند.

به گزارش صبح رابر ؛ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، در خطبه های عبادی وسیاسی نماز جمعه این هفته با تبریک یوم الله ۲۲بهمن وقدردانی از حضور پرشور مردم ولایتمدارزادگاه سردار دلها در راهپیمایی خودرویی این شهرستان گفت: ۲۲بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی وبیداری مستضعفان است.

امام جمعه رابر بااشاره به گوشه هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران سرنگونی نظام دیکتاتوری پهلوی وسقوط رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: نظام دیکتاتوری پهلوی برآمده از کودتای انگلیسی وآمریکایی بود که وابستگی ، استبداد، فساد(سیاسی، اخلاقی ومادی) ، ضدیت بااسلام وبی کفایتی از ویژگی های این رژیم منحوس بود.

وی بااشاره به اینکه انقلاب، نظام مردم سالاری دینی را روی کار آورد یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی انقلاب را افزایش بینش سیاسی مردم عنوان کردوافزود: یکی از اهداف سیاسی رژیم پهلوی دور نگه داشتن مردم ایران از مسائل وواقعیت های جامعه بود که پس از انقلاب اسلامی افزایش آگاهی ها وتقویت بینش سیاسی مردم بعنوان اصل مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی گردید.

امام جمعه رابر اظهارداشت: آزادی ومشارکت سیاسی مردم ازدیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در رژیم پهلوی ، مشارکت سیاسی به معنای واقعی کلمه وجود نداشت ولی پس از انقلاب اسلامی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان سهیم شدند به طوری که در مدت ۴۳ساله انقلاب قریب به ۴۰انتخابات در عرصه تصمیم گیری کشور برگزارشد.
وی افزود: استقلال در سیاست خارجی چهارمین دستاورد انقلاب اسلامی است که در دوران پهلوی در ساختار سیاسی ایران به دلیل نفوذ کشورهای نظیر انگلستان و آمریکا استقلال سیاسی وجود نداشت اما پس از انقلاب ایران اسلامی ضمن رهایی از نفوذ آمریکا و انگلیس استقلال سیاسی خود را به دست آورد.
امام جمعه رابر یکی دیگر از دستاوردهای سیاسی انقلاب را بیداری مسلمانان و مستضعفان عنوان کرد و گفت: اندیشه های اسلامی به جای اندیشه های غربی همچون ناسیونالیسم و مارکسیسم از جمله مصداق بیداری سیاسی است.

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی ، توسعه و عمران کشور اظهار کرد: در دوران پهلوی بیشتر جمعیت ۳۵میلیونی کشور در روستا ها زندگی میکردند و از حداقل امکانات رفاهی محروم بودند.

خطیب جمعه رابر همچنین گفت: در دوران پهلوی ایران بزرگترین وارد کننده موارد غذایی به شمار می رفت به طوری که پنیر از دانمارک ، تخم مرغ از اسرائیل ، گوشت از استرالیا، گندم از آمریکا ، سیب زمینی و پیاز از پاکستان وارد می شدو کشور تنها برای ۳۳روز قادر بود مواد غذایی مورد نیازخود را در داخل تهیه کند.
وی در همین راستا افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ضمن خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی تنها کمتر از پنج درصد مواد غذایی مورد نیازرا از خارج از کشور وارد می‌کند.
امام جمعه رابر در بحث صنعت بیان کرد: در دوران پهلوی هویت صنعت مونتاژی بود ولی اکنون با توان داخلی در صنعت به خودکفایی و بومی سازی در صنایع کشور رسیده ایم.
وی با اشاره به بحث بهداشت و درمان گفت: در دوران پهلوی برای مداوای سرماخوردگی از فیلیپین ،هند ، پاکستان و بنگلادش پزشک به ایران آورد می شد و در حال حاضر از کشورهای دیگر برای مداوا به ایران اسلامی سفر میکنند.

خطیب جمعه رابر دربخش دیگری از سخنانش گفت: درانقلاب اسلامی جنگ هشت ساله تمام عیارعراق باحمایت همه جانبه شرق وغرب وارتجاع عرب علیه جمهوری اسلامی نه تنها یک وجب از خاک کشور جدا نشد بلکه باشکست دشمن متجاوز آنها را مجبور به پرداخت خسارت نیزکرد.

وی اظهارداشت: هم اکنون اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در دریا با ساقط کردن پهباد آمریکایی وتوقف کشتی های متعلق به آمریکا وانگلیس در زمین با موشک های بالستیک نقطه زن که آمریکایی ها دررعین الاسد تجربه کردند برای جهانیان مشهود است.

امام جمعه رابر، با اشاره به اینکه امنیت ایران یک امنیت مستقل است نه عاریه ای گفت: دولتک های منطقه امنیت عاریه ای وقرضی دارند واگربخواهند به استقلال امنیتی برسند چاره ای جز زیرچتر امنیت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتن ندارند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب