پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:24:11 - جمعه 29 بهمن 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
رشد مقاومت در منطقه استمرار انقلاب اسلامی است/زادگاه  شهید سلیمانی مدیری دلسوز و مردمی میخواهد
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: مقاومت رو به رشد در منطقه ابهت استکبار را در هم شکست و زبان ملت ها  را در مقابل آمریکا گشوده است که باید این نعمت را  با استمرار انقلاب اسلامی قدر بدانیم.

به گزارش صبح رابر، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: ماه رجب، ماه ریزش خیلی زیاد رحمت از سوی خداوند بربندگانش است که باید قدربدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: رجب ماه عظیم است اگر کسی میخواهد از شب قدر به گونه ای استفاده کند فضیلت و ظرفیت بالای ۸۰سال درک کند باید از ماه رجب شروع کند.
وی، یکی از بهترین و مهمترین اذکار در ماه رجب را ذکر « لااله الا الله» خواند و افزود: جز الله معشوق و دلبری وجود ندارد انسان معشوق های حیوانی و عقلی را از دل خود جدا کند، معشوق اصلی انسان کامل خدا ، اهل بیت علیه السلام و جهاد در راه خدا است.


امام جمعه رابر گفت: هر انسانی باید این سه معشوق و هدف اصلی را در راس امور خود قرار دهد عشق به خدا و اهل بیت علیهم السلام و شوق جهاد در راه خدا یکی از اذکار که در این راه میتواند به ما کمک کند ذکر شریف «لا اله الا الله» است.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه ذکر دیگری که در این ماه بسیار توصیه شده؛ استغفار است، گفت: استغفار برای نفس مانند استحمام برای بدن است اگر کسی استغفار نکند روحش بوی تعفن می‌گیرد باطنش تاریک و خراب میشود و نفسی که استغفار ندارد بی‌حوصله، زودرنج و حساس میشود.
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: مشکلات اخلاقی از آفات بی‌توجهی به توبه و استغفار است وقتی نفس آلوده است باب رزق به روی انسان بسته می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز ۲۹بهمن یادآور قیام مردم فهیم و بصیر مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای ۱۹دی قم در سال ۵۶است،  روز گذشته رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط  تصویری با مردم آذربایجان شرقی به مناسبت قیام   ۲۹بهمن تبریز سخنان حکیمانه و راه گشا ایراد کردند.

وی با اشاره به ۳نکته از بیانات مقام معظم رهبری افزود :  ۲۹بهمن ۱۳۵۶ را روز درخشش تبریز نامیدند، حرکت و ابتکار مردم تبریز در این روز موجب شکل سنت چهلم گیری و استمرار مبارزه ملت و ثمردهی انقلاب اسلامی ایران شد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: عامل اصلی پیروزی انقلاب حضور میدانی مردم بود، مردم تبریز با ابتکار خود پایه گذار استمرار این حرکت میدانی شدند.

وی گفت:  بعد از درخشش مردم تبریز در دیگر استان های این کشور همین مراسمات چهلم برگزار شد و همین مراسمات باعث استمرار این حرکت انقلابی نقطه عطفی بر پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به تاثیرات منطقه ای و جهانی مقاومت ملت ایران گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند: ایستادگی و مقاومت افتخار آفرین ملت ایران نه تنها موجب پیشرفت کشور بلکه  دارای تاثیرات مهم منطقه ای هم  بوده است.

وی ادامه داد: مقاومت رو به رشد در منطقه ابهت استکبار را در هم شکست و زبان ملت ها  را در مقابل آمریکا گشوده است که باید این نعمت را  با استمرار انقلاب اسلامی قدر بدانیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به دو ابزار اصلی استکبار برای جدایی مردم از نظام انقلاب اسلامی گفت:  این دو ابزار اصلی استکبار عبارتند از:  فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای ، دروغ پردازی ها و تهمت زنی به ارکان  انقلاب و  مراکزی که در پیشرفت انقلاب اسلامی تاثیر دارند، شیوه هایی است که در عملیات رسانه ای استکبار استفاده  می شود.

وی افزود: تهمت زدن به مجلس، تهمت زدن به شورای نگهبان و  تهمت زدن  اخیر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید بزرگوار سردار سلیمانی  نمونه هایی از این لجن پراکنی هاست.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد : آنها اگر از خشم مردم نمی‌ترسیدند به امام امت هم اهانت میکردند اما جرأت این کار را ندارند،  جوانها و ملت ایران باید  در مقابل تهمت و دروغ پردازی های رسانه ای همچون فشار اقتصادی بایستند؛  راه  مقابله با فشار اقتصادی تلاش درونی و خنثی کردن تحریم هاست البته  در کنار آن تلاش دیپلماسی نیز خوب است همچنان که برادران انقلابی ما برای از بین بردن تحریم ها و  مجاب کردن طرف مقابل مشغول کار هستند؛ این یک  مهر تاییدی از طرف مقام معظم رهبری برای برادران دیپلماسی مابود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: کار عمده در مقابل فشار اقتصادی خنثی کردن تحریم از طریق  تقویت تولید و تحرک اقتصادی است که در این زمینه  حرکت دانش بنیان ها بسیار مهم است.

وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به ۳۰بهمن۸۱حادثه ای بسیار تلخ و سخت سقوط هواپیمای نظامی در کوههای سیرچ کرمان گفت:  در این حادثه هوایی ۲۷۶ نفر از پاسداران انقلاب اسلامی شربت شهادت نوشیدند۳۰نفر از این شهدای پاسدار متعلق به شهرستان رابر است. درود و رحمت الهی به این شهدای غدیر سانحه هوایی و از خداوند منان میخواهم شهدای عزیز غدیر را  با شهدای کربلا محشور گرداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود همچنین با اشاره به اینکه عده ای از مدیران شهرستان رابر غیر بومی است و  محل زندگی  آنها در شهرستان رابر و زادگاه شهید سلیمانی نیست،  گفت:  این مدیران غیر بومی آخر هفته در حال تردد بین رابر و شهرهای مختلف  هستند انصافاًخدمات خوبی در شهرستان رابر داشته انداما متاسفانه  آخر هفته مدیران غیر بومی در شهرستان رابر حضور ندارند.

امام جمعه رابر با ابراز گلایه مندی از این موضوع که مدیران غیر بومی  در ایام دهه فجر  و ۲۲بهمن حضور  نداشتند بر اساس  گزارشاتی که به ما می رسد بعضاً از خودروی دولتی برای تردد هم  استفاده میکند  این از نظر شرعی درست و جایز نیست  وهیچ مدیر کلی حق و اجازه ندارد به مدیرش اجازه دهد با خودروی دولتی بین رابر و شهرستانی  که زندگی میکند؛ تردد کند.

وی از مدیران ارشد استانی و  دولت مردمی و عدالت محور خواست که از مدیران بومی استفاده کنند مردم رابر؛ مردمی بسیار فهیم ، بصیر ، مدیر و لایق هستنداز مدیران بومی و دلسوز استفاده کنند اگر  مدیر بومی سراغ ندارند و از مدیر غیر بومی استفاده میکنند شرط آن است که  مدیر غیر بومی در زادگاه شهید سلیمانی  و محل خدمت زندگی کند، با مردم سرکار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی با اشاره به گزارشات مردمی ادامه داد:  چهارشنبه های  آخر هفته مدیر غیر بومی در محل خدمت حضور ندارد چرا که محل زندگی  آنها در شهرستان رابر نیست؛ زادگاه  شهید سلیمانی مدیری دلسوز و مردمی میخواهدکه  با مردم باشد و در کنار مردم زندگی کند.

امام جمعه رابر گفت: امیدوارم دولت سیزدهم در انتصابات جدیدی که در زادگاه شهید سلیمانی اتخاذ می کنند به این مسأله دقت داشته باشند  مدیرانی جهادی در کنار مردم  با مردم زندگی کنند  مدیری که در کنار مردم باشد قطعاًقدری از رنج و مشکل او می کاهد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب