پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:27:42 - جمعه 6 اسفند 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماينده مردم شهرستان هاي بافت، رابر و ارزوئيه در مجلس شوراي اسلامي:
سرمایه گذاری در جهت اهداف محیط زیست به ما کمک می کند/ در حفر تونل انتقال آب باید منافع مردم در هر شرایطی دیده شود
صمدالله محمدی یکی از مباحث مهم حفر تونل انتقال آب رابر به کرمان که دغدغه مردم هم هست،گفت: برداشت و نگاه ما این که باید منافع مردم در هر شرایطی دیده شود، حفر تونل برای مردم است ما نباید به مردمی آسیب برسانیم که به مردم دیگری خدمتی ارائه کنیم؛ می توان خدمت را به طریقی ارائه شود که به همه مردم نفع برسد و کسی دچار آسیب نشود.

به گزارش “صبح رابر”؛ صمد الله محمدی نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور در گفت و گو با خبرنگارما ، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار مهم و ارزشمندی که این شهرستان دارد و مشکلاتی در حوزه زیست محیطی داشت، دو جلسه با دکتر علی سلاجقه معاون رییس جمهور تا به امروز تشکیل شده و مباحث بررسی و دعوت به حضور شهرستان رابر شد.

وی با اشاره به حضور پر خیر و برکت معاون رئیس جمهور به زادگاهش در شهرستان رابر گفت: امروز توفیق حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشو را در شهرستان رابر داشتیم هر چند شهرستان را به نیکی میشناختند وحضورشان مایه خیر و برکت و قطعاً کوثر است.

محمدی یکی از مباحث مهم حفر تونل انتقال آب رابر به کرمان که دغدغه مردم هم هست، افزود: برداشت و نگاه ما این است باید منافع مردم در هر شرایطی دیده شود، حفر تونل برای مردم است ما نباید به مردمی آسیب برسانیم که به مردم دیگری خدمتی ارائه کنیم؛ می توان خدمت را به طریقی ارائه شود که به همه مردم نفع برسد و کسی دچار آسیب نشود.


وی با اشاره به اینکه در مسیرحفر تونل تقریبا ۹روستا دچار خشکسالی شدند؛ گفت: بنا به حرف مردم اگر این موضوع استمرار یابد روستاهای دیگر هم تحت تاثیر قرار میگیرند و باغات آنها هم خشک و از بین می رود.


نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی با دکتر سلاجقه و کمیته کارشناسی که برای بررسی حفر تونل انتقال آب فرستاده که تبعات ایجاد شده را بررسی و گزارش دهند اظهار کرد: هنوز گزارش کارشناسان آماده نشده و رئیس محیط زیست کشور منتظر این گزارشات هستند با کامل شدن و طی شدن مراحل نهایی گزارش در این خصوص تصمیم گیری می شود.


وی همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با وزیر نیرو در خصوص تونل انتقال آب رابر به کرمان گفت: امیدواریم با درایتی که مدیران ارشد کشور دارند خصوصا وزارت نیرو و سلاجقه معاون رئیس جمهور با برنامه ای که بتوانیم رضایت مردم را به دست بیاوریم و منافع مردم آسیب نبیند.


محمدی در بازدید از سد شهیدان امیر تیموری بیان کرد: ۹۷درصد کارانجام شده و مراحل نهایی آن در حال انجام است و به زودی آبگیری می شود مردم به این سد نیاز دارند قطعاً در زندگی مردم اثر میگذارد لذا میتواند شهرک صنعتی در پایین دست سد ایجاد شده از تخصیص صنعتی آن استفاده کنند و مجموعه های مختلفی که در حوزه فرآوری داروهای گیاهی را پیگیری کنیم قطعا میتواند از این سد بهره ببرد و به نتیجه مطلوبی برسد.


وی در خصوص مشکل لندفیل رابر که مطرح شد، گفت: با پیگیری حل میشود ۶محل را پیش بینی و پیشنهاد دادند و بررسی شده؛ امیدواریم نظر کارشناسی هر چه زودتر اعلام شود و محل لندفیل هم جا به جا شود و بتوان کار دفن زباله هم به طریقی انجام شود که تبعاتی برای مردم نداشته باشد.


صمدالله محمدی با اشاره به درخواست خود از دکتر سلاجقه گفت: سرمایه گذاری در جهت اهداف محیط زیست به ما کمک می کند در جهت اهداف محیط زیست در منطقه و شهرستان این آمادگی وجود دارد به افرادی که در حوزه محیط زیست میخواهند سرمایه گذاری کنند با تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند.

وی در بحث فولاد شهرستان بافت گفت: کارخانه فولاد بافت از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده کرده برای شهرستان های بافت، رابر و ٱرزوییه ظرفیت سازی و اشتغال ایجاد کرده که تاثیر در زندگی مردم گذاشته است .

وی با بیان اینکه در صورت بازدید معاون رئیس جمهور از کارخانه فولاد بافت گفت: با رعایت مسائل زیست محیطی در توسعه فولاد بافت هم نقش داشته و بتوان این کارخانه با رعایت مسائل زیست محیطی توسعه یابد.


محمدی با بیان اینکه درکارخانه فولاد بافت از تکنولوژی بسیار خوبی استفاده کرده و تا به امروز مشکلی را ایجاد نکرده است و امروز هم قرار است یک بررسی و بازدیدی توسط دکتر سلاجقه رییس محیط زیست کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب