پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:11:04 - جمعه 6 اسفند 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون رییس جمهور و رئيس محيط زيست كشوردر رابر:
سد شهیدان امیر تیموری با ۹۳درصد پیشرفت به زودی آبگیری میشود/ دغدغه مردم رابر از انتقال آب رابر به کرمان مد نظر ماست /مشکل لندفیل شهرستان رابر مرتفع می شود
علی سلاجقه گفت: سدشهیدان امیرتیموری باتوجه به اینکه برای تأمین آب شرب شهرستان رابر ایجاد شده ومراحل نهایی را می گذراند که یکی از دغدغه های مردم است تا کنون ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد وامیدواریم با توجه به اینکه یک ظرفیت خوب برای تأمین آب شرب رابراست و بارفع موانع هر چه سریعتر آبگیری شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ در ادامه سفرهای استانی دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان محیط زیست کشور امروز با سفر به رابرزادگاهش در بازدید از پروژه های سد شهیدان امیرتیموری و تونل انتقال آب رابربه کرمان مشکلات زیست محیطی چندین پروژه معدن درآلو، لندفیل رابر، تونل انتقال آب وسدشهیدان امیرتیموری رابررسی کرد.

دکتر علی سلاجقه در حاشیه بازدید از این پروژه ها گفت: شهرستان رابر یکی از شهرستان هایی است که از لحاظ شاخصه های محیط زیستی جزو مناطق بکر کشور است ومامکلف هستیم که سرمایه های عظیم طبیعی و خدادادی را به نحو مطلوب حفظ و برای مردم منطقه از لحاظ معیشت پایدار شرایطی را ایجاد کنیم که با استفاده از پتانسیل های نیروی انسانی بسیارعالی وتحصیل کرده این شهرستان اشتغالزایی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به چند معضل اساسی در شهرستان رابرکه از سوی نماینده مردم شهرستانهای بافت، رابروارزوئیه ومسئولین شهرستان در حال پیگیری است وهمچنین با جلساتی که باوزرا داشتیم مطرح شده؛ اظهار کرد: پروژه انتقال آب رابربه کرمان از دغدغه اصلی مردم شهرستان رابر‌ است که مد نظر ماست وریاست جمهور شخصاَ براین موضوع اشراف دارند و از ما خواستند که دغدغه مردم مرتفع شود .

سلاجقه با اشاره به نشستی که با وزیر نیرو داشته ونشستی که درهفته های آینده برگزار خواهد شد؛ افزود:این موضوع پیگیری می شود و با یک روش عالمانه واز نظر اقتصادی مقرون به صرفه این مشکل حل خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور پیرامون مسائل مربوط به معادن منطقه ومسئولیت های اجتماعی معادن برای مردم استان و مردم منطقه گفت: معدنی که در این منطقه قرار گرفته وسرمایه های طبیعی منطقه را ازبین می برد ودرعوض اشتغال ایجادمی کند وارزش افزوده دارد بایستی مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

وی تصریح کرد: استان کرمان یکی از استان های رتبه اول معادن کشور است و ما ازوزارت صمت و مجموعه معادن استان کرمان می خواهیم که مسئولیت اجتماعی خود را باپیوست های محیط زیستی وحتما فرهنگی به نحو مطلوب انجام دهند وامیدوارم معدن درآلو واقع در رابر هم مسئولیت های اجتماعی خود را مطلوب انجام دهد.

سلاجقه بااشاره به اینکه مستندسازی قبل و بعد از استخراج معدن و زیرساخت هایی که انجام شده منظر منطقه وسرمایه های طبیعی از بین رفته که می طلبد مجموعه صنعت مس کشور مسئولیت اجتماعی خود را به نحو مطلوب برای شهرستان رابرانجام دهد و ما پیگیر هستیم که این امرتحقق پیدا کند.


وی با اشاره به بازدید از سدشهیدان امیرتیموری گفت: سدشهیدان امیرتیموری باتوجه به اینکه برای تأمین آب شرب شهرستان رابر ایجاد شده ومراحل نهایی را می گذراند که یکی از دغدغه های مردم است تا کنون ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد وامیدواریم با توجه به اینکه یک ظرفیت خوب برای تأمین آب شرب رابراست و بارفع موانع هر چه سریعتر آبگیری شود.

سلاجقه همچنین درخصوص مشکل لندفیل شهرستان رابرگفت: اداره کل محیط زیست استان را مکلف کردیم که مکان یابی یک نقطه مناسب درشهرستان را مدنظر قراردهد وتصفیه خانه در مرکز شهرستان که بخش های اطراف را سرویس دهد و امیدواریم درشهرستان باهمتی که ازسوی آب وفاضلاب استان وکشور صورت میگیرد ماپیگیرخواهیم بود مشکل آن مرتفع شود تا شاهد دغدغه های اینچنینی برای مردم شهرستان نباشیم.

وی همچنین با اشاره به دغدغه ۸۰ درصد مردم رابر در خصوص حمله گراز های وحشی به منطقه گفت: این وظیفه به عهده ستاد مدیریت بحران کشوراست، با توجه به اینکه حیات وحش مردم را به مشکل مواجه کرده چه مزارع و باغات مردم آسیب رسانده و حتی حیوانات خانگی که متاسفانه بیماری های مختلفی ایجاد کرده در بودجه سال ۱۴۰۱یک مبلغ مناسبی در حدود یکصد میلیارد تومان برای این موضوع دیده شده است.

وی افزود: همچنین استفاده از صندوق بیمه محصولات کشاورزی که سعی شده خسارت ها را کاهش دهد استفاده شود ومسیولیت ستاد بحران کشور همچنان پا برجاست.

وی افزود: همچنین استفاده از صندوق بیمه محصولات کشاورزی که سعی شده خسارت ها را کاهش دهد استفاده شود ومسیولیت ستاد بحران کشور همچنان پا برجاست.


سلاجقه در ادامه سفر در جمع نمازگزاران زادگاهش حضور پیدا کرده و ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور گفت: دولت انقلابی و مردمی خوشبختانه بدور از شعارهای عوام فریبانه، این دولت مردانه با آن عهد و پیمانی که با شما بزرگواران بسته و دست بیعت به شما داده ازنظام و ارزشهایی آن دفاع می کند.

وی افزود: این دولت با شما عهد بسته در جهت اهداف والای شهدای شما مخلصانه و صادقانه و بدور از هر گونه تجمل و شعار گرایی در عمل آنچه را که شما به آن اعتقاد دارید جامه عمل بپوشاند.


سلاجقه با تبریک فرارسیدن عید مبعث گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند :«برای (احیای) مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام»امروز اخلاق گمشده جامعه ما و گمشده جامعه بین الملل است آنچه امروز در مجاهدت بین المللی در تعاملات بین المللی گمشده؛ اخلاق است.


وی افزود: دولت جمهوری اسلامی در بُعد ارتباطات بین المللی مبنا را ارتباط صحیح با همسایه ها و کشور هایی که غالبا درمسلک دین ما قرار دارند؛ موفق بوده است.

سلاجقه با اشاره به دعوت همه دولت ها همسایه و دولت های پانزده گانه از دولت جمهوری اسلامی به حضور رییس جمهور در کشورهای خود گفت: خون شهدا اقتدار به کشور جمهوری اسلامی ایران داده ؛ تمامی سرمداران دنیا در یک کف ترازو و پشت یک میز و جمهوری اسلامی ایران در یک طرف دیگر کف ترازو قرار دارد به نفع جمهوری اسلامی ایران است چارچوب ارتباطات بین‌المللی با استعانت از رهبری را سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت » دانسته و همچنین در تعامل ایران با جهان نوید های خوبی خواهید شنید.

وی با بیان اینکه دولت، اقتصاد و سرنوشت کشوررا به هیچ وجه به موضوعات خارجی گره نمی زند دولت به نحوه مطلوب عمل میکند؛ گفت : می دانیم سفره مردم کوچک شده این حس می کنیم این نوید در بازه زمانی کوتاه صادرات گاز نسبت به سال گذشته در سال۱۴۰۰ به ۷.۶میلیارد صادرات گاز رسید و تمام پول به کشور برگشت در این دولت پولی از کشور در کشورهای دیگر بلوکه نمیشود.

سلاجقه با بیان اینکه ۴۵ درصد صادرات افزایش یافته اگر برجامی تصویب نشود صادرات نفت کشور اتفاق می افتند بیان کرد: در عرصه بین الملل ضریب جمهوری اسلامی در تراز عالی قرار دارد و در بعد نظامی درتراز عالی قرار داریم و همچنین به تراز مناسبی در عرصه اقتصادی می رسیم.

وی با بیان اینکه درسفرهای ریاست جمهوری هیچ کلنگی به زمین نخورده تا همه طرح های ناتمام اتمام یابد گفت: ۱۴هزار و ۸۰۰میلیارد تومان از خزانه کشور برای طرح های ناتمام اختصاص پیدا کرده و نقدا پرداخت شده است. دولت با تدابیر و رهنمودهای رهبری نوید بخش و افق روشنی برای ملت شریف ایران خواهد بود.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای قنات ملک و قرائت فاتحه بر مزار والدین سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون رییس جمهور به شهرستان رابر بود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب