پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:27:03 - سه شنبه 17 اسفند 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای استان کرمان برگزار شد
آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای استان کرمان با حضور واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی، سردار حزنی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،محمد طاهری مدیر عامل آبفای کرمان، یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد روستای قنات ملک برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ درنهضت آبرسانی مرد میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای استان کرمان با حضور واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی، سردار حزنی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،محمد طاهری مدیر عامل آبفای کرمان، یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد روستای قنات ملک برگزار شد.

سردار سیدضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای استان کرمان در شهرستان رابر که با حضور سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت اظهار کرد: مأموریت اصلی و اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از نظام مقدس جمهوری مقدس ایران و امنیت پایدار است.

وی افزود: سپاه در کنار مأموریت اصلی خود، بحث محرومیت زدایی و مردم داری و مردم یاری و مردم دوستی را در درجه اول در سراسر کشور، جاهایی مرزی، صعب العبور و حساس کشور سرلوحه کار خویش قرار داده است.

سردار حزنی با اشاره به اینکه تلاش بسیج سازندگی برای رفع عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته و حل مشکلات مردم است، عنوان کرد:  امروز ما در کنار خیر نیکوکار نهضت آبرسانی مردم میدان این عقب ماندگی که درآب روستا هست؛ را کم کنیم.

وی گفت: آمار و ارقام ارائه نمی دهیم وقتی آمار و ارقام ما درست است که مردم از ما رضایت کامل داشته باشند شایستگی ما وقتی که مردم ما از رضایت داشته باشند.

سردار حزنی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده ولی هنوز تا رفع محرومیت خیلی فاصله داریم تصریح کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۱ باید رای مشکل بی آبی، اشتغال، ازدواج آسان و پروژه های زود بازده در استان انجام شود که در سال ۱۴۰۱ کارهای خیلی خوبی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم از طرح هایی که مردم را خوشحال می کند حمایت و پشتیبانی کنیم تا کنون چنین بوده و در سال ۱۴۰۱ شدت بیشتری می گیرد.

سردار حزنی بیان کرد: ما باید یاد بیگیریم مردم خیلی مهم هستند؛ هوای مردم داشته باشیم خدا هوای ما را دارد وقتی ما با مردم هستیم خیلی مهم است چرا که این موضوع در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم و موفق شدیم به مردم منفعت برسانید واجبات انجام دهید به جای مستحبات کار مردم را جلو بیندازید در برهه ای از زمان یکسری مشکلات را حل کنیم ما و همه کسانی پشت میزهای جمهوری اسلامی ایران نشسته اند باید حواسشان جمع کنند ما مدیون مردم هستیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌هایی است که همه رده‌های سپاه در آن کارهایی انجام دادند گفت: رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلابی اسلامی از قرارگاه خاتم الانبیا تا هوافضا و نیروی زمینی و دیگر رده‌ها تا کنون ۴ هزار و ۸۵۶ پروژه عمرانی و ۱۴ هزار و ۸۰۲ پروژه غیر عمرانی در استان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۴ بار به این روستا آمدم که اولین مرتبه با شهید سلیمانی همراه بودم گفت: ما به این مردم این استان کرمان خیلی بدهکار هستیم و کارهایی که قول آن داده شده باید انجام شود.

معاون هماهنگ‌ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه با دستور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمان در نظر گرفته شده افزود: انجام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است و ساخت مساجد بین راهی در استان کرمان نیز توسط سپاه انجام می‌شود.

سردار حزنی گفت: آبرسانی به ۲۸۷ روستا ی استان کرمان تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی اجرا شده که ۱۶۲۰۲۸ نفر از نعمت آب برخوردار شدند.

حاج اکبر ابراهیمی خیر نیکوکار و مردجهادگر نهضت آبرسانی گفت: ۱۶سال گذشته در قنات ملک چهارده مدرسه کوچک ساختتم خدا روزی مان کرد نمی توانم آنگونه که باید شکر خدا را به جای آورم؛ بزرگترین نیاز انسان؛ آبی که مهر فاطمه سلام الله علیهااست.

وی اظهار کرد: اهداف معین آنچه که قبول داریم جان و مال ما امانت خداست و این امانت باید ادا کرد به حرف و شعار نیست.

وی ادامه داد: بارها گفته ام یک دقیقه دنیای فانی را به صدها هزار سال نمی فروشم از همه انسان ها با مشقت آب تهیه می کنند می خواهم خدا امان بده بتوانم امانتش را ادا کنم و تا عمر دارم اگر خدا امان بدهد شب و روزم را می گذارم برای رفع این محرومیت این قرار داد تمام شود دوباره قرار داده می بندم .

ابراهیمی با اشاره به پنجمین قرارداد گفت: امروز اعلام کردم ۲۸۷پروژه آبرسانی است ۱۱۴پروژه را امروز قبول کردیم که اینها را افتتاح شود ۱۰۲پروژه دیگر به نیت ۶۳ عمر حاج قاسم انجام می شود .

وی عنوان کرد: ما باید به خودمان تذکر بدهیم “شهید سلیمانی عاشق شهادت بود روزی شهادت می خواهم ولی شهید سلیمانی ثروت دنیا نداشت افتخار اسلام و کشور بود به همین دلیل شب و روز دعا می کنم و از خدا می خواهم دو سه ساعت گدایی می کنم خدایا! من را به خودم وا مگذار ومن را واسطه قرار بده بین بندگانی به تو نیازمند هستند خدا امان بده امانتت ادا کنم و روزی من با دعای خوب شما شهادت شود ”

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در این آیین نیز با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره اوج محرومیت زادگاه شهید سلیمانی از زیر ساخت جاده، فاقد خانه عالم ، فاقد هر گونه مکان ورزشی و مهمانسرا با حضور میدانی تلاش و کوشش می توان غبار محرومیت را بزدایند.

وی ادامه داد: در فقر رابر همین بس که معین اقتصادی ندارد۱۳ روستا زادگاه شهید سلیمانی به دست شما آبرسانی شود و هنوز بیش از ۲۰ روستا فاقد آب آشامیدنی سالم است.

سردار معروفی فرمانده سپاه قارالله استان کرمان نیز در این مراسم آیین افتتاح طرح آبرسانی ۱۴ روستا ضمن خیر مقدم گفت: اعلام پایان مرحله آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۰ و پابان ۵۰۰طرح مسکن مددجویان توسط سپاه و کمیته امداد که فاز اول آن تمام شده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه استان کرمان با تنش آبی و عدم پایداری آب روبروست، اظهار کرد: ما افتخار می کنیم به همت واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی و تلاش نیروهای جهادی تا پایان اسفند۳۴۰روستای دور افتاده در استان آبرسانی می شود.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فدای مثلث ولایت، ملت بزرگ اسلام و انقلاب اسلامی می شود چرا که اعتقادی ؛ جهادی و مردمی از مولفه های سپاه است.

سردار معروفی با بیان اینکه رویکرد انقلابی سپاه ؛ نه محافظه کار و نه محاسبه گر و نه معامله گر است گفت: حرکت سپاه بر مبنای جهاد با رویکرد انقلاب اسلامی است این سپاه و این راهبرد بزرگترین دشمن خود انقلاب و نظام را آمریکا می داند که دست از دشمنی بر نمی دارد در کنار دشمنی آمریکا بزرگترین دشمن فقر و محرومیت میداند و برای برطرف کردن فقر و محرومیت متعهد است.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۲۸۷ روستای استان کرمان که ۱۴ روستا به نیت ۱۴ امام معصوم(علیه السلام)است تا پایان سال ۱۴۰۰ به همت واقف گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی ۱۶۲۰۲۸ نفر از نعمت آب برخوردار شدند و تا ۳ خرداد جمعیت ۴۷ هزارنفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

سردار معروفی با اشاره به اولویت استان کرمان برای رفع محرومیت در حوزه آب، بهداشت، اشتغال، خدمات جهادی و فرهنگی است، گفت: گفتمان گام دوم انقلاب و مکتب شهید سلیمانی را به جد در دستور کار قرار دادیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خیرین و نیکوکاران و حامیان تجلیل شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب