پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:46:47 - جمعه 20 اسفند 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
ماه شعبان فرصت تمرین زیست توحیدی و ارتقا به مقام صدیقین است/ یکی از نیاز اساسی کشور زنده نگه داشتن نام شهداست /بحران اوکراین نتیجه ادعاهای پوچ ولفاظی های پوشالی است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: یکی از نیاز های اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهداست بزرگداشت شهدا برای آینده کشورمان حیاتی و ضروری است ما به فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت نیازمندیم، اگر این فرهنگ عمومی شد جامعه ما این فرهنگ را دارا باشد هرگز متوقف نخواهد شد وبه عقب برنخواهد گشت.

به گزارش صبح رابر ، حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: ماه شعبان فرصت زیست توحیدی است، فرصت تمرین زیست توحیدی و ارتقا به مقام صدیقین است.

وی ادامه داد: ماه شعبان برای این است با حق تعالی انس بگیرد خلوتی داشته باشیم، کسی وقت ندارد روزانه ۵۰آیه قرآن بخواند روز قیامت توقع نداشته باشد مورد شفاعت قرآن قرارگیرد به دلیل بی توجهی به قرآن حتی مورد نفرین قرآن هم قرار می‌گیرد.


وی افزود: در ماه شعبان عبادت های مختلفی وارد شده است مهمترین عبادت استغفار است اگر استغفار نباشد نفس دائما آلودگی جمع می کند، ماه شعبان ماه استغفار است روح انسان نیاز به تخلیه دارد در ماه شعبان به وسیله استغفار زیاد روح خود را تخلیه کند.

خطیب جمعه رابر اظهار کرد : مناجات شعبانیه از الطاف بسیار زیادی برخوردار است نفس انسان ا خیلی زیبا تخلیه می‌کند و آرامش بسیار زیاد و زیبایی به نفس می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز یکشنبه ۲۲اسفند مصادف با سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام رضوان الله تعالی علیه سال ۵۸ و روز بزرگداشت شهدا گفت: یکی از نیاز های اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهداست بزرگداشت شهدا برای آینده کشورمان حیاتی و ضروری است ما به فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت نیازمندیم، اگر این فرهنگ عمومی شد جامعه ما این فرهنگ را دارا باشد هرگز متوقف نخواهد شد وبه عقب برنخواهد گشت.


وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا ما را با این فرهنگ آشنا می‌کند، از برگزار کنندگان مراسمات یادواره ها در شهرستان ۳۵۰شهید شهرستان رابر و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی ۳۰شهید منطقه هلیل رود ،یادواره ۱۳۰شهید بخش هنزا و یادواره ۷۰شهید روستای گنجان تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی با تبریک فرارسیدن۱۱شعبان ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان عنوان کرد: حضرت علی اکبر علیه السلام همه صفات و کمالاتش خدایی است مجنون و شیفته خدا بود، امیدوارم جوانان عزیز انسان کاملی مانند حضرت علی اکبر علیه السلام الگو و اسوه زندگی خویش قرار دهند و در قیامت شفاعت حضرت علی اکبر علیه السلام شامل حالمان گردد.

وی با اشاره به گام بلند سپاه پاسداران در فضایی شدن اولین کشور اسلامی، همزمان با اعیاد شعبانیه گفت: نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده ماهواره بر سه مرحله ای قاصد بر کویر شاهرود ماهوار نور۲را در مدار ۵۰۰کیلومتری زمین قرار داد.
وی با بیان اینکه مأموریت این ماهواره، سنجشی و شناسایی است، افزود: ماهواره نور ۲ارتقا یافته ماهواره نوع یک است، اطلاعات جمع آوری شده توسط این ماهواره کاربردهای مختلفی دارد این ماهواره می تواند از فاصله ۵۰۰کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را رصد کند، میتواند ابزار راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی به حساب آیند.

امام جمعه رابر با تاکید بر این نکته که فرزندان انقلابی این مردم توانستند، سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان اول کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد این اتفاق ودستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست بلکه غلبه بر اراده هایی است که می خواستند ما را در زمین قفل کنند ما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری پیچیده و دانش علمی نوین را به یک محصول تبدیل کنیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه بیش از دو هفته از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین می گذرد گفت: روسیه این تهاجم را عملیات ویژه می داند و غربی ها و اوکراین این را جنگ و جنایت جنگی می نامند .
وی ادامه داد: بحران اوکراین نتیجه اعتماد به غرب و ناتو، اعتماد به ادعاهای پوچ و لفاظی های پوشالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد: روسیه بر اساس برخی از آمارها۵۳درصد نفت و ۴۶درصد گاز اروپا را تأمین می‌کند و در عمل هیچ کمکی نمی بیند و مهم‌ترین تولید کننده فلزات اساسی مس، آلومینیوم، فولاد و در عین حال صادر کننده محصولات استراتژیک کشاورزی گندم و غلات است.


وی ادامه داد: تحریم روسیه قیمت انرژی و اینگونه محصولات را بشدت افزایش می دهد غرب را دچار بحران می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه روسیه را تحریم می‌کنند اما درآمد روسیه باتحریم چند برابرخواهد شد، گفت: غرب و آمریکا در حال افول و زوال است و جهان شاهد سوق داده شدن قدرت از غرب به شرق است.

امام جمعه رابر گفت: روسیه هیچ هراسی از تحریم آمریکا ندارد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چند برابر شده است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب