پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

0:35:11 - جمعه 12 فروردین 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری یادواره خانگی شهید خوبیار شمس الدینی در منزل برادر شهید
یادواره خانگی شهید خوبیار شمس الدینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منزل برادر شهید برگزار شد.

به گزارش صبح رابر؛ یادواره خانگی شهید خوبیار شمس الدینی با حضورمعاون مدیر کل امور عشایری استان کرمان، فرماندار رابر، رییس بنیاد شهید شهرستان، فرمانده حوزه شهدای رابر و جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رابر و مداحی کربلایی جواد عسکری برگزار شد.

گوشه ای از زندگی نامه شهید والامقام خوبیار شمس الدینی

در سال ۱۳۴۳در خانه ماشاءالله کودکی دیده به جهان گشود که نامش را خوبیار نهادند.مادر خود را اواخر همان سال و پدر خود را در سن هفت سالگی از دست داد. دوران دبستان در مدارس عشایری به سختی گذراند و برای یاد گرفتن قرآن رهسپار مکتب خانه شدو با اوج گیری مبارزات انقلابی در آتش سوزی مسجد جامع کرمان توسط ساواک زخمی شد.

خوبیار در سال ۱۳۶۱ بعد از تلاش های زیاد موفق شد مسؤولین اعزام سپاه رابر را متقاعد کند که می تواند به جبهه برود. به استخدام سپاه درآمد و پس از اعزام به جبهه حق علیه باطل درچندین عملیات با حضور در یگانهای خط شکن لشکر ۴۱ ثارالله نقش مؤثر و فعالی ایفا کرد. بارها زخمی شد و سرانجام در تاریخ ۱۱/۱/۱۳۶۳ در جزیره مجنون در حالی که در حال خنثی کردن مین بوداز ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نایل آمد.پیکر مطهرش در گلزار شهدای دهستان سیه بنوییه آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید:

« خدایا شهادت در راهت را نصیب من بگردان». خدای را شکر که من شمعم و می سوزم تا راه را روشن کنم. از تو می خواهم که اجازه ندهی وجودم تباه شود و عنایت کنی تا آخر بسوزم. آن جا که خاکستری از وجودم باقی نماند. خدایا در دنیا عزت همین بس که بنده تو باشم و همین افتخار بس که خدایم تو باشی پس نه مرا چنان کن که خودم دوست دارم، بلکه احوالم را چنان بگردان که خودت می خواهی. پیام من به ملت عزیز و شهید پرور ایران این است که دست در دست همدیگر و با تمام همت و توان با ظالمین و زور گویان مبارزه کنند. از ملت عزیزمان ایران می خواهم دست از حمایت امام که حمایت از اسلام و قرآن است، برندارند. پشتیبان ولایت فقیه باشند، زیرا پایه و اساس انقلاب ما ولایت است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب