پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:57:33 - جمعه 12 فروردین 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطيب جمعه رابر:
جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ره توشه قرن ۱۵ را برآورده است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران؛ امنیت و استقلال، رشد علمی و فناوری و پیشرفت های عمرانی برخواسته از مجاهدت خود را به عنوان بزرگترین ره توشه قرن ۱۵ برآورده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به هشت توصیه امام رضا (ع) برای آخرین روزهای ماه شعبان گفت: در باقیمانده ماه شعبان کوتاهی ها را جبران کنیم، اولین دستور این است کارهای لغو بیهوده را کنار بگذارید و دنبال کار مفید باشید، بیشتر دعا  و استغار و تلاوت قرآن  داشته باشید، توبه کنید و کینه ها را دور بریزید، پرداخت خمس و زکات و دوری از گناه و رعایت حق الناس و حق الله و تقوای الهی را پیشه کنید.

وی با بیان اینکه بنا بر روایات  و احادیث فرستان صلوات و سجده زیاد گناهان انسان را می ریزد واین یکی از راههای میانبر از فرصت های از دست رفته ماه شعبان است و برای ورود به ماه مهمانی خدا خود را تطهیر و پاک می کند و افزود: برای تطهیر و ورود به ماه مبارک رمضان باید توبه کرد راه توبه جمع کردن ابزار گناه است.

 خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود گفت: امروز ۱۲فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران روز به ثمر نشستن خون شهیدان و روز بعثت انقلاب و استقرار حکومت مستضعفین  را گرامی میدارم .

 وی افزود : به منطق قرآنی فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران چیزی جز پیوند پیام قرآنی با ملت ایران نیست، تحقق این فلسفه متعالی منوط به دو رکن  اساسی اسلامیت و جمهوریت است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد:  ملت بزرگوار جمهوری اسلامی یک بار دررفراندوم  فروردین ۵۸ رسماًبه نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران آری گفتند و در طول این سال ها بارها در رفراندوم های غیر رسمی نظیر راهپیمایی ها ۲۲بهمن  ماه ها، حضور در پای صندوق رأی، تشییع پیکر شهدا به ویژه  تشییع پیکر سردار دلها شهید حاج قاسم عزیز به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند .

وی، با بیان اینکه  جمهوریت تنها با حضور مردم  و مشارکت سیاسی شکل میگیرد تصریح کرد: حضور مردم تعیین کننده امنیت ملیست ، علت اینکه  کشور جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد همین حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف است.

امام جمعه رابر با اشاره به  علت به زانو در آوردن دشمنی های پررو و قوی در مقابل جمهوری اسلامی ایران گفت: حضورهمیشگی و بصیر مردم جمهوری اسلامی  در همه صحنه هاست دشمن را ناتوان در مقابل نظام جمهوری اسلامی کرده است.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در این هفته پیش رو گفت: امیدوارم بتوانیم از این ضیافت الهی بهره لازم را ببریم ودر این ماه مبارک  توشه ای برای سفر برزخ و قیامت مان فراهم کنیم .

  امام جمعه رابر افزود: با حلول ماه مبارک رمضان بهار طبیعت با بهار فطرت احترام پیدا کرده است، بهار فطرت یعنی حلول ماه مبارک رمضان  و حلول سال جدید و قرن جدید و این حلول سال جدید به همه تبریک میگویم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند گفت: این شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بدین جهت است که در عرصه دانش بنیان و تکنولوژی آن  منشأ اقتدار نظام و کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: ما با فعالیت خوب  و مطلوب در عرصه دانش بنیان و تولید محصولات آن می توانیم به بازار کشورهای دیگر ورد پیدا کنیم .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه  وقتی غرب کشوری را تحریم می کند، میگوید؛ آن کشوری که تحت تحریم ما هست همه هدف آن این که دانش فنی را نمی خواهد در اختیار کشور های مورد تحریم قراردهد افزود: چون دانش فنی و تکنولوژی منشأ اقتدار یک کشور است، اگر در کشور خودمان روی  توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان تمرکز کنیم  می توانیم اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد تهاجمی وروددهیم .

وی ادامه داد: می توانیم با محصولات دانش بنیان قیمت بازار کشورهای دیگر را به دست گیریم  و می توانیم کشورهای دیگر را  وابسته به کشور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنیم بنابراین مقوله دانش بنیان  یک مقوله بسیار مهم است .

خطیب جمعه رابر گفت : مطالبه ما از نهاد های مسئول و سیاست گذاری های کلان در جهت تحقق  شعار سال است از این دولت  انقلابی  و جهادی انتظار می رود که شعار سال به زمین نماند .

وی، با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان نقش بسیار مهمی در جهت رشد تصاعدی تولید و اشتغال دارد، ادامه داد: وقتی شعار سال تحقق عینی  پیدا کند تقویت تولید در ارتقای عزت و اعتماد به نفس ملی نقش بسیار مهمی دارد امید دارم خداوند منان به خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق خدمت بدهد که بتوانند به  این شعار سال تحقق عینی ببخشند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به قرن چهاردهم شمسی گفت: این قرن  را قرن زوال استبداد و اخراج استعمار از ایران می نامم،  در ۴۳ سال باقی مانده به قرن چهاردهم جهان حوادث شگفت آوری به خود دید و سال ها میگذرد تا بتوان این حوادث را تحلیل کند  وبفهمد.

وی ادامه داد: ایرانیان  جلوی دو ابر قدرت جهان در قرن چهاردهم ایستادند صدها فتنه و صدها توطئه را ایرانیان  خنثی کردند یک جنگ هشت ساله در سال های ۵۹تا ۶۷نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران پشت سر گذاشت برای اولین بار بود که یک میلیمتر از خاک  جمهوری اسلامی ایران به کسی واگذار نشد .

امام جمعه رابر بیان کرد: ایران  قرن چهاردهم را با اشغال و حاکمیت استبداد و استعمار شروع کرد این قرن با زوال استبداد پادشاهی و افول آمریکا به پایان رسید قرن چهاردهم به وسیله استعمار دیکته می شد  در حالی قرن  14 را به پایان رساند و قرن پانزدهم را آغاز کرد که  این  ایران اسلامی  است که خواسته های خود را به استعمار تحمیل می کند .

 وی ادامه داد: ایران عزیز؛ قرن ۱۴را از لابلای آتش اشغال، استبداد، استعمار، جنگ، توطئه، فتنه ، ققنوس ها سر برآورده و زخم دهیده  و رنج دیده است، اما پیشرفت هایی  که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود دیده است قامتی استوار، محکم در مقابل دشمنان بیگانه ایستاده است.

خطیب جمعه رابر افزود: جمهوری اسلامی ایران؛ امنیت و استقلال، رشد علمی و فناوری و پیشرفت های عمرانی برخواسته از مجاهدت خود را به عنوان بزرگترین ره توشه قرن ۱۵ برآورده است.

وی گفت: در حالی ایران اسلامی قرن پانزدهم را آغاز می کند که امنیت و استقلال او در دنیا زبانزد است امنیت و استقلال و عدم وابستگی خودرا به رخ جهانیان می کشاند از خداوند منان می خواهم این نظام و انقلاب ما با نظام و انقلاب دولت جهانی مهدی موعود متصل گردد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب