پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:58:52 - جمعه 19 فروردین 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
تمام رذائل اخلاقی باقرآن درمان می شوند/ حادثه دلخراش صحن حرم رضوی برای ضربه زدن به وحدت اسلامی انجام شد
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: حادثه دلخراش صحن حرم رضوی با هدف قرار دادن وحدت اسلامی انجام شده است.

به گزارش صبح رابر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی اولین هفته ماه مبارک رمضان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: ماه مبارک رمضان دانشگاه خودسازی است که درب آن به روی همه مکلفین باز است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان یک دانشگاه گسترده تربیتی دربحث‌خودسازی، اصلاح وآمرزش است که باید خودمان را دراین دانشگاه تربیتی به مراتب عالی ارتقاء دهیم.

امام جمعه رابر تصریح کرد: ماه رمضان، ماه فرصت یابی (فرصت آشتی با خداوند)، فرصت نظم وبرنامه ریزی ، ازدیاد تقوی وتقویت اراده است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان؛ ماه بهار قرآن است و قرآن کریم ربیع القلوب وبیان کننده تمام دردهاست که برای درمان بیماری های روحی اجتماعی وناهنجاری های درون جامعه راهکارارائه می دهد و استرس، اضطراب ، غیبت، کینه و تمام رذائل اخلاقی باقرآن درمان می شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: قرآن کتاب رحمت، بشارت، نصیحت و پند و اندرز است.
امام جمعه رابر تمسک به قرآن کریم را تسکین دهنده آلام بشریت خواند و عنوان کرد: امیرالمومنین علی (ع) شهید ماه رمضان درنهج البلاغه خطبه ۱۷۶می فرماید: قرآن شفاء برای بزرگترین درهاست.


حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بزرگترین درد کفر، نفاق، گمراهی و بزرگترین درد جامعه به وسیله قرآن درمان میگردد، ادامه داد: کتاب قرآن کریم ، کتاب کرامت واحسان، از لوح محفوظ آمده، مطهران آن را درک می کنند، از طرف خداوند نازل شده ونبی بزرگواراسلام واسطه نقل است را از ویژگی های قران کریم عنوان کرده است.

وی بااشاره به اینکه بااین ویژگی ها قرآن کریم در سوره واقعه ازماشکایت از تساهل، سستی وبی توجهی به قران دارد گفت: اولین بی توجهی به قران این است که نتوانیم از روی آن تلاوت کنیم که برای جامعه مصیبت است ودومین دلیل سستی وبی توجهی به قرآن قرائت بدون تدبردرآیات قرآن است.

امام‌جمعه رابر با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه(س) ام المومنین گفت: تنها زنی که نامش درقران کریم آمده حضرت مریم (س) است که یک سوره درقران به نام او و۳۰مرتبه نام ایشان به میان آمده است وفضائل قرانی آن انطباق باحضرت خدیجه(س) در عفت ،پاکدامنی و طهارت دارد.


وی افزود: حضرت خدیجه(س) اول بانویی بود که نبی بزرگواراسلام را تصدیق وبه اوایمان آورد و پشت سرحضرت محمد(ص) نماز اقامه کرد وبرای نشرمعارف اسلام ثروت خود را دراختیار پیامبرقرارداد که بایدازایشان الگو پذیریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی درادامه سخنان خود با اشاره به حادثه دلخراش صحن پیامبراعظم جامع رضوی گفت: این حادثه پس از بمب گذاری درسال ۷۱ درحرم مطهر دومین حادثه ای که درحریم قدس رضوی صورت گرفت ودلهای مؤمنین را جریحه دارکرد.

وی با تسلیت شهادت دو شخصیت شهید انقلابی حضرت حجت الاسلام شهید اصلانی وحضرت حجت الاسلام شهید دارائی گفت: این ماجرا حکایت از پشت صحنه وکارگردانی توطئه ای از سوی دشمنان جمهوری اسلامی دارد که ارزیابی ها وجریان سازی های فضای مجازی در یک هفته اخیر گواه براین ادعاست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهار کرد : درسطح کلان وراهبردی هدف قرار دادن وحدت اسلامی است‌.

وی بابیان اینکه آرمان بزرگ انقلاب واسلام وحدت امت اسلام است گفت: آنچه از تحرکات اخیراستکبار واینگونه جریانات مشخص است این است که سخت ترین وتلخ ترین اتفاق برای صهیونیسم جهانی اتحاد امت اسلامی است وآنهاکه از این اتحاد سخت در عذابند و درصددند باشعله سازی جنگ فتنه های مذهبی از راه هتک حرمت باشکستن قداست اماکن مقدسه، مسلمانان را روبروی هم قراردهند.

امام جمعه رابرتصریح کرد: درسطح جهان اسلام مسئله فلسطین وقدس شریف مسئله اصلی جهان اسلام است که ماه مبارک رمضان ونزدیک شدن به روز قدس از یکسو و ازسوی دیگر ضربات سنگینی که صهیونیست ها این روزها تحمل می کنند وبه شدت آنها را عصبانی کرده طبیعی است آنها هم با هرتوطئه ای درصدد انتقام برآیند.

وی افزود: صهیونیست هایی که‌راهبرد خود را ضربه به کشور جمهوری اسلامی ایران با هزار چاقو دراولویت خود قرار داده بودند اکنون خود متحمل سنگین ترین ضربات از ناحیه کشورهای مقاومت وکشور جمهوری اسلامی ایران است که نمونه اخیرآن هدف قرارگرفتن مقرموصاد در اربیل عراق بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بابیان اینکه گفتمان مقاومت درغرب آسیا درحال تبدیل شدن به یک گفتمان غالب است گفت: ارتباط ما با کشور دوست وهمسایه افغانستان دارای حوزه تمدنی وفرهنگ دیرینه مشترک است ودرطی ۴۰سال ملت رشیدایران میزبان بیشترین میزان مهاجران افغانی است.

وی افزود: کشور افغانستان نیز باتقدیم ۳هزارشهید در دوران دفاع مقدس و تقدیم شهیدان درتیپ فاطمیون هم از حریم ولایت وهم از حریم جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند که این نشاندهنده دوستی دیرینه این دو کشور است.
وی افزود: دشمن درصدداختلاف بین دوکشور دوست است دیروز با عراقی هراسی وامروز با افغانی هراسی می خواهد اختلاف ایجاد کند که مردم باید بابصیرت توطئه های دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه رابر همچنین باگرامیداشت یادوخاطره شهدای دانشمند هسته ای ۲۰فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای را روز نماد خوباوری، استقلال علمی، تداعی کننده عزت واقتدارجوانان این مرزوبوم درعرصه علمی وفناوری عنوان کرد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب