پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:16:51 - سه شنبه 23 فروردین 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سگهایی که امنیت شهروندان را چنگ می زنند
نگرانی و وحشت مردم رابر این روزها، از مورد حمله قرار گرفتن کودکان و نوجوانان و ابتلاء به بیماری‌هایی چون هاری، تب مالت، سارقوپتیک، سالمونلوز و … شده است.

به گزارش صبح رابر، این روزها چندین بار شهروندان به‌خصوص کودکان توسط سگ‌های ولگرد مورد حمله قرار گرفته‌اند، هر جای از سطح شهر رابر را نگاه کنید جولان سگ های ولگرد را مشاهده می‌کنید نگرانی مردم از این وضعیت شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، ایجاد رعب و وحشت، ایجاد مزاحمت و حمله به افراد روز به روز افزایش پیدا می کند.

سگ‌ها به صورت گله‌ای آن قدر احساس قدرت می‌کنند که در مکان‌های پرجمعیت نیز به کودکان، نوجوانان، زنان حمله‌ور می شوند. هر روزه تصاویر و فیلم‌هایی از این اتفاقات ناشایست از سطح شهر، در فضای مجازی دست به دست می‌شود که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

سناریو تکراری هر روز ما شاهد حضور گله‌ای و پر تعداد سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌ها می باشیم،حال غیرقابل تحمل شده؛ چرا که یکی از معضلات اصلی مردم شده است.

چند بار شهروندان به‌خصوص کودکان توسط سگ‌های ولگرد مورد حمله قرار گرفته‌اند

یکی از والدین دانش آموزان رابری با ابراز گلایمندی از این موضوع گفت: صبح امروز فرزندم با دوچرخه راهی مدرسه باغ خواجه حسن شده که دربلوار چمران (محدوده مدرسه مطهری) مورد حمله دوقلاده سگ نگهبان منازل مسکونی اطراف واقع شده و بادوچرخه به زمین خورده که علاوه برزخمی شدن دست وپاها دچار شکستگی استخوان ترقوه شده وازبیمارستان رابر به بافت ارجاع داده شده چه کسی پاسخگوست؟!!!.
بارها مردم شهر از ازدیاد سگ های ولگرد در سطح شهر شکایت داشته اند اما متاسفانه اقدامی موثری صورت نگرفته است.

جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد از وظیفه شهرداری است، از بخشداری و سایردستگاه های مربوطه انتظار همکاری می طلبد که دهیاری‌ها را در روستاها مجبور به پلاک‌کوبی سگ‌های صاحب‌دار کند تا سگ‌ها پس از اتمام فصل دام‌داری، رها و به سمت شهر روانه نشوند.

مقابله با این معضل مدیریت درست و علمی را می‌طلبد که با همکاری و همت مسئولین مربوطه و مجموعه‌های مردم‌نهاد می‌توانیم شاهد روند رو به کاهش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر باشیم

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب