پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

۱:۰۸:۳۹ - یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توصیه های توانمندی از افطار تا سحر
با شروع ماه مبارک رمضان و طولانی بودن ساعات روزه داری بدن احتیاج به مواد غذایی دارد تا بتواند سوخت و ساز بهتری داشته باشد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: با شروع ماه مبارک رمضان و طولانی بودن ساعات روزه‌داری بدن احتیاج به مواد غذایی دارد […]

با شروع ماه مبارک رمضان و طولانی بودن ساعات روزه داری بدن احتیاج به مواد غذایی دارد تا بتواند سوخت و ساز بهتری داشته باشد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرهبخش متخصص تغذیه گفت: با شروع ماه مبارک رمضان و طولانی بودن ساعات روزه‌داری بدن احتیاج به مواد غذایی دارد تا بتواند سوخت و ساز بهتری داشته باشد.

وی افزود: بهترین غذاها در این ماه غذاهایی است که حجیم نباشند زیرا غذاهای حجیم رابطه‌ای با رفع گرسنگی ندارد.
وی ادامه داد: وعده‌ی سحر بهتر است مشابه وعده ناهار غذاهای مصرف کنند مانند پلو و خورشت اما مایعات زیاد مصرف نکنند و حتی المقدور وعده‌ی سحری را میل کنند حتی اگر اندک باشند.
وی اظهار داشت: برای باز کردن افطار توصیه می‌کنیم ابتدا یک چای یا آب گرم بخورند و از خوردن غذاهای خیلی چرب و سنگین که ایجاد ورم و نفخ می‌کند خودداری کنند و غذاهایی مانند حلیم، نان و پنیر و آش مصرف کنند.
فرهبخش گفت: برای جلوگیری از افت قند در طول روز، روزه داران در وعده‌ی افطار و سحر حتما باید قند طبیعی مانند خرما استفاده کنند.
فرهبخش خاطر نشان کرد: بهتر است شام در ساعت 11 شب و با غذاهای معمولی و سبک مثل کوکو و کتلت استفاده کنند.
انتهای پیام/

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب