پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:25:25 - چهارشنبه 25 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شیعیان تحویل پیکرهای شهداء نیجریه را خواستارند
شیعیان تحویل پیکرهای شهداء را خواستارند و حقوق بشر در قبال کشتار شیعیان در نیجریه را محکوم کردند.

به گزارش ” صبح رابر” طی روزهای گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار گرفته و ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.

نیروهای پلیس نیجریه در اقدامی جدید به سوی تظاهر کنندگان که در کادونا در شمال این کشور آزادی دبیر کل جنبش اسلامی را خواستاربودند؛ آتش گشودندو چهار نفر دراین تیراندازی شهید و ۲۵ نفز دیگر زخمی شدند.

ازاین تظاهرات و تیراندازی ها خبر زیادی منتشر نشده اوضاع زاریا همان شهری که قتل عام شیعیان صورت گرفته نیز نا مشخص است.

حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در گفتگو با “صبح رابر” به دنبال حملات وحشیانه و کشتار بی رحمانۀ شیعیان نیجریه ، ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات خائنانه و کشتار ددمنشانه ، گفت: ما از جامعه مسلمانان جهان، مجمع سران می خواهیم کمیته حقیقت یابی تشکیل دهند و این موضع رابررسی و پیگیری کنند .

وی ادامه داد: چه کسی پشت این جریان است؟ که موجب شد این ارتش و دولت نیجریه با حمله به حسینیه شیعیان و چندین نفر را به شهادت برسانند و زخمی کنند

شیعیان تحویل پیکرهای شهداء را خواستارند

شنیده ها حاکی است این حمله از قبل سازماندهی شده و نزدیک به ۸۰۰نفر در بیمارستانها بستری هستند و فقط ۸۷زن شهید شدند آمار دقیق شهدا هنوز در هاله از ابهام است .

جمع کثیری از تظاهرکنندگان از جامعه بین المللی درخواست دارند که علیه دولت نیجریه اعلان فشار کند تا اجساد شهدا را تحویل دهند.

الزکزاکی-۲۳۸x171

ابراهیم یعقوب زکزاکی متولد۱۹۵۳ ، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و از شاگران امام خمینی (ره) و دانش آموخته رشته اقتصاد است.

او در دفاع از مکتب اهل بیت ۹ بار تا کنون به زندان افتاده ؛ سه پسرش در راهپیمایی روز قدس پارسال  در زاریا به دست پلیس نیجریه کشته شدند و در حمله چند روز گذشته نیز تنها پسرش هم شهید و خودش هم مجروح و دستگیر شد .

هنوز پیکرهای شماری از شهدا در اختیار ارتش نیجریه قرار دارد شمار پیکر شهدا به ۵۰۰نفر نیز می رسد از سازمان اموربین المللی انتظار داریم به این جنایات واکنش نشان دهند.

IMG16352754-238x178

واکنش ها درمحکومیت و بازداشت دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه و کشتار شیعیان در جهان اسلام بالا گرفته است

آیت الله مکارم شیرازی بازخواست مسوبان جنایت و اعلام عزای عمومی در جهان اسلام را خواستار شد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با عجیب و دردناک خواندن حوادث نیجریه گفت: به عقیده ما باید در جهان اسلام برای همدردی با مسلمانان نیجریه اعلام عزای عمومی شود و کنفرانس جهان اسلام تشکیل و در مورد علل این مسئله بازخواست شود؛ و رهبر شیعیان نیجریه هر چه زودتر آزاد شود .

آیت‌الله سبحانی ضمن محکومیت حوادث نیجریه و حمله به شیعیان این کشور، گفت: اگر تنها این امر را محکوم کنیم فایده ندارد.

وی خواستار شد : دولت واقعی نیجریه این افراد و مسوبان را بگیرد و به سزای اعمال خودشان برساند.

آیت‌الله جوادی آملی گفت : آنچه امروز جای تأسف است کشتن شیعیان بی گناه، خونش دامن گیر مسئولان نیجریه خواهد شد .

رئیس مجمع خبرگان رهبری هم با صدور بیانه ای حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و کشتار مظلومانه شیعیان این کشور را محکوم کرد.

مردم کشورهای جهان اسلام  با برگزاری تظاهرات سکوت غرب را در برابر این کشتار محکوم کردند.

شخصیت ها و نخبگان دنیا هم بر اقدام مجامع بین المللی برای رسیدگی به این جنایت تأکید کردند.

دولت های غربی ، نمی خواهند قدرت و چهره واقعی مسلمانان نشان داده شود؛ بنابراین توسط عواملشان دست به چنین فجایعی می زند، کار رسانه های غربی در برابر این جنایات مثل همیشه سکوت و سانسور خبری است .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب