پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:04:11 - سه شنبه 12 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازتاب خارجی سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در رسانه های خارجی
سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم سراسر کشور و انتقاد ایشان از روابط با آمریکا و ارتباطات سعودی و رژیم صهیونیستی در رسانه‌های معاند و خارجی بازتاب و تحلیل‌های متفاوتی داشت.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از سناباد نیوز، سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم سراسر کشور و انتقاد ایشان از روابط با آمریکا و ارتباطات سعودی و رژیم صهیونیستی در رسانه‌های معاند و خارجی بازتاب و تحلیل‌های متفاوتی داشت.

سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم سراسر کشور و انتقاد ایشان از روابط با آمریکا و ارتباطات سعودی و رژیم صهیونیستی در رسانه های معاند و خارجی بازتاب و تحلیل‌های متفاوتی داشت:

صدای آمریکا با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در مطلبی با عنوان «توافق هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم نداشت» نوشت: مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از ۶ ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟

صدای آمریکا در ادامه نوشت: [آیت الله] خامنه ای اظهار داشت که آمریکا برخلاف تعهدات در برجام به تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها ادامه داده است. در نتیجه، تهران به دلیل تخطی آمریکایی ها از توافق از مذاکرات بیشتر با واشنگتن امتناع خواهد کرد.

این رسانه معاند افزود: ایران بارها در مورد اینکه به تعهدات خود در برجام عمل کرده، اما آمریکایی ها هنوز تحریم ها را رفع نکرده اند شکایت کرده اند. تهران هنوز درگیر جذب سرمایه گذار خارجی در پسابرجام است، اما شرکت های چند ملیتی از ترس مجازات ها آمریکا برای تجارت با ایران، از سرمایه گذاری در این کشور خودداری می کنند. دولت آمریکا هنوز برخی از تحریم ها را علیه تجارت با ایران پابرجا نگه داشته که خلاف توافق هسته ای انجام شده است.

صدای آمریکا همچنین نوشت: شرکت هواپیمایی بوئینگ توافقی با تهران امضا کرد تا چند ده هواپیما به ارزش ۲۵ میلیون دلار به این ایران بفروشد، اما این توافق با مخالفت سیاستمداران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا روبرو شد. در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته، با تصویب دو قانون، بوئینگ را از انجام این معامله منع کرد؛ البته این مسئله هنوز در مجلس سنای آمریکا مطرح نشده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز در مطلبی با عنوان «ارتباطات دولت سعودی با رژیم صهیونیستی خنجری بر پشت امت اسلامی» نوشت: رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای، عربستان سعودی را به دلیل نزدیک کردن روابطش با اسرائیل را مورد سرزنش قرار داد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: در حالی که اسرائیل و عربستان سعودی روابط رسمی‌ای با هم ندارند، گزارش های رسانه ای اشاره به این دارد که پادشاهی سعودی و یهودی ها منافع مشترکی دارند و آن ترس از برنامه هسته ای تهران و تلاش این کشور برای بدست آوردن قدرت در خاورمیانه است.

جروزالم پست با اشاره به سخنان رهبری نوشت: سعودی ها به سوی گرمتر کردن روابط با اسرائیل حرکت کرده اند. علاوه بر این، تجاوز نظامی سعودی به یمن توسط آمریکا حمایت می شود.

این رسانه صهیونیستی خاطر نشان کرد: گزارش مربوط به گرم شدن روابط سعودی با اسرائیل علاوه بر انتقاد از سوی [آیت الله] خامنه ای، توسط سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز محکوم شد.

سید حسن نصرالله در مورد این روابطه گفت: جهان عرب در حال تجربه بدترین لحظات در تاریخ است، زیرا سعودی ها در حال ارتباط برقرار کردن، عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن اسرائیل و در ادامه، همکاری کردن با این رژیم هستند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز در مطلبی نوشت: رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد شرایط کنونی برجام نشانه این است که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

این خبرگزاری روسی افزود: رهبر انقلاب اسلامی این نکته را یادآور شد که برجام و مذاکره با آمریکا چهره واقعی این کشور را نشان داد و ثابت کرد واشنگتن قابل اعتماد داشت.

راسیسکایا گازتا روزنامه رسمی روسیه نیز در نسخه آنلاین خود نوشت: رهبر عالی ایران از ادامه دشمنی واشنگتن با تهران و خودداری آمریکا از اجرای تعهدهای خود در قالب برجام انتقاد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده و آن را تحلیل کرد. این روزنامه با اشاره به اینکه رهبر ایران نسبت به مذاکره با آمریکا در مسائل منطقه‌ای هشدار داده، نوشته است که منظور از این سخنان، مذاکره در مورد بحران‌هایی چون سوریه و یمن است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب