پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:26:22 - چهارشنبه 17 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتخار می کنم برای چهار نفر رابری کارآفرینی شود /جوانان!خواستن توانستن است
سهیلا خدادادی کارآفرین برتر رابری گفت: افتخاری است که بتوانم برای چهار نفر در شهر رابرکارآفرینی شود و نام شهرم بلند آوازه شود.

به  گزارش “صبح  رابر “؛ طرح شهید بهنام محمدی بسیج  دانش آموزی  شهرستان رابربمنظور حمایت از کالای ایرانی از واحد تولیدی عرقیجات گیاهی رابر ونیز بوم گردی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر بازدید کردند .

در حاشیه این بازدید سهیلا خدادادی مسئول این واحد تولیدی گفت: ۱۵سال  این کار را اوایل با دیگ نیچه معمولی انجام دادم درحال حاضر نزدیک  ۱۵ سال  اگر ۲۰ لیتر تولید سال اول کارگاه بوده اکنون بین۳۰۰تا۳۵۰لیترعرق  تولید می شود.

وی افزود: این کارگاه برای  ۴نفراشتغال مستقیم و ویزیتور شهرستانی و کرمان ۵۰نفراز این کارگاه نان می خوردند و در حال حاضر تصمیم  به  توسعه ی کارگاه گرفتم.

این کارآفرین برتر عنوان کرد: این کار را با تسهیلات وام ۴۰ میلیون جهاد کشاورزی راه اندازی کردم  و اکنون در کنار آن  واحد بوم گردی گردشگری را سال آینده به امید پروردگار خواهم داشت.

وی گفت: افتخاری است که بتوانم برای چهار نفر در شهر رابرکارآفرینی شود و نام شهرم بلند آوازه شود.

خدادادی با بیان اینکه  این محصولات ۲۰درصد بازار رابررا به خود اختصاص داده است و ۸۰درصد آن را در جاهای دیگر بفروش می رود گفت: شهرستان رابر دارای منبع غنی از گیاهان دارویی است برای حمایت از افراد بیکار، گل وگیاه دارویی  را اکثراً  خریداری می کنیم ۳۰تا ۴۰ نوع عرق تولید می کنیم پایه  اساسی آن نعناع، گل ختمی، نسترن، بید مشک و محصولات رابر در کل استان کرمان می دانیم  در چه  فصلی چه نوع گیاهی وجود دارد از شهرستان کهنوج  گرفته تا خود کرمان، اکنون دیگر این کارگاه شناخته شده است،اکثر جلوی کارگاه فصل هر گل و گیاه دارویی را  می آورند، خریداری می کنیم مردم را تشویق  به این کار کردیم اکنون دیگرمحصول ما جوابگوی بازار نیست.

وی به جوانان توصیه کرد: خواستن توانستن است  و در ادامه گفت: بیش از ۵۰ سال  سن  دارم اکنون بچه هایم را طوری تشویق  کردم در خود رابر کار کنند و زحمت بکشند که نظر خودشان هم همین است در رابر هم محلی ها و همشهریان خود را  تشویق به کارکردن کنیم.

این کارآفرین برتر با اشاره به بازدید دانش آموزان پنج مدرسه  رابر گفت: بچه ها را تشویق  کند اگر رابر به  جای یک کارگاه  پنج  کارگاه باشداین به نفع من و  شهر رابراست یا  پنج واحد بومی گردی در رابر باشد بهتر از یک واحد است.

وی با بیان اینکه رابر جای باصفایی است گفت: بومگردی فرصتی طلایی برای رونق اقتصاد گردشگری محسوب می شود این واحد بوم گردی  من تا صد نفر پذیرش دارد و در اردیبهشت ماه  سال ۱۳۹۸ به توفیق الهی افتتاح خواهد شد .

خدادادی در پایان گفت: خداوند همه ی جوانان را به  راه راست  هدایت کند و اول و آخرش  صداقت باشد.

انتهای پیام /.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب