پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:27:45 - جمعه 3 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بوسه زدن بر پنجه گرگ خطای نابخشودنی است/برجام اروپایی عین برجام آمریکایی است /مذاکره با اروپا دیگر هیچ عذری ندارد
خطیب جمعه رابر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری راه عبور مشکلات بوسه زدن بر پنجه گرگ نیست، بوسه زدن بر پنجه  گرگ خطایی نابخشودنی است.  

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به عایت تقوای الهی گفت : امام باقر(علیه السلام) می فرماید: نگهداری و حفظ عمل از خود عمل سخت‌تر و مشکل است .

وی با اشاره به اینکه  واژه حبط عمل شانزده بار در قرآن کریم بیان شده است افزود:شیطان؛ شش هزار سال عبادت خداوند را کرد با یک نافرمانی از درگاه خداوند رانده شد، بلعم باعورا که در قرآن به سگ هار تشبیه کردو طلحه و زبیر را از شخصیت هایی که دچار حبط عمل شدند عنوان کرد.

امام جمعه رابر تصریح کرد: بعضی اعمال عبادت یکساله یا یکروزه  و یا کل اعمال خوب ما رااز بین می‌برد.

وی ارتداد را عامل حبط عمل خواند و گفت: خداوند می فرماید: کسی از دین و آیینش برگردد در حال کفر بمیرد تمام اعمال را از بین برده است در تاریخ اصحاب ویژه ای سراغ داریم با امامان بودند با یک ارتداد همه آن مجاهدت ها و زجر کشیدن ها را به باد دادند.

امام جمعه رابر اولین عاملی که باعث نابودی همه اعمال خوب می شود را بحث ارتداد دانست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) گفت: در بیستم جمادى‏الثانى سال ۵ بعثت،  بابرکت‏ ترین مولود تاریخ بشریت پاى به عرصه وجود گذاشت؛ دخترى که از دامان او شجره طیبه امامت و ولایت رشد و نمو یافت و با تبلور شخصیت کامل و جامع زن مسلمان در وجود خویش، الگوى تمام نماى زن مسلمان براى همه زنان عالم گشت.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن میلاد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)گفت: امام خمینی بر گردن ما حق زیادی دارد ما پای درس‌گفتار و کتب امام تربیت یافتیم و نقش مهمی در انقلاب ایفا کردند ما مدیون زحمات ایشان می باشیم.

خطیب جمعه رابر بااشاره به بیانیه رهبر انقلاب در آغاز دهه پنجم و گام دوم انقلاب گفت:  مخاطب گام دوم انقلاب عموم مردم را در بر می گیرد مخاطب خاص آن جوانان هستند . بیانیه گام دوم انقلاب اسلامى، نقشه راه انقلاب اسلامى به‏ حساب مى‏آ ید و تمسک به آن مى‏ تواند چراغ راه آینده کشور باشد.

وی با تحلیل اینکه چرا جوانان مخاطب اصلى بیانیه گام دوم انقلاب هستند؟گفت: اعتماد به جوانان، نیروى رهایى بخش جوانى ، نشاط جوانى و خلاقیت در جوانان‏ را از موارد محوریت این بیانیه درجوانان برشمرد.

خطیب جمعه رابرگفت: اعتماد به جوانان برآمده از ویژگى‏ هایى است که در ذات جوانى نهفته است و این تنها مختص جوانان مومن انقلابى مسلمان نیست. به همین خاطر حکیم انقلاب اسلامى حتى در تحولات جهانى نیز نگاه به جوانان دارند و آنان را مبداء تحول و تکاپو در سطح بین ‏المللى مى‏ بینند. نامه نگارى تاریخى رهبر معظم انقلاب اسلامى به عموم جوانان در کشورهاى غربى برآمده از همین منظرگاه است.

وی افزود: یکى از مهم‏ترین شا خص‏ هاى جوانى نشاط است که محصول انرژى بالا، سلامت جسم و روح، قدرت و شجاعت، جرات و ریسک پذیرى و امید به آینده در دوران جوانى است. به‏ نحوى که جوان را به‏ واسطه داشتن نشاط و امید مى ‏توان از نسل‏ هاى دیگر متمایز نمود. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامى؛ «جوان، سرشار از امید و نشاط است و مایل است کارى به او محوّل کنند و آن‏را با شجاعت و خطرپذیرى انجام دهد.

امام جمعه رابرگفت: جوانان در اوج آمادگى براى نوآورى و ابتکار به‏ سر مى‏ برند و این همان مولفه ارزشمندى است که نظام اسلامى در دهه پنجم حیات خود به آن نیازمند است. خلاقیت در جوانى آنگاه که با پشتکار و تلاش همه ‏جانبه که آن هم در جوانان بیش از دیگران یافت مى‏شود همراه گردد و آنگاه که علم و دانش و تفکر نیز به کمک آید، مى‏ تواند به ‏مثابه موتور محرکى براى تحول کشور عمل نماید و عقب ‏ماندگى‏ هاى چندین ده‏ هاى کشور را جبران نماید.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: نیرو و موتور محرک انقلاب و نظام اسلامى در جاده پیشرفت و توسعه کشور و دفاع از انقلاب اسلامى جریان انقلابى و روحیه انقلابى بوده است.

وی روحیه  انقلابى گرى را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: رمز تحول و پیشرفت کشور روحیه انقلابی گری است به  فرمان مقام معظم رهبری بعداز رحلت امام ، ما هر جا انقلابی عمل  کردیم پیش رفتیم و هر جا  انقلابی عمل  نکردیم عقب ماندیم.

خطیب جمعه رابر خطاب به نیروهای انقلابی جوان گفت: انقلابی یعنی تمسک به اصول  و مبانی  فکری  امام رضوان الله  تعالی علیه ،انقلابی یعنی گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان ، اطاعت از ولی است،  رهبر انقلاب می  فرماید: راه عبور مشکلات بوسه زدن بر پنجه گرگ نیست. بوسه  زدن  بر پنجه  گرگ خطای نابخشودنی است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه چرا نمى ‏توان و نباید به اروپا اعتماد کرد؟گفت : اروپا و آمریکا؛ اهداف مشترکی دارند. آمریکایی ها شمشیر را از رو بستند، اروپایی ها  در خط و محور آمریکایی ها حرکت می کنند، اروپایی ها مثل آمریکایی ها بد عهدند،باج خواهند، مسئولین بصیر و دلسوز باید به دیده تردید  به این اینها نگاه کنند عملکرد یکسال اخیر یه کشور در برجام  را همه دیدند میز مذاکره بااروپا  مثل یک مار خوش خط و خال است اروپایی ها در این کشور سابقه ی بدی دارند ، در جنگ هشت ساله اروپایی ها کجای  ماجرا بودند؟.

وی با اشاره به کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله افزود: اروپایى در این جنگ کجاى ماجرا بودند؟ به ایران اجازه نمى‏ دانند سیم خاردارى را که خریده بود از خاک آن‏ها عبور دهد و به داخل ایران بیاورد اما در مقابل فرانسه پیشرفته ‏ترین جنگنده‏ هایش را به صدام داد، آلمان مواد شیمیایى براى ساخت بمب شیمیایى داد، انگلیس تانک‏ هاى مدرن داد و هرطور توانستند از رژیم بعث عراق حمایت کردند. اینها همان  کسانیند دیروز در جنگ تحمیلی مقابل ما و امروز با خدعه و نیرنگ پای میز مذاکره اند.

امام جمعه رابر گفت: اروپایی ها هم آغاز با آمریکا در برجام هستند، برجام اروپایی؛ عین برجام آمریکایی است چون در خوی، منش و گفتار با هم آغاز هستند لذا مذاکره با اروپا دیگر هیچ عذری ندارد و بر مسئولین جایز نیست  هیچ عذری از هیچ مسئولی دیگر در این کشور پذیرفته شدنی نیست.

وی افزود : در برجام آمریکا زمان را از دست دادیم و به حرف های مقام معظم رهبری رسیدیم این یعنی جوان انقلابی، وقتی گفتار مقام معظم رهبری از زبان جوان انقلابی صادر می شود به آن عمل می کند .

خطیب جمعه رابر گفت : در برجام اروپایی از مسئولین  زیربط می خواهم زمان را هدر ندهیداین مردم  گرفتار نان سر سفره  خویش اند این مردم برای رزق و  روزشان را سپرس کردن  به  سختی و مشقت افتادند قدری به  درد محرومان و مستضعفان رسیدگی کنیم  این انقلاب متعلق به مستضعفان است همه  وظیفه داریم  برای محرومین جامعه و مستضفین ما سر سفره آنها احساس می شود  رسیدگی کنیم .

وی با اشاره به شهادت حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام  حسین (ع)،فرمانده شجاع متواضع و با صلابت و  شهادت حمید باکری سردار خیبر شکن علو درجات از خداومند منان خواهان شد و اشاره به  عروج ملکوتی  حضرت آیت الله محمد مومن قومی عضوفقید شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس خبرگان گفت: رحلت  این عالم وارسته  را به شاگردان ، ارادتمندان ، بیت و خانواده عالم وارسته تسلیت عرض کرد.

امام جمعه رابر در پایان همت مردم  را برای کمک به هیئت امنای شهدای گمنام جهت ساخت  گلزارپنج شهید گمنامی که در این شهر مدفون هستند را خواستار شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب