پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:25:36 - دوشنبه 4 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان در شهرستان رابر
گردهمایی دو روزه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان صبح یکشنبه ۳ شهریورماه ۹۸ با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، اعضای شورای معاونان، مشاوران و جمعی از روسای ادارات داخلی اداره کل و کارشناسان حوزه ستادی و مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان ها در بخش هنزاء شهرستان رابر آغازشد.

به گزارش “صبح رابر”، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در این گردهمایی از برچیدن مدارس خشت و گلی تا اول مهر ماه ۹۸ در سراسر استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تا اول مهر ماه ۹۸، تمامی مدارس خشت و گلی در استان کرمان برچیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۸۰ کلاس درس خشت و گلی وجود دارد، افزود: اول مهر ماه ۹۸ جشن پایان مدارس خشت و گلی در استان کرمان برگزار خواهد شد.

سید محمد واعظی نژاد با اشاره به اجرای طرح جمع آوری بخاری های نفتی در مدارس و استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس سراسر استان عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۴۵۰ پروژه شروع به کار کرده است که در اول مهرماه۹۸، ۵۴ پروژه تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، بیان داشت: در سال ۹۸ خیرین مدرسه ساز در استان کرمان ۲۸ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال تعهد کرده اند.

وی تکریم خیرین مدرسه‌ساز را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق مجامع خیرین مدرسه‌ساز را در شهرستان‌ها و مناطق خود را فعال کنند و از ظرفیت‌های عظیم سیاره زمین در راستای توسعه عدالت آموزشی و کمک به آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش کرمان نیز در اجلاس روسای ادارات آموزش وپرورش استان باگرامیداشت یادو خاطره شهدای والامقام وشهیدان رجایی وباهنر شهدای دولت گفت: توسعه ابعاد انسانی و اجتماعی زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی است.


وی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان ها و مناطق استان را از لحاظ نیروی انسانی و منابع جهت پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش مهم و ضروری خواند و افزود: توسعه در مدرسه ایجاد می شود وروح اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است.

احمداسکندری نسب با قدردانی از تلاشهاو همدلی و همکاری مسئولین شهرستان رابر با مجموعه آموزش وپرورش گفت: هرجا وفاق باشدپیشرفت حاصل می شود.
وی به  نقش کلیدی نیروی انسانی در توسعه اشاره کرد و یادآور شد: همین اثرگذاری نیروی انسانی است که اهمیت پرورش را برآموزش مقدم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه را زیربنای توسعه دانست و افزود:  وظیفه ما تلاش در مدرسه است تا کودکان ما زندگی، شجاعت، ایثار، محبت، تعامل و کمک به دیگران را یاد گیرندو اگر کشور آباد می‌خواهیم باید بیشترین سرمایه گذاری را در مدرسه داشته باشیم.

 وی نقش معلم را در امر پرورش  بسیار کلیدی خواند و گفت: امروز مدرسه و آموزش فقط کنکور نیست رویکردها باید به سمت تربیتی وفرهنگی تغییرکند.

اسکندری نسب افزود: هرجامسائل دینی، قرآن، نمازوعترت باشد علم هم ایجاد می شود و بایدکانون توجه همه مدرسه باشد.

وی بیان کرد: اگربخواهیم مدرسه اباد و خوب به لحاظ محتوی، تجهیزات و نیروی انسانی تعریف کنیم و از مهاجرت دانش آموزان جلوگیری کنیم باید شرایط آن را فراهم کنیم.

احمداسکندری نسب گفت: امروزنخبه پروری درجایی ایجاد می شود که شرایط ایجاد شود و آموزش وپرورش باید کانون توجه همه مسئولین ونهادها باشد.

مدیرکل آموزش وپروش کرمان سند تحول بنیادین  را نیازمند مساعدت و کمک همه دانست و افزود: هرزمانی سهم آموزش وپرورش از بودجه دولت ۲۵درصدشود ما می توانیم به سمت مسیری برای پیشبرد اهداف عالیه آموزش وپرورش حرکت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان همچنین در این گردهمایی، گفت: توسعه و تعمیم این دوره پیش دبستانی با حمایت دولت و بخش خصوصی با فعالیت  ۱۷۰ راهبر آموزشی در راستای عدالت آموزشی در کلاس‌های چندپایه استان کرمان در حال اجراست.


وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ کلاس چند پایه در استان کرمان در دوره ابتدایی دایر می باشند، افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ کلاس بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی سراسر استان کرمان دایر شده است.
عباس ضیاء از راهیابی ۸ دانش آموز منتخب طرح جابربن حیان استان به جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان جابربن حیان در استان گیلان خبر داد و گفت: شرکت دانش آموزان در طرح جابربن حیان دانش‌آموزان را با نحوه پژوهش و تحقیق آشنا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰۰ مدرسه ابتدایی استان کرمان تحت پوشش برنامه تدبیر قرار خواهند گرفت اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه انسداد مبادی بیسوادی بیش از ۱۴۰۰ دانش آموز در استان شناسایی و نسبت به جذب آنها در این طرح اقدام شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان  نیز دراین  گردهمایی ازگزینش آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: گزینش آموزش دهندگان شرکت های خدمات آموزشی ترافیک قرار داد معاونت نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان برای سال تحصیلی ۹۹_۹۸ الزامی می باشد.

وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید شرکت های خدمات آموزشی موظف هستند و تمامی خدمات خود را با استفاده از فناوری اطلاعات آموزش دهندگان ارائه دهند.
محمد ضیاءالدینی رعایت قوانین و مقررات را توسط شرکت‌ها و موسسات آموزشی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید بر اساس عملکرد شرکت های خدمات آموزشی در سال گذشته میزان حجم ابلاغی و قرارداد با آنها تنظیم خواهد شد.


وی، استفاده از نیروهای توانمند و دلسوز و تخصصی را در حوزه سواد آموزی بسیار مهم برشمرد و افزود: برای نظارت بهتر بر فرآیندهای سوادآموزی مسئولان سوادآموزی و یا همان ناظران آموزشی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در سال تحصیلی جدید انتخاب خواهند شد.

امام جمعه رابر در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای ادارات آموزش وپرورش استان گفت: مولی الموحدین می فرمایند: موعظه انسان رابیدار،قلب را نورانی و نفس او را بیدارمی کندوظیفه حکمت وموعظه دراین برهه از زمان به دست ما سپرده شده که باید قدر بدانیم.

وی بااشاره به مقام و جایگاه معلم گفت: معلم قدم در جایگاه امامان معصوم گذاشته است و وظیفه معلمی تعلیم و تربیت و تزکیه نفس است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  بابیان اینکه معلمی شغلی دشوار است گفت: ۱۲۴هزارپیامبرخدا دراین مسیرخون دل خورده اند که این وظیفه الان به دست ما سپرده شده است وبایددراین مسیر تلاش کنیم.

فرمانداررابر نیز در این گردهمایی با گرامیداشت هفته دولت و خیرمقدم، طبق قرمایش مقام معظم رهبری بزرگترین عامل توسعه یک کشور را آموزش وپرورش دانست و گفت: شهرستان رابر مهدتمدن عظیم و غنی  هلیل است امروز هر کس در هر جایگاهی مدیون سیستم آموزش و پرورش است.

وی منشأفرهنگ قانونمندبودن، مشارکت مسئولیت پذیری رااز آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر ما بتوانیم دانش‌آموزان و جامعه را قانونمدار کنیم معضلات جامعه ما به صفر می‌رسد.

امیر حیدری گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند در حوزه آموزش و پرورش می‌تواند ما را همانطور که شاهد قدرت کشور هستیم در پرورش هم به‌عنوان الگوی جامعه جهانی مطرح کند.

مدیر آموزش وپرورش رابر نیز در این اجلاس با گرامیداشت یاد خاطره ۴۱شهیددانش آموز ،۶شهید فرهنگی شهرستان و وشهدای والامقام شهرستان گفت: سرزمین نخبه پرور رابر مملوازظرفیت های والای انسانی است

وی افزود: در ایام ۸سال دفاع مقدس شهرستان  رابرنسبت به جمعیت اندکی که داشت این همه شهید تقدیم انقلاب کرد که نشانه ولایت پذیری این مردمان است.

شمسی با بیان اینکه  دردورافتاده ترین نقاط توانگری فرزندان این شهرستان به انسان انرژی مضاعف می دهد، گفت: انسانها ی نامدار زیادی هستند که اثرگذاری آنها از رابر فراتر رفته ودر کشور مطرح هستند.

وی به استعدادهای درخشان  فرزندان رابر اشاره کرد و گفت: اگر پیشینه تحصیلی این افراد را دنبال کنیم متوجه می شویم ازچه وضعیت نامطلوبی به اینجا رسیدند.

مدیرآموزش وپرورش رابردرپایان از وفاق و همدلی مسئولین رابرقدردانی وافزود:همین همکاری بیشترمواقع باعث حل مشکلات مجموعه آموزش وپرورش می شود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب