پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:00:45 - پنجشنبه 4 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رونمایی شاهد ۴۱ با حضور سردار سلیمانی
به گزارش” صبح رابر” ، در شانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان یادواره شهدای ادوات از سایت قرارگاه تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله رونمایی شد.   این سایت دارای امکانات نطیر  معرفی شهدا، مدارک شهدا و رزمندگان، دلنوشته های رزمندگان دفاع مقدس، فیلم، پادکست و تصویر می باشد. اولین تالار گفتگوی رزمندگان دفاع مقدس از […]

به گزارش” صبح رابر” ، در شانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان یادواره شهدای ادوات از سایت قرارگاه تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله رونمایی شد.

 

این سایت دارای امکانات نطیر  معرفی شهدا، مدارک شهدا و رزمندگان، دلنوشته های رزمندگان دفاع مقدس، فیلم، پادکست و تصویر می باشد.

اولین تالار گفتگوی رزمندگان دفاع مقدس از دیگر امکانات این سایت می باشد که رزمندگان دفاع مقدس و جویندگان راه شهدا می توانند با عضویت در آن به تبادل آرا و افکار بپردازند.

سردار افشار دبیر شانزدهمین کنگره شهدا استان کرمان با تشکر از رزمنگان ادوات که از سراسر کشور به کرمان آمده بودند گفت:

وی ادامه داد: امروز اگر اقتداری در جامعه و مملکت است به خاطر ایستادگی رزمندگان دوران دفاع مقدس می باشد.اگر آنها نبودند ما هم نبودیم. اگر دشمن تا دندان مسلح اقتدار آنها را تجربه نکرده بود بارها و بارها انقلاب اسلامی را شخم می زدند.

فرمانده تیپ زرهی ذوالفقار کرمان با بیان اینکه اقتدار به وسیله همین برنامه ها و رژه ها باید به نسل جدید و آینده وصل شود تصریح کرد: باید نسل جدید و آینده بدانند چندین سال پیش رزمندگانی بودند که از حیثیت و آبرو ما دفاع کردند که اکنون ما می توانیم در آرامش زندگی کنیم.

وی به شکل گیری تیپ ادوات لشکر ۴۱ثارالله هم اشاره کرد و گفت: پس از عملیات بدر، حاج قاسم سلیمانی دستور تشکیل این تیپ را صادر کردند و حدود ۵ هزار رزمنده جذب آن شد و از تیپ های مشهور زمان جنگ بود.

سردار افشار منش با یاد کردن از شهیدان حسین صادقی و فرهاد حسنی از شهدای کرمان و از نخستین تشکیل دهندگان گردان ادوات، افزود: بعد از تبدیل این گردان به تیپ، حاج مهدی زندی که بعدها در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید فرماندهی این تیپ را به عهده گرفت که بسیار باهوش و ذکاوت بود.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: در رابطه با برگزاری این کنگره که امسال به نام و یاد شهدای ادوات برگزار شد و حدود یکسال است روی این بحث کار شده و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

این یادگار دفاع مقدس با گرامیداشت شهدای ادوات در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان داشت:  این هشت سال ۳۸۰ شهید ادوات تقدیم انقلاب شده است.

دبیر شانزدهمین کنگره یادواره شهدای ادوات هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن ادوات و نقش مهم آنها در جبهه و جنگ به مردم و نسل جدید دانست.

 وی واحد “ادوات” را منحصر به استان کرمان دانست و گفت: در طول دوران دفاع مقدس رزمندگانی از استان های دیگر به این واحد در لشکر۴۱ ثارالله پیوستند و بچه های ادوات زحمات سخت و فرسایشی داشتند و حداقل یک ماه قبل از هر عملیات وارد منطقه عملیات می شدند تا خط پدافندی را کنترل کنند.

سردار افشار منش افزود: تمام سلاح های منحنی زن و مستقیم زن زیر ۱۰کیلومتر برد، نظیر خمپاره ۶۰، ۸۱، ۱۲۰، تیربر دوشکا و.. در بعد نظامی سلاح های ادوات نام دارند و در یادوراه مذکور نمایشگاهی از این سلاح ها نیز برپا می شود.

فرمانده تیپ ذوالفقار، رونمایی از دو کتاب یکی با موضوع سازمان ادوات و موضوعات فنی و تخصصی و دیگری خاطرات و نوشته های رزمندگان ادوات به همراه توزیع کتاب “حاج حسین صادقی” را از برنامه های یادواره اعلام کرد.

آدرس سایت: شاهد۴۱

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب